Kyllästynyt kirjoitti:--
vaan vuodesta toiseen pitänyt esille sitä mitä kukakin on tehnyt ja sanonut sekä vaatinut tehdyn vahingon korjaamista?
Mitä odotat/toivot vastapuolelta, että tehdyt vahingot saadaan korjattua?
Kyllästynyt kirjoitti:--
vaan vuodesta toiseen pitänyt esille sitä mitä kukakin on tehnyt ja sanonut sekä vaatinut tehdyn vahingon korjaamista?
Tukiasema.org -palstalla Kis osoittaa taas reippaita nettikiusaajan ja -häirikön otteita Mirrin päiväkirjassa (johon en tietenkään pääse itseäni puolustamaan)

Mirri kirjoitti:Alunalkaen kirjoitit näin:Tukiasema.org -palstalla Kis osoittaa taas reippaita nettikiusaajan ja -häirikön otteita Mirrin päiväkirjassa (johon en tietenkään pääse itseäni puolustamaan)
Oikeastaan en kyllä ymmärrä mitä puolustautumista siinä on, jos joku kertoo jonkun toisen ihmisen olemuksen tuntuvan ahdistavalta. Eihän se asia millään itsensä puolustamisella miksikään muutu.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, pääseekö Tris kommentoimaan tällä foorumilla häneen liittyvään kirjoitteluun - eli pääseekö puolustamaan itseään?
Jos ryhtyy syytämään solvauksia, ei voi edellyttää ettei siitä koidu epämiellyttäviä seurauksia.
Minä en ole solvannut Tukiasema.org -palstalla ketään.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Kieltämättä minullekkin jäi epäselväksi, että mikä Kis:n kirjoituksessa on sellaista, mikä aiheuttaisi tarvetta puolustautumiselle...
Se, että se oli kirjoitettu kiusaamistarkoituksessa.
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... Kieltämättä minullekkin jäi epäselväksi, että mikä Kis:n kirjoituksessa on sellaista, mikä aiheuttaisi tarvetta puolustautumiselle...
Se, että se oli kirjoitettu kiusaamistarkoituksessa.
Ah, ok!
Ja puolustautumisesi on siis sitä, että teet asian julkiseksi täällä.
Pääsin vihdoin minäkin kärryille!
Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?

Gyver kirjoitti:Et ollut ainoa joka ei ollut ihan mukana.
(En ole kyllä pyrkinytkään olemaan mukana, voisiko joku ystävällisesti laatia suppeahkon yhteenvedon?)

Mirri kirjoitti:Gyver kirjoitti:Et ollut ainoa joka ei ollut ihan mukana.
(En ole kyllä pyrkinytkään olemaan mukana,
voisiko joku ystävällisesti laatia suppeahkon yhteenvedon?)
Tuskin olet menettänyt mitään.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?
En ole sitä mieltä; kyllä hyvin on voitu kiusata...
Mistäs nyt tuulee? Vasta äskenhän sinä Mirri olit sitä mieltä, että minä "höpisen uhriudestani" sekä ilkeilit minulle sädekehästä sekä syytit minua mm. Tristanin kiusaamisesta.
Väitit myös, ettet ole milloinkaan nähnyt kenenkään "möyhentävän minua syyttä" ja ettet ole milloinkaan tuntenut tarvetta puolustaa minua - vaikka toisaalla liki samaan hengenvetoon väitit itselläsi olevan taipumus puolustaa vääryyttä kärsiviä.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?
En ole sitä mieltä; kyllä hyvin on voitu kiusata...
Mistäs nyt tuulee? Vasta äskenhän sinä Mirri olit sitä mieltä, että minä "höpisen uhriudestani" sekä ilkeilit minulle sädekehästä sekä syytit minua mm. Tristanin kiusaamisesta.
Väitit myös, ettet ole milloinkaan nähnyt kenenkään "möyhentävän minua syyttä" ja ettet ole milloinkaan tuntenut tarvetta puolustaa minua - vaikka toisaalla liki samaan hengenvetoon väitit itselläsi olevan taipumus puolustaa vääryyttä kärsiviä.
Vaikea uskoa, että sinun kokemasi kiusaaminen olisi riippuvainen siitä olenko minä nähnyt ja huomannut sitä, vai enkö ole. Väitteeni pitää paikkansa, sille asialle en mahda mitään. Mutta sitä mieltä olen, ettei minun näkemiseni ja tulkintani ole yhtä kuin tosiasiat; hyvin voin nähdä väärin ja tulkita virheellisesti.
Uhriudesta höpisemisen perustelen sillä, että nettikiusatuksi itsensä kokeva aikuinen pääsee tilanteesta tiehensä monin verroin helpommin kuin esim. omassa kodissaan kiusatuksi tuleva ihminen. Sinä tiedät kyllä, että oman kotinsa perhehelvetistä aikuisen pitää älytä kävellä ulos ja pystyä lähtemään tiehensä, mutta nettikiusattuna oletkin suorastaan koukussa pyristelevä uhri. Ilmeisesti et pääse irti, vaikka tiedät miten muiden ihmisten pitää osata irrottaa itsensä oman elämänsä uhrikuvioista, eikä aikuisina syytellä toisia, jos tuntevat itsensä uhriksi.
Hilppa kirjoitti:Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.
Eivät kokemukset ole rinnasteisia vaan jokaisen ihmisen omia. Minusta uhri-käsitteen käyttö on hankalaa ja helposti väärinymmärrettävissä, koska jokaisella siitä lienee oma käsityksensä. Kun puhutaan kiusaamisesta, sillä kaiketi tarkoitetaan henkistä julmuutta, joka voi olla esimerkiksi toisen ihmisen olemassaolosta tai tunteista välinpitämättömyyttä ja kahden edellämainitun seikan esilleottamista.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.
Eivät kokemukset ole rinnasteisia vaan jokaisen ihmisen omia. Minusta uhri-käsitteen käyttö on hankalaa ja helposti väärinymmärrettävissä, koska jokaisella siitä lienee oma käsityksensä. Kun puhutaan kiusaamisesta, sillä kaiketi tarkoitetaan henkistä julmuutta, joka voi olla esimerkiksi toisen ihmisen olemassaolosta tai tunteista välinpitämättömyyttä ja kahden edellämainitun seikan esilleottamista.
'Voi voi, mitä ajatusten Tonavaa, Hilppa!' Lainasin sinun toiselle kirjoittajalle osoittamasi sanat tähän; en mitenkään voinut vastustaa kiusausta.
Hilppa kirjoitti:Aika käsittämätön vastaus sinulta Mirri.

Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?
Onko kyllästynyt sitä mieltä, ettei hän olisi töksäytellyt?
Olen varmasti töksäytellyt. Joskus tahattomasti, toisinaan harkiten ja tietoisesti. Kiusannut en ole.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Aika käsittämätön vastaus sinulta Mirri.
Siteerasin sinun sanojasi; käsittämättömiä tai eivät.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa