Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Tyhmilläkin kysymyksillä on joku raja.
Tiina Pystysen teksti oli osin aika hämmentävää, kuten:
Mutta tämä mies ei lähdekään karkuun, vaan lupaa itsensä mielikuviini. Se tarjoaa itseään rahasta kuin huora. - Kyllä sinä minut olet jo aika tavalla hurmannut, se sanoo.Silloin se kosii minua. Se sanoo, että niinhän hän oli kirjoittanut jo lausuntoonsakin, että toinen hullu voisi elää minun kanssani rikasta elämää. Kyllä se on kosinta. Vastaan siihen myöntävästi. Aion käyttää Valdemar Toivosta kaikin ajateltavissa olevin keinoin hyväkseni. Tosin Valdemar Toivonen sanoo kertovansa suhteestamme myös vaimolleen, mutta minä sanon, etten missään tapauksessa kertoisi Laurille, vaan pettäisin Lauria.
Tuo on tietysti hänen näkökulmansa ja tulkintansa, mutta eikö terapeutin pitäisi toppuutella potilaansa puheita, jos hän alkaa mennä liian pitkälle?
Terapiasuhteen vertaaminen pettämiseen kuulostaa minusta kummalliselta. No, kukin tavallaan.
Et ole edes lukenut kirjaa, mutta silti spekuloit pettämisillä, toiveilla ja mukaan menemisillä?
Psykopatologia kirjoitti:Kuutar:
Tuo on tietysti hänen näkökulmansa ja tulkintansa, mutta eikö terapeutin
pitäisi toppuutella potilaansa puheita, jos hän alkaa mennä liian pitkälle?
"Liian pitkälle"? - Siis "älähän nyt, nyt menet liian pitkälle!".
Terapiasuhteen vertaaminen pettämiseen kuulostaa minusta kummalliselta.
No, kukin tavallaan.
Minusta taas ei kuulosta kummalliselle.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:... Minä lainasin viestiini sen kohdan Tiina Pystysen kirjasta, johon viittasin.
Kuvitteletko noiden otteiden riittävän siihen, että tiedät mistä kirjassa kerrotaan ja millä tavalla?
Jos kuvittelet, sinulla on pahoja puutteita kriittisessä ajattelussa.
Toistan vielä:
Luuletko saaneesi oikean ja kattavan käsityksen siitä mistä tuossa kirjassa (kyseisestä terapiasta puhumattakaan) on kyse luettuasi tuon yhden otteen ko. kirjasta?
Kirjasta: Tosin Valdemar Toivonen sanoo kertovansa suhteestamme myös vaimolleen -

Mirri kirjoitti:Takkuaako Tukiasema muillakin, vai ainoastaan minulla? Ei aukene kotikoneelta, ei.

Psykopatologia kirjoitti:Varmaan joitain APAn juttuja.

Psykopatologia kirjoitti:Amerikan psykiatriyhdistyksen.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa