Kyllästynyt kirjoitti:kissi kirjoitti:Terveessä työyhteisössä turhat kömmähdykset pystytään selvittämään eikä
niistä kasva härkäsiä.Kirjoitti Kolumnisti.
Mutta jos uhrille esitetään anteeksipyynnöt ja muut hyväksymis kuviot ja otetaan avosylin vastaan jokaisen puolesta, luullaan, että asia järjestyi sillä!
Sepä ei aina onnistukkaan.
Kiusatuksi itsensä tuntenut, ei hyväksykkään sopua, vaan alkaa ajankanssa muistutella,kuinka huonosti häntä silloin ja silloin kohdeltiin. Tämä jatkuva -oleteusta kiusaamisesta, muistuttelu saa muut kyllästymään varsin nopeasti ja välttämään uhriksi tuntevan seuraa, kun ei jaksa kuunnella enää vanhojen kaivelua.
Näin uhri on taas itse aiheuttanut sen, että on työpaikka kiusattu:kukaan ei juttele, lähtee pois, kun uhri alkaa saman valituksen jokaiselle jne.
semmoista se on.
Ennen kuin asiat voidaan katsoa selvitetyiksi, kiusaajan pitää ensinnäkin myöntää tekonsa, sen sijaan, että hän kerta toisensa jälkeen vähättelee niitä ja väittää, ettei muka ole mitään pahaa koskaan tehnytkään ja kaikki oli ihan neutraalia ja viatonta jne.
Lette kirjoitti:Kiusatun tulisi pohtia, onko hänellä taipumus tulla kiusatuksi. Voi olla, että hänellä
on ominaisuuksia, jotka kateellinen halua tuhota. Hän voi olla jotenkin erilainen ja
joutuu suvaitsemattomuuden kohteeksi.
Gyver kirjoitti:Mites toisinpäin: Opi uhriksi, syytä aina kiusaajaa?
kissi kirjoitti:Gyver kirjoitti:Mites toisinpäin: Opi uhriksi, syytä aina kiusaajaa?
Tuo antoi oivalluksen! Minä alan turvautua siihen, että tuo aina kiusaa mua ja lopulta en osaa muuta kuin syyttää pahasta olostani Kyltsiä, missä ikinä törmäänkin. Olen oppinut olemaan uhri.

Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mirriäkin on kiusattu Orgissa ym, mutta hän ei ole omaksunut uhrin roolia, ei sinne päinkään!
Pahimpana Reinikainen/VQP/admin.

Psykopatologia kirjoitti:Minä tiedän.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minä en tiedä Tukiaseman adminin kiusanneen minua.
Kyse lienee yhdestä ja samasta ihmisestä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minä en tiedä Tukiaseman adminin kiusanneen minua.
Kyse lienee yhdestä ja samasta ihmisestä.

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa