Vaikeita aiheita

Re: Vaikeita aiheita

ViestiKirjoittaja Gyver » 16.04.2012 02:31

Illusia kirjoitti:Gyver, tuo on kuin yrittäisit luetella minulle aakkosia. Minä osaan lukea.

Muttet ajatella?

Tässä sinulle A: http://www.youtube.com/watch?v=mZQPieF6DXc

Illusia kirjoitti:Minä ainakin olen luova ihminen. Olen siitä ylpeäkin.

Ylpeytesi ovat tainneet muutkin huomata?
Gyver

ViestiKirjoittaja Illusia » 16.04.2012 10:22

Gyver, kyllä minä osaan ajatellakin. Ihan hyvin minä voisin sanoa sinulle, etten katso sinun tänne laittamiasi videolinkkejä. Sinä tunnustit olevasi ilkeä ihminen. Se lienee totta. On paljon helpompaa olla ilkeä kuin hyvä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Gyver » 16.04.2012 11:22

Illusia kirjoitti:Ihan hyvin minä voisin sanoa sinulle, etten katso sinun tänne laittamiasi videolinkkejä.

Tuo olisi kieltämättä varsin ilkeää, päätyisin Mikä-Mikä-Maahan miettimään pitääkö se paikkansa vai ei.

Illusia kirjoitti:On paljon helpompaa olla ilkeä kuin hyvä.

Ei välttämättä, riippuu siitä mitä itsekukin on oppinut.
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2012 11:37

beth kirjoitti:Jos mirri ei ole sama mieltä kirjoittajan kanssa hän hälyttää ylläpitoa. Ja uhittelee.

Beth, nyt valehtelet. Tai sitten oikeasti luulet minun ilmoittaneen ylläpitoon. Uhittelustakaan ei ole näyttöä.
Kuitenkin hän tulee vaatimaan kaikkien asiallisten viestien poistoa kunnes paskoo housuihin!

Kuten sanottu; kyseisessä ketjussa en ole vaatinut sinun viestiesi poistoa - en edes pyytänyt enkä ilmoittanut niistä. Oikeastaan päinvastoin olen alkanut ajatella asian niin, että ehkä törkeytesi on hyväkin säilyttää luettavina, jotta tiedetään missä mennään - nähdään omin silmin millaista nettikäyttäytymisesi on.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 16.04.2012 11:48

MIrri kirjoitti:
Luulen kuitenkin, että esim. nyky-Suomessa on aika harvinaista joutua halveksituksi uskonnottoman elämänkatsomuksen vuoksi, pikemminkin halveksinta on herkässä uskonnollisen vakaumuksen omaavia kohtaan; tosin eroja toki on ainakin etelän ja pohjoisen välillä.

Suurin osa suomalaisista kuuluu vielä nykyisinkin kirkkoon. Minun kohdallani kirkosta eroaminen ja siitä kertominen sai aikaan huomattavan reaktion jopa tapauskovaisten piirissä. He pitivät minua sen jälkeen itseään huonompana ihmisenä. Tai ehkä he kokivat vain olevansa minua parempia ihmisiä. Sama se.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2012 13:14

beth kirjoitti: sinä kun et kestää että joku on sinua pätevämpi. Sinä haluat olla paras. Mutta sulla ei ole siihen edellytyksia, siksi vihasi on yli äyriäiden..

Se en ole minä, jonka viha ja kiukku pursuilee yli äyräiden ja jokin asia menee sietokyvyn ylitse niin, että nettikäyttäytyminen on mitä on. Raakaa kilpailuakin taitaa olla ja kovaa tarvetta olla paras, mutta minä en ole siinä kisassa mukana. Sinulla näköjään on tarvetta vertailla ja kilpailla, kuten viestistäsi näkyy.

Kai tässä jo voitaisiin puhua projisoinnista...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.04.2012 13:39

Pidä, valehtelija, vähän pienempää suuta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.04.2012 14:34

Aloit näyttää tätä fiinimpää puoltasi vasta käskyttämiseni jälkeen.

Miksi niin myöhään? Mikä oli asemasi asevoimissa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.04.2012 20:30

Gyver kirjoitti:
Illusia kirjoitti:Ihan hyvin minä voisin sanoa sinulle, etten katso sinun tänne laittamiasi videolinkkejä.

Tuo olisi kieltämättä varsin ilkeää, päätyisin Mikä-Mikä-Maahan miettimään pitääkö se paikkansa vai ei.

Illusia kirjoitti:On paljon helpompaa olla ilkeä kuin hyvä.

Ei välttämättä, riippuu siitä mitä itsekukin on oppinut.

Gyver, pidä pienempää!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 16.04.2012 20:38

Psykopatologia kirjoitti:Gyver, pidä pienempää!

Joo joo, se meni ohi jo.
Gyver

ViestiKirjoittaja Gyver » 16.04.2012 20:50

Psykopatologia kirjoitti:
Gyver kirjoitti:

Gyver, pidä pienempää!

Ei noita minun linkkejäni kannata paljon lukea, ellei sitten yritä varsin epätoivoista tehtävää seurata varsin kaukaisia ja hajanaisia assosiaatioita. Jossain on toinen tähti oikealta; Helinä-keiju lienee helpompi havaita, jne.
Gyver

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.04.2012 23:41

Gyver kirjoitti:Ei noita minun linkkejäni kannata paljon lukea, ellei sitten yritä varsin epätoivoista tehtävää seurata varsin kaukaisia ja hajanaisia assosiaatioita. Jossain on toinen tähti oikealta; Helinä-keiju lienee helpompi havaita, jne.

Tylsää, että siirryit käyttämään Spotifyä, koska nyt en enää pääse kuuntelemaan musiikkia. On vain pelkkiä otsikoita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.05.2012 18:32

Illusia kirjoitti:Aina, kun puhuu uskonnosta tai politiikasta, loukkaa jotakuta.

Myös seksistä puhuminen on haastavaa. Tai äitiydestä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.05.2012 19:30

ja feminismistä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.05.2012 19:59

Älä muuta haasta! Ketä siinä haastetan?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.05.2012 21:04

En tiedä, mutta minulla on semmoinen olo kuin olisi selkäänsä saanut, kun uskalsin postata pari mieli pidettä feminismistä. :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.05.2012 21:15

Näissä vaikeissa aiheissa on varmaan sellainen juttu, että vaikka joku ei tarkoita loukata tms, niin joku voi sen silti niin kokea. Tällöin responssi voi olla hyvinkin voimakas, ellei jopa jyräävä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.05.2012 21:39

Joo ja kirjoitettu viesti ei välttämättä mene perille tarkoitetussa muodossa, varsinkaan anonyymien kesken. Vastaanottajan päässä saattaa syntyä mitä yllättävimpiä mielle yhtymiä, joita viestin lähettäjä ei voi arvata.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.05.2012 22:28

Riidankylväjä, oletko tullut ajatelleeksi, että kuvana lähetetty viesti ja sanoitta ilmaistu mielipide on vielä konstikkaampi? Keskustelu kirjoittamalla voi sittenkin olla parempi tapa kuin ilmaista mielipiteitään kuvallisesti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.05.2012 07:59

Kyllä kuva auttaa hahmottamaan asian hyvin selkeästi ja yksinkertaisesti. Ohessa klassinen esimerkki kommunikaation vaikeudesta. Miten selittäisit tuon sanallisesti?

Kuva
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa