Löysin "uusia" foorumeita

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Löysin "uusia" foorumeita

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.05.2012 10:41

Kyllästynyt kirjoitti:--
vaan vuodesta toiseen pitänyt esille sitä mitä kukakin on tehnyt ja sanonut sekä vaatinut tehdyn vahingon korjaamista?

Mitä odotat/toivot vastapuolelta, että tehdyt vahingot saadaan korjattua?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 10:58

Ahaa...

Tällä foorumillako ei kukaan koskaan ole kirjoittanut esim. Trisistä mitään hänen ollessaan kirjoituskiellossa? Ainakin viime aikaisissa keskusteluissa hänen nimimerkkinsä käsittääkseni on vilahdellut esillä tiuhaan tahtiin, mutta mahtaako hän päästä omalla nimimerkillään kommentoimaan itseensä liittyviä kirjoituksia?

Alunalkaen kirjoitit näin:
Tukiasema.org -palstalla Kis osoittaa taas reippaita nettikiusaajan ja -häirikön otteita Mirrin päiväkirjassa (johon en tietenkään pääse itseäni puolustamaan)

Oikeastaan en kyllä ymmärrä mitä puolustautumista siinä on, jos joku kertoo jonkun toisen ihmisen olemuksen tuntuvan ahdistavalta. Eihän se asia millään itsensä puolustamisella miksikään muutu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 11:26

Kyllästynyt, pääseekö Tris kommentoimaan tällä foorumilla häneen liittyvään kirjoitteluun - eli pääseekö puolustamaan itseään?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.05.2012 11:26

Mirri kirjoitti:Alunalkaen kirjoitit näin:
Tukiasema.org -palstalla Kis osoittaa taas reippaita nettikiusaajan ja -häirikön otteita Mirrin päiväkirjassa (johon en tietenkään pääse itseäni puolustamaan)

Oikeastaan en kyllä ymmärrä mitä puolustautumista siinä on, jos joku kertoo jonkun toisen ihmisen olemuksen tuntuvan ahdistavalta. Eihän se asia millään itsensä puolustamisella miksikään muutu.

Kieltämättä minullekkin jäi epäselväksi, että mikä Kis:n kirjoituksessa on sellaista, mikä aiheuttaisi tarvetta puolustautumiselle. Enkä ole oikein ole nähnyt Kyllästyneen puolustautumista (esim virheellisten väitteiden oikaisemista tms).

Toki on minustakin vähintään arveluttavaa, ellei jopa asiatonta, kirjoitella eri palstan päiväkirjaan omia kommentteja jostakusta. Jos myöskin itse koen päiväkirjojen nauttivan sellaista asemaa, että ne ovat "suojatuimpia" kuin muut kirjoittelut - eli oudoksun päiväkirjoista lainaamista ao päiväkirjan ulkopuolelle.

Kiusaamistakin tuo Kis:n kommentti voi hyvinkin olla, sitä en kiellä. Ilmeisesti kommenteista päätellen Kis on tosiasiallisesti kiusannut Kyllästynyttä aikaisemmin(?).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 11:47

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, pääseekö Tris kommentoimaan tällä foorumilla häneen liittyvään kirjoitteluun - eli pääseekö puolustamaan itseään?

Jos ryhtyy syytämään solvauksia, ei voi edellyttää ettei siitä koidu epämiellyttäviä seurauksia.

Minä en ole solvannut Tukiasema.org -palstalla ketään.

Sen sijaan koet, että sinua puolustuskyvyttömänä on peräti kiusattu minun päiväkirjassani, kun taas Tris saa tällä foorumilla ansionsa mukaan ja saa syyttää vain itseään, jos ja kun hänestä - bannissa olevana - kirjoitetaan täällä vaikka mitä.

Selvähän tuo - eikä varmaan ainakaan sinun mielestäsi yhtään älyllisesti epärehellistäkään. Minä alan olla näissä ajatus- ja selittelykuvioissa jo sen verran pyörällä päästäni, että taidan lopettaa ihmettelyn tähän. Yritän ainakin...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 11:50

Trisse-juttu ei ole tässä kontekstissa relevantti.

Ei hänestä mitään erityisen pahaa nyt ole puhuttu,
on vain käytetty esimekkinä yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 12:08

Kiusaaminen? solvaaminen? tosiasioiden töksäyttäminen?

Eri merkityksisiä mutta on saatettu käyttää miten sattuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.05.2012 12:09

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Kieltämättä minullekkin jäi epäselväksi, että mikä Kis:n kirjoituksessa on sellaista, mikä aiheuttaisi tarvetta puolustautumiselle...

Se, että se oli kirjoitettu kiusaamistarkoituksessa.

Ah, ok!
Ja puolustautumisesi on siis sitä, että teet asian julkiseksi täällä.

Pääsin vihdoin minäkin kärryille! :)
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 12:12

Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?

Onko kyllästynyt sitä mieltä, ettei hän olisi töksäytellyt?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.05.2012 12:21

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:... Kieltämättä minullekkin jäi epäselväksi, että mikä Kis:n kirjoituksessa on sellaista, mikä aiheuttaisi tarvetta puolustautumiselle...

Se, että se oli kirjoitettu kiusaamistarkoituksessa.

Ah, ok!
Ja puolustautumisesi on siis sitä, että teet asian julkiseksi täällä.

Pääsin vihdoin minäkin kärryille! :)

Et ollut ainoa joka ei ollut ihan mukana.

(En ole kyllä pyrkinytkään olemaan mukana, voisiko joku ystävällisesti laatia suppeahkon yhteenvedon?)
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 12:28

Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?

En ole sitä mieltä; kyllä hyvin on voitu kiusata.
Ja ainakin minä osaan olla aikamoisen ilkeä, jos tunnen tarvetta... Niin paljon olen näissä keskusteluissa jo ilkeillyt, että minun lienee viisainta lopettaa ennen kuin kasvaa sarvet ja häntä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 12:29

Gyver kirjoitti:Et ollut ainoa joka ei ollut ihan mukana.

(En ole kyllä pyrkinytkään olemaan mukana, voisiko joku ystävällisesti laatia suppeahkon yhteenvedon?)

Tuskin olet menettänyt mitään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2012 12:42

Mirri kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Et ollut ainoa joka ei ollut ihan mukana.

(En ole kyllä pyrkinytkään olemaan mukana,
voisiko joku ystävällisesti laatia suppeahkon yhteenvedon?)

Tuskin olet menettänyt mitään.

Minä voin.

Kyllästynyt-dilemman ydin on siinä, että Kyllästyneen - useimmiten asianmukaisiin,
joskus kenties liitoiteltuihin (Urpo) - selviys ja/tai oikaisupyyntöhin ei ole vastattu
kunnolla, jonka seurauksena asenteet ovat kärjistyneet ja aggressivoituneet.
(Nyt) ko. dilemma on kulminoitunut Mirriin. Merkittävää on ollut myös kirjoittajien
heikko datan hallinta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 13:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Onko Mirri sitä mieltä, että Kyllästynyttä ei olekaan kiusattu?

En ole sitä mieltä; kyllä hyvin on voitu kiusata...

Mistäs nyt tuulee? Vasta äskenhän sinä Mirri olit sitä mieltä, että minä "höpisen uhriudestani" sekä ilkeilit minulle sädekehästä sekä syytit minua mm. Tristanin kiusaamisesta.

Väitit myös, ettet ole milloinkaan nähnyt kenenkään "möyhentävän minua syyttä" ja ettet ole milloinkaan tuntenut tarvetta puolustaa minua - vaikka toisaalla liki samaan hengenvetoon väitit itselläsi olevan taipumus puolustaa vääryyttä kärsiviä.

Vaikea uskoa, että sinun kokemasi kiusaaminen olisi riippuvainen siitä olenko minä nähnyt ja huomannut sitä, vai enkö ole. Väitteeni pitää paikkansa, sille asialle en mahda mitään. Mutta sitä mieltä olen, ettei minun näkemiseni ja tulkintani ole yhtä kuin tosiasiat; hyvin voin nähdä väärin ja tulkita virheellisesti.

Uhriudesta höpisemisen perustelen sillä, että nettikiusatuksi itsensä kokeva aikuinen pääsee tilanteesta tiehensä monin verroin helpommin kuin esim. omassa kodissaan kiusatuksi tuleva ihminen. Sinä tiedät kyllä, että oman kotinsa perhehelvetistä aikuisen pitää älytä kävellä ulos ja pystyä lähtemään tiehensä, mutta nettikiusattuna oletkin suorastaan koukussa pyristelevä uhri. Ilmeisesti et pääse irti, vaikka tiedät miten muiden ihmisten pitää osata irrottaa itsensä oman elämänsä uhrikuvioista, eikä aikuisina syytellä toisia, jos tuntevat itsensä uhriksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 13:43

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

En ole sitä mieltä; kyllä hyvin on voitu kiusata...

Mistäs nyt tuulee? Vasta äskenhän sinä Mirri olit sitä mieltä, että minä "höpisen uhriudestani" sekä ilkeilit minulle sädekehästä sekä syytit minua mm. Tristanin kiusaamisesta.

Väitit myös, ettet ole milloinkaan nähnyt kenenkään "möyhentävän minua syyttä" ja ettet ole milloinkaan tuntenut tarvetta puolustaa minua - vaikka toisaalla liki samaan hengenvetoon väitit itselläsi olevan taipumus puolustaa vääryyttä kärsiviä.

Vaikea uskoa, että sinun kokemasi kiusaaminen olisi riippuvainen siitä olenko minä nähnyt ja huomannut sitä, vai enkö ole. Väitteeni pitää paikkansa, sille asialle en mahda mitään. Mutta sitä mieltä olen, ettei minun näkemiseni ja tulkintani ole yhtä kuin tosiasiat; hyvin voin nähdä väärin ja tulkita virheellisesti.

Uhriudesta höpisemisen perustelen sillä, että nettikiusatuksi itsensä kokeva aikuinen pääsee tilanteesta tiehensä monin verroin helpommin kuin esim. omassa kodissaan kiusatuksi tuleva ihminen. Sinä tiedät kyllä, että oman kotinsa perhehelvetistä aikuisen pitää älytä kävellä ulos ja pystyä lähtemään tiehensä, mutta nettikiusattuna oletkin suorastaan koukussa pyristelevä uhri. Ilmeisesti et pääse irti, vaikka tiedät miten muiden ihmisten pitää osata irrottaa itsensä oman elämänsä uhrikuvioista, eikä aikuisina syytellä toisia, jos tuntevat itsensä uhriksi.

Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.

Eivät kokemukset ole rinnasteisia vaan jokaisen ihmisen omia. Minusta uhri-käsitteen käyttö on hankalaa ja helposti väärinymmärrettävissä, koska jokaisella siitä lienee oma käsityksensä. Kun puhutaan kiusaamisesta, sillä kaiketi tarkoitetaan henkistä julmuutta, joka voi olla esimerkiksi toisen ihmisen olemassaolosta tai tunteista välinpitämättömyyttä ja kahden edellämainitun seikan esilleottamista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 14:21

Hilppa kirjoitti:Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.

Eivät kokemukset ole rinnasteisia vaan jokaisen ihmisen omia. Minusta uhri-käsitteen käyttö on hankalaa ja helposti väärinymmärrettävissä, koska jokaisella siitä lienee oma käsityksensä. Kun puhutaan kiusaamisesta, sillä kaiketi tarkoitetaan henkistä julmuutta, joka voi olla esimerkiksi toisen ihmisen olemassaolosta tai tunteista välinpitämättömyyttä ja kahden edellämainitun seikan esilleottamista.

'Voi voi, mitä ajatusten Tonavaa, Hilppa!' Lainasin sinun toiselle kirjoittajalle osoittamasi sanat tähän; en mitenkään voinut vastustaa kiusausta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 14:53

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mirri, yksi kiusaamisen muoto on ulkopuolelle jättäminen, toisen ihmisen huomiotta jättäminen, hymähtäminen toiselle tai toisen ihmisen kokemuksen aliarviointi. Kyllä sinä tiedät nuo asiat.

'Voi voi, mitä ajatusten Tonavaa, Hilppa!' Lainasin sinun toiselle kirjoittajalle osoittamasi sanat tähän; en mitenkään voinut vastustaa kiusausta.

Aika käsittämätön vastaus sinulta Mirri. Ihanko kiusaamistarkoituksessa lähetit sen minulle? Uutta ei olisi sekään.

Tarkoitatko siis, että et ole koskaan lukenut ainuttakaan esimerkiksi työpaikkakiusaamisen tunnistamista käsittelevää opasta ja ovatko kyseiset käsitteet sinulle täysin vieraita?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2012 15:30

Hilppa kirjoitti:Aika käsittämätön vastaus sinulta Mirri.

Siteerasin sinun sanojasi; käsittämättömiä tai eivät.
Mirri

ViestiKirjoittaja takaovi » 22.05.2012 15:37

Kyllästynyt kirjoitti:

Onko kyllästynyt sitä mieltä, ettei hän olisi töksäytellyt?

Olen varmasti töksäytellyt. Joskus tahattomasti, toisinaan harkiten ja tietoisesti. Kiusannut en ole.

On se vaan kumma, että sinun kiusaaamistasi pitäisi ajatella töksäytellyksi. Varsinkin jos töksäyttelet harkiten ja tietoisesti.
Hyväksytkö sinä, että toinen sinulle töksäyttää jotain tahattomasti?
Vai nostatko siitä töksäyttelystä saatanallisen metelin jota kestää vuosia?

Onko sinut diagnosoitu jollain erityisihmisen diagnoosiilla jonka luonteenpiirteeseen kuuluu töksäyttely?
Luukkonen voisi diagnosoida sinut jotta voisimme jatkossa ottaa huomioon töksäyttelysi.
takaovi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.05.2012 15:40

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Aika käsittämätön vastaus sinulta Mirri.

Siteerasin sinun sanojasi; käsittämättömiä tai eivät.

Viestissäni ei ehdoteltu rivikirjoittajia valvojiksi, kuten Kahvin viestissä tehtiin. Minä ilmaisin mielipiteeni rivikirjoittajien värväämisestä verraten sitä ajatusten Tonavaan, koska mielestäni kyseinen ehdotus sellainen on.

Mutta astetta vakavampaan Mirri, onko sinusta tarpeen vähätellä kiusaamista noin yleisestikin?

Tarkoitatko siis, että et ole koskaan tutustunut ainoaankaan esimerkiksi työpaikkakiusaamisen tunnistamista käsittelevään oppaaseen ja ovatko kyseiset käsitteet sinulle täysin vieraita? Nuo kiusaamisesta kertovat lainaukseni ovat aivan tyypillisiä kuvauksia kiusaamistavoista, sinulleko ne ovat vieraita ja niiden esille ottaminen halveksunnan arvoista?
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko