Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Minusta sinä yrität nyt syyttää siivottomuuksista foorumin ylläpitäjää ja valvojaa.
Täsmälleen noin. Enkä edes yritä, vaan syytän; täällä on niin monta provosoivaa ja toisia kirjoittajia loukkaavaa ketjua kuin ylläpitäjä ja moderaattori sallivat tänne laitettavan. Yksikään foorumin käyttäjä ei laita tänne yhtään mitään ilman ylläpitäjän ja moderaattorin suostumusta, vaan kaikki viestit ovat täällä heidän hyväksyminään - jos eivät olisi, ne tietysti poistettaisiin.
Niinpä jos ja kun joku provoilee täällä, haluaa härnätä toisia foorumin käyttäjiä, ja laittaa asiattomia viestejä, hän tekee sen ylläpitäjän (ja moderaattorin) suostumuksella.
Käytännössä aivan noin ei ole, koska kirjoitusten julkaiseminen ei ole ennakkomoderoitua tällä palstalla. Esimerkiksi Helsingin Sanomien palstalla enemmänkin noin, koska toimittajat esilukevat ja päättävät, mitä keskustelupalstalla julkaistaan.
Siten ratkaisuehdotuksesi ei ole toimiva ainakaan palstan nykyisen teknisen mallin ollessa käytössä. Vai tarkoitatko, että kannattaisit palstan kaikkien viestien ennakkotarkastusta?
Mielestäni viestin (vaikkapa kuvan) jättäminen poistamatta palstalta on viestin hyväksymistä tai ainakin suostumista siihen, että käyttäjät lähettävät sellaisia viestejä.
Poistamatta jättämisellä ylläpito moderaattoreineen myös viestittää kaikille palstan käyttäjille millaiset viestit ovat sallittuja ja hyväksyttyjä. Ei tähän asiaan tarvita mitään ennakkotarkastusta.
Kyllästynyt moderaattorina kertookin miksi hän kokee itsensä avuttomaksi; syytösten pelossa:
minua syytettäisiin telaketjufeminismistä ja sanavapauden rajoittamisesta koska niistä minua on syytetty jo nyt vaikka en ole moderaattorina sovinistisiin viestiketjuihin puuttunutkaan.
En vain ymmärrä miltä taholta moisia syytöksiä tulisi, jos provokaattorille asetettaisiin rajat - aivan kuin täällä olisi joukko kirjoittajia, jotka kävisivät moderaattoriparan kimppuun tämän siivotessa asiattomuuksia ja provokaatioita pois. Sitä paitsi valvojien kohtalona on joutua aina välillä hyökkäysten kohteeksi asettaessaan kirjoittajille rajoja; se kuuluu toimenkuvaan.
Kyllästynyt, mielestäni valvojana olet yhden riidankylväjän pyöriteltävänä, mutta ihan omasta suostumuksestasi. Ellet sitten ole ylläpitäjän ohjeistamana ja tahdosta voimaton tekemään mitään kyseisen provokaattorin suhteen.
Tässähän se keljuilevan provokaattorin pyöriteltävänä oleminen onkin kerrottu hyvin:
minä en ole provosoitunut vaan katsonut olevani jäävi toimimaan valvojana silloin kun kyse on ollut sovinistisista ja provokatorisista viesteistä joilla on ilmeisesti tarkoituksella yritetty saada minua provosoitumaan ja käyttämään valvojan moderointioikeuksia niin, että sitten päästäisiin syyttämään minua telaketjufeminismistä, sanavapauden rajoittamisesta ja valvojan oikeuksien väärinkäytöstä riistettyjä miesparkoja kohtaan.