Jos suinkin

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jos suinkin

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2012 11:05

YP:n moderointitoiminta muistuttaa osin jalkapallo-erotuomarin toimintaa
lisä-ajan antamisen suhteen. Jalkapallossa ei ole todellisen peliajan mukaista
ajanottoa, vaan kello käy koko ajan, pelin keskeytystenkin aikana, kun pallo
menee ulos tai kun erotuomari solvaa pelaajia ym.

Täten esimerkiksi määrätty kulmapotku ammutaan, vaikka aika tai lisäaika
olisi jo kulunut loppuun jne.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.06.2012 11:11

Kyllästynyt kirjoitti:Kysymys kuuluukin; miksi sinun henk. koht. asioiden levittelystä/räävittelystä pitäisi puhua tässä yhteydessä?

Eipä kait miksikään - siitä lienemme yhtä mieltä. Ajattelin vaan mainita tuon, koska rajaton/Trisse/kukalie voi kokea kenties samoin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.06.2012 11:20

Kieltämättä koston elementti lienee (ainakin osittain) läsnä - kenties puolin ja toisin. Tosin useamman vuoden kiusaamisen jälkeen se on vähintäänkin ymmärrettävää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Lette » 08.06.2012 11:26

Psykopatologia kirjoitti:Klo 9.56

Trissen viestintä tuntuu ristiriitaiselta: Hän vaatii pysyvää mutta kirjoittaa silti tänne monirekisteröityneenä.
Ylläpitäjä on tännekin kirjannut (vaadittaessa) tiedon ja hyväksynnän pysyvästä mutta ei ole kuitenkaan
poistanut ko. nimimerkkejä eikä kirjoitettuja viestejä (kuten kai olisi pitänyt). Kaikesta huolimatta Trissellä
tuntuu olevan kova hinku kirjoittaa tänne.

Mielestäni Trisse ei ole sovussa itsensä kanssa. Hän etsii tietoa siitä,
hyväksyvätkö muut hänet. Eikö tämä ole yleinen ongelma ihmisellä.

Psykoanalyytikkoni sanoi: "jokainen lapsi pohtii, tykkäävätkö hänen
vanhempansa hänestä".
Lette

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 12:03

Kyllästynyt kirjoitti:
rajaton kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kirjoituksessaan Tristan kerjää sääliä ja mm. väittää yrittäneensä itsemurhaa toistuvasti. Julkisesti ja avoimesti hän on kuitenkin puhunut vain tuosta yhdestä hyppäämisestä, josta hän on mm. sairaalassa kertonut, ettei hänen tekonsa ollut itsemurhayritys vaan huomion hakemista ja toive hoitoon pääsemisestä.

Kyllä minä olen yrittänyt lääkkeillä lukuisia kertoja. Motiivi teolle oli toive hoitoon pääsemisestä ja hetkellinen hermoromahdus mutta ei se itsemurhayritystä muuksi muuta.

Et ole tuollaisesta aiemmin mitään puhunutkaan. Olet kyllä kertonut toistuvasta ja jatkuvasta lääkkeiden väärinkäytöstä, mutta "unohtanut" kokonaan kertoa, että olet monesti sen itsemurhatarkoituksessa tehnyt. Päinvastoin, olet jopa rehennellyt sillä, kuinka korkea sinun lääkkeidensietokynnyksesi onkaan ja kuinka olet tavalliset (ja ohjeen mukaiset) annostukset ylittänyt päivittäin.

Olen pettynyt. Arkistosi vuosien 2003-2005 suhteen ovat puutteelliset! MM. joutuessani bänniin tukiasemalta ekaa kertaa kirjoitin sangen laveasti blogissani lääkkeiden vetämisestäni itsetuhotarkoituksessa. Kirjoitin myös tukiasemalla yrityksistä. En muista mihin tilanteeseen ne yritykset liittyivät. Lopetin sen kun en koskaan kuollut ja epäilin toiminnon kärsivän siinä määrin inflaatiota ettei se enää kiinnosta ketään.
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 12:10

Psykopatologia kirjoitti:Klo 9.56
rajaton kirjoitti:kusipäät sen sallitte niin pidentäisin nykyistä 15.7 asti ulottuvaa bänniäni.
Ehdottaisin sitä pysyväksi mielenterveyksellisillä ja muilla terveydellisillä (jos näitä suinkin keksitään...) syillä.

Syynä saa käyttää bänninaikaista kirjoittelua (josta saatte puolestani kinata onko se sittenkin bännin aikaista kirjoittelua).

Terkuin ja rakkauksin Trisse

Trissen viestintä tuntuu ristiriitaiselta: Hän vaatii pysyvää mutta kirjoittaa silti tänne monirekisteröityneenä.
Ylläpitäjä on tännekin kirjannut (vaadittaessa) tiedon ja hyväksynnän pysyvästä mutta ei ole kuitenkaan
poistanut ko. nimimerkkejä eikä kirjoitettuja viestejä (kuten kai olisi pitänyt). Kaikesta huolimatta Trissellä
tuntuu olevan kova hinku kirjoittaa tänne.

Ylläpitäjä ei pysty valvomaan sitä, että onko jokainen uusi rekisteröitynyt mahdollisesti Trisse.
Täten kyse tämänkin ketjun osalta ei ole sen sisällöstä vaan Trissen sopimusrikkomuksesta.

En minä ole monirekisteröitynyt. En tiedä kuka hullu tuo Repee on. Myönnän että käyttäytymiseni on epäloogista. Minä kai haluan sanoa että haluaisin jonkinlaista tukea ja kohtuullista toimintaa ylläpitäjältä. Mutta nyt kun ylläpitäjä pitää suunsa kiinni ja on muita jotka ymmärtävät minun puoltani niin tunnen saavani haluamaani kohtuullisuutta vaikkei se tulekaan ylläpitäjältä. Tämä viestiketju lohduttaa minua.
rajaton

ViestiKirjoittaja Illusia » 08.06.2012 12:10

Alkoholia ja lääkkeitä väärinkäyttävät ihmiset eivät hallitse tunteitaan - eivät selvin päin ollessaankaan, ja siksi he aineita käyttävät. Näin olen ymmärtänyt. Ylenmääräinen alkoholin käyttö on iso ongelma yksistäänkin, ja sekakäyttäjän tilanne on kahta vaikeampi. Lääkärikään ei voi auttaa, jos potilas käyttää väärin hänelle määrättyjä lääkkeitä. Mistä apu?

Kyllästynyt on huolissaan Trissestä ja siksi hän tekee näitä "väliintuloja". Parempi sekin kuin katsella sivullisena mitään mistään välittämättä, vaikka toinen jatkaisi itsetuhoista käytöstään. Lässytys ja päänsilittely ei aina auta. Sivullisten on vaikea tietää, miten pitäisi toimia, eikä se ole mikään ihme. Jokaisella on vielä omatkin ongelmansa.

Jotkut sentään vielä yrittävät. Ehkä on vielä toivoa paremmasta. Pitäisi vaan uskoa. Itsestä kai se alkaa, tai sitten ulkopuolelta. Ehkä jostakin tulee joku välittävä lähimmäinen, joka sanoo, miten asiat ovat.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.06.2012 12:41

Ihanaa myönteisyyttä nähdä Kyllästyneen käyttäytyminen Trisseä kohtaan huolestuneisuutena. :)
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.06.2012 12:49

Illusia kirjoitti:Alkoholia ja lääkkeitä väärinkäyttävät ihmiset eivät hallitse tunteitaan - eivät selvin päin ollessaankaan, ja siksi he aineita käyttävät. Näin olen ymmärtänyt. Ylenmääräinen alkoholin käyttö on iso ongelma yksistäänkin, ja sekakäyttäjän tilanne on kahta vaikeampi. Lääkärikään ei voi auttaa, jos potilas käyttää väärin hänelle määrättyjä lääkkeitä. Mistä apu?

Kyllästynyt on huolissaan Trissestä ja siksi hän tekee näitä "väliintuloja". Parempi sekin kuin katsella sivullisena mitään mistään välittämättä, vaikka toinen jatkaisi itsetuhoista käytöstään. Lässytys ja päänsilittely ei aina auta. Sivullisten on vaikea tietää, miten pitäisi toimia, eikä se ole mikään ihme. Jokaisella on vielä omatkin ongelmansa.

Jotkut sentään vielä yrittävät. Ehkä on vielä toivoa paremmasta. Pitäisi vaan uskoa. Itsestä kai se alkaa, tai sitten ulkopuolelta. Ehkä jostakin tulee joku välittävä lähimmäinen, joka sanoo, miten asiat ovat.

Kiitos viestistäsi Illusia. Osoitat ihailtavaa kypsyyttä, johon en itse kykene.

Ja vielä ehkä niinkin, että useamman ihmisen olisi sanottava, miten asiat ovat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 13:05

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Minusta on vastenmielistä, että tällaisia asioita kerrotaan täällä. Koen niin, että itsemurhayritykset, lääkkeiden vakava väärinkäyttö yms nauttivat jonkun verran yksityisyyden suojaa - eikä niistä siis minusta pitäisi huudella pitkin nettiä. Varsinkin, jos em asioita ei ole kerrottu tällä palstalla?

Mutta se näyttää sopivan rajattomalle, joten ei tästä sen enempää. Vaikka olisi kaiketi kohteliampaa meille muille palstalaisille, että henkilöt kävisivät asiasta kahdenkeskisiä keskusteluita esim yksityisviestein.

Mielestäni paljon vastenmielisempää on se, että Tristan solvaa työtään tekevää kuntoutusneuvojaa, nimen ja työyksikön mainiten, muun muassa vittupääksi, ja kun tuo kuntoutusneuvoja sitten ottaa Tristaniin yhteyttä, Tristan ruikuttaa olevansa niiin huonossa kunnossa, että on ihan itsemurhaakin yrittänyt toistuvasti - vaikka tuollaisista yrityksistä ei hän ole hiiskahtanut sanaakaan kaikkina niinä vuosina joiden aikana hän on kertonut niin lääkkeidenkäytöstään, kuukautiskierrostaan, sukupuolielämästään kuin siitäkin kuinka hänen on täytynyt ummetuksen vuoksi kaivella pumpulipuikolla ulostetta peräsuolestaan.

Tämä on ala-arvoinen viesti. Jos olen blogissani puhunut sukupuolielämästäni tai vatsani toiminnasta niin kenenkään ei ole pakko lukea jos tuntuu vastenmieliseltä. Ala-arvoista - ja kiusaamista - tuoda asiat tuolla tavoin esille julkiseen keskusteluun.
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 13:42

Mirrin kanssa meillä on ollut erimielisyytemme ja olen repinyt pelihousuni hänen takiaan ja hän ottanut kärkevästi kantaa minun asioihini. Normaalit ihmiset (tai edes kohtuullisella tasolla epänormaalit) eivät kuitenkaan muistele nettikinoja kymmeniä vuosia taikka toistele samoja asioita (hph, pankkikortit jne) satoja taikka tuhansia kertoja. Se on elämää joka eletään ja sitten mennään eteenpäin.
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 13:47

Kyllästynyt kirjoitti:Luuletko todellakin, ettei Tristan olisi ehtinyt kahdeksan vuoden aikana hyökännyt 3 henkilön kimppuun/vuosi?

Tämä oli jotenkin hauska. Tulee mieleen joku suklaapatukka-alennus (kolme eurolla). :D Olen varmasti hyökännyt vähintään kolmen henkilön kimppuun vuodessa ja vähintään kolme henkilöä hyökkää vuodessa minun kimppuuni (plus raatelulammas kolmellakymmenellä eri nikillä) mutta se on elämää ja pitää kestää ja mennä eteenpäin.
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 14:41

Kyllästynyt kirjoitti:
rajaton kirjoitti:Olen pettynyt. Arkistosi vuosien 2003-2005 suhteen ovat puutteelliset! MM. joutuessani bänniin tukiasemalta ekaa kertaa kirjoitin sangen laveasti blogissani lääkkeiden vetämisestäni itsetuhotarkoituksessa. Kirjoitin myös tukiasemalla yrityksistä. En muista mihin tilanteeseen ne yritykset liittyivät. Lopetin sen kun en koskaan kuollut ja epäilin toiminnon kärsivän siinä määrin inflaatiota ettei se enää kiinnosta ketään.

Kyllähän sinä uhkailit yliannostuksen ottamisella monet monituiset kerrat, ja kerran kai hakeuduit syömään kesäkeittoa Hesperiaan (vai oliko se Auroraan?) josta kuitenkin ulostivat sinut saman tien.

Jep
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 14:44

Kyllästynyt kirjoitti:Ei. Kenenkään ei pidä, ei tarvitse - eikä oikeastaan saisikaan - kestää, sietää tai jaksaa sinun riekkumistasi tai joutumista sinun uhriksesi.

Miten uhrikseni joutumisen voi estää? Mitä sitten pitää tehdä kun/jos ei sitä siedä?
rajaton

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 14:58

Kyllästynyt kirjoitti:
rajaton kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ei. Kenenkään ei pidä, ei tarvitse - eikä oikeastaan saisikaan - kestää, sietää tai jaksaa sinun riekkumistasi tai joutumista sinun uhriksesi.

Miten uhrikseni joutumisen voi estää? Mitä sitten pitää tehdä kun/jos ei sitä siedä?

Pitää esillä sinun tekojasi niin kauan kunnes sinä ymmärrät niistä vastuun kantaa ja muutat käytöstäsi.

Ahaa! Sitä odotellessa...
rajaton

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.06.2012 16:34

Kyllästynyt kirjoitti:
rajaton kirjoitti:Mirrin kanssa (- -)

Kukaan normaali ihminen (tai edes kohtuullisella tasolla epänormaalikaan)
ei solvaa hänelle tuntemattomia ihmisiä haisevapilluiseksi huoraksi, vitun
debiiliksi, rajatilahuoraksi tai saatanan typeräksi lehmäksi.

Ei kuulu elämään se, että kenenkään pitäisi moista käytöstä sietää
- tai edes suostua katsomaan sivusta.

Normaaliin elämään ei kuulu sekään, että tuollainen vuosikausia jatkunut
kiusaaminen pitäisi vain jollain mystisellä tavalla ohittaa tai unohtaa.

rajaton ei jostain syystä halua kommentoida ko. krusiaalista kohtaa.
Vain Riidankyllväjä - tuo hirvittävän sovhinistinen - on moiseen hellästi puuttunut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.06.2012 17:45

rajaton kirjoitti:Tämä on ala-arvoinen viesti. Jos olen blogissani puhunut sukupuolielämästäni tai vatsani toiminnasta niin kenenkään ei ole pakko lukea jos tuntuu vastenmieliseltä. Ala-arvoista - ja kiusaamista - tuoda asiat tuolla tavoin esille julkiseen keskusteluun.

Olen samaa mieltä.Jonkun (päiväkirjanomaisesta?) blogista hyvin henkilökohtaisten asioiden julkiseen keskusteluun tuominen on ala-arvoista ja haiskahtaa epäilyttävän pahasti kiusaamiselta - ellei jopa kostamiselta.

Minusta ihmisten yksityisyyttä pitäisi kunnioittaa, silloinkin kun toinen käyttäytyy täysin reikäpäisesti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 08.06.2012 17:47

Kyllästynyt kirjoitti:Kukaan normaali ihminen (tai edes kohtuullisella tasolla epänormaalikaan) ei solvaa hänelle tuntemattomia ihmisiä haisevapilluiseksi huoraksi, vitun debiiliksi, rajatilahuoraksi tai saatanan typeräksi lehmäksi.

Selkeätä kiusaamistahan tuo on tuommoinen ala-arvoinen kielenkäyttö on - ja harvinaisen törkeätäkin semmoista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kiss » 08.06.2012 17:53

Kahvi kirjoitti:Itse vahvasti koen, että Kyllästynyt aidosti ja rehellisesti pyrkii ratkaisemaan nämä vuosia velloneet erimielisyydet/riidat/tms

. Tulokset ovat olleet syystä tai toisesta ilmeisen laihoja - valitettavasti.Olisin taipuvainen ajattelemaan samoin myös muista osapuolista. Vaikka mopo toisinaan näyttää keulivan siihen malliin, että siihen voi olla ajoittain hyvin vaikea uskoa.

Toivoisin osapuolten kuitenkin löytävän sellaisen yhteisen ratkaisun, jolla se sopu löytyisi.

*
"että Kyllästynyt aidosti ja rehellisesti pyrkii ratkaisemaan nämä vuosia velloneet erimielisyydet/riidat/tms"

>.< shit!

Ei pidä paikkaansa! Tristan on pyrinyt!
k
Kiss

ViestiKirjoittaja rajaton » 08.06.2012 18:15

Psykopatologia kirjoitti:rajaton ei jostain syystä halua kommentoida ko. krusiaalista kohtaa.
Vain Riidankyllväjä - tuo hirvittävän sovhinistinen - on moiseen hellästi puuttunut.

Se on käyty läpi jo useaan kertaan - kuten oikeastaan kaikki tässä keskustelussa - eikä kiinnosta kun johtaisi todennäköisemmin kiihtymiseeni. Toistan ne kohdat jotka kiinnostaa samoin kuin ihminen lukee uudestaan ne kirjat jotka haluaa lukea. Mutta se tiehän meni "voisin pyytää anteeksi" "anteeksipyyntösi ei merkkaa ellet poista blogeista kiusaamistani" "sinä tulit häiriköimään minun blogiini" "en ole ikinä häiriköinyt blogissasi... poista tekstit!" "en poista! olet sadisti ja hph!"
rajaton

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko