Pöyristyttävää miten alas kirkkohallitus on vajonnut

Re: Pöyristyttävää miten alas kirkkohallitus on vajonnut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.04.2012 00:50

Ihmiset jotka eivät ole käyneet ehtoollisella joutuvat helvettiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.04.2012 08:38

Ehtoollisen saadakseen on läpäistävä rippi koulu.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 10:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Helvetti on maanpäällä.

Kyllästynyt, oletko adventisti?

Minä olen käynyt rippikoulun ja ollut ehtoollisellakin. Olen myös käynyt ehtoollisjumalanpalveluksissa ja jättänyt menemättä ehtoolliselle, sillä se ei tunnu mielestäni sopivalta. Alkoholijuomat eivät kuulu kirkkoon, eikä vahvat partavedet suntioille.
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 10:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Kastamaton pakana.

Onnea vaan sinullekin!
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 13:35

Paganus = maalainen.

Minä kävin rippikoulun aikuisena, ja sen jälkeen kasteella, jonka yhteydessä oli konfirmaatio. Myöhemmin olen eronnut kirkosta. Isovanhempani olivat helluntailaisia ja vanhempani kuuluivat siviilirekisteriin tästä syystä, mieheni oli metodisti-perheestä. Uskonnolla on vaikutusta, mutta ei ehkä silloin, jos kuuluu tavan vuoksi luterilaiseen seurakuntaan. Koulussa toiset lapset haukkuivat minua pakanaksi, kun uskontotunnilla kerrottiin siitä, mikä on pakana. Se kyllä loppui lyhyeen. Onneksi.
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 13:43

Nykyään Suomessa taitaa olla paljon enemmän pakanoita kuin ennen. Oikeastaan pakana-sana kuulostaa hyvältä. Onko minulla uskonnollisen menneisyyteni huomioon ottaen oikeus käyttää itsestäni pakana-nimitystä? Olen nimittäin aikuisena tullut uskoon ja elänyt lähes kiihkouskovaisena vuoden verran. Luopio ainakin taidan olla. Heillä ei kuulemma ole toivoa, pahempia kuin pakanat.
Viimeksi muokannut Illusia päivämäärä 15.04.2012 13:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 14:04

valitse toinen kirjoitti:
Tuskin on oikeus muiden silmissä. Olet uskosi hyljännyt paremminkin.

Se ei ole kuitenkaan hylännyt minua. En voi sille mitään, vaikka haluaisin. Siltä tuntuu.

Minäkin kävin lapsena uskontotunneilla ja luin hengellisiä lastenlehtiä. Olin lapsenuskossa, vaikka tiesin olevani joidenkin ihmisten silmissä pakana.

Koska olen elänyt hyvää elämää ennen uskoontuloa, kastetta ja muuta kirkkoon liittyvää, voin elää ihan hyvin nytkin, samalla tavalla.

Tarkoittaako pakana samaa kuin ateisti?

Minä en katso voivani nimittää itseäni ateistiksi. Se on liian radikaalia. Minä olen uskonnollinen ihminen samassa määrin kuin luotan horoskooppeihin. Se on totuus. Minulla on niin vahva epäilys näiden asioiden suhteen, että mielestäni ne molemmat voisi lopettaa vaikka heti.
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.04.2012 14:35

Illusia kirjoitti:Tarkoittaako pakana samaa kuin ateisti?

Ei tarkoita. Pakana ja pakanuus viittaavat esim. muinaisuskontoihin. Ns. uuspakanuus taas esim. uususkontoihin. Pakanauskonnon edustaja voi hyvin uskoa jumaliin tai jumaluuteen jossakin muodossa; hän voi olla esim. panteisti.

Sana pakana viittaa uskonnollisuuteen/hengellisyyteen, mutta ei kristinuskoon, juutalaisuuteen, eikä islamiin. Goottilaisuus voisi olla esimerkki nykyaikaisesta pakanauskonnosta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 15.04.2012 14:43

Ja vielä tämäkin tarkennus:
Wikipedia:
Sana pakana on johdettu latinan adjektiivista paganus, joka tarkoittaa maalaista tai kyläläistä. Nimitys johtuu siitä, että kristinusko oli sen varhaisina aikoina erityisesti kaupunkilaisten uskonto, maaseudulla asuvien ollessa vanhojen uskontojen kannattajia

Oli siis väärin väittää minua pakanaksi, kun olin kastamaton ja kirkkoon kuulumaton lapsi.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.04.2012 20:36

Mitä tarkoittaa sanonta: "lakana on kuin pakanamaan kartta"?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.04.2012 20:41

Aloitan JUMALAN, laupiaan Armahtajan, nimeen.

1. Aliif, Laam, Raa. Tämä on Kirja, jonka Me olemme sinulle lähettänyt, jotta voisit johtaa ihmissuvun Herran luvalla pimeydestä vaikeuteen, kaikkivaltiaan, ylistetyn tielle.

2. Yksin Jumalalle kuuluu kaikki, mikä on taivaassa, ja kaikki, mikä on maan päällä. Voi uskottomia, sillä heitä kohtaa ankara tuska.

http://www.islamopas.com/koraani/014.htm
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kaihis » 15.04.2012 23:02

Riidankylväjä kirjoitti:Mitä tarkoittaa sanonta: "lakana on kuin pakanamaan kartta"?

Mummoni lausahti noin joskus, silloisen kuratassun tahrimalle päivä peitolle. Uskoisin sen tarkoittavan hyvin likaista asiaa/esinettä. Vähän samaa kuin nykysin, jokin esine voi olla "vähän mähmäänen."
Kaihis

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2012 05:59

beth kirjoitti:On niin suuttunut tuon mirrin viisasteluihiin siellä mitä karmeat amerikkalaiset tekevät ylilöyntejä terroristien vankiloissa, tässä katso näitä rakkaita terroristejasi, tänään ne raiskaa lapsia vaimoina, huomenna leikkaa jonkun pään irtti, ja kun niitä häntä pistettään amerikkalaisen vankilaan sinä mirri tulet vaahtomaan kuinka pöyristyttäviä paikkoja ne on, n amerrikklaiset vankilat. :evil:

Näköjään olet mielipiteestäni hirmuisen suuttunut, kun piti tännekin tulla purkamaan keskustelukumppanin raivostuttavien ajatusten aiheuttamaa kiukkua, ja sotkemaan ketjua, jolla ei ole mitään tekemistä sinun kiukkusi aiheen kanssa. Sinussa taitaa olla aikamoinen määrä vihaa ja katkeruutta, sekä negatiivisuutta, vaikka aina oletkin näkevinäsi sitä toisissa - suorastaan levität ja kylvät sitä sinne sun tänne.
Sinulle ei riittänyt, että lyttäät minut mielipiteideni vuoksi yhdellä foorumilla ja yhdessä ketjussa...

Olisi tietysti ollut järkevintä olla kommentoimatta mitenkään, jottei menisi tämäkin ketju pipariksi sinun purkaessa paineitasi, mutta viestisi oli aikamoisen provosoiva hyökkäys.

Kaikki uskonnot ovat perseestä

Amerikkalainen fundamentalistinen uskonnollisuus osaltaan vaikuttaa siihen, että USA on käynyt niin kiihkomielistä 'terrorisminvastaista sotaa', ja uskonto osaltaan vaikuttaa siinäkin, että moinen 'sota' vankileireineen on mennyt överiksi. Tosin USA käyttää uskontoa (ja uskonnon vastustamista) omien poliittisten päämääriensä toteuttamiseen; niin on tehty kautta aikojen - myös USA:ssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2012 12:35

beth kirjoitti:Siinä olet näköjään vaatinut terroristi pedofiilien häistä videoiden poistoa

Ei ole totta.
Mirri, minä en keskustelee kanssasi politiikasta, sinä olet useita kertoja osittanut ihan järjettömän huonon yleissivistystason ja tietämisen k.o asiasta

Joo, älä keskustele. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö minä voisi ja saisi kommentoida politiikkaan liittyviä viestejäsi julkisessa keskustelussa - aivan riippumatta siitä minkä tasoisina sinä pidät kommenttejani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2012 14:52

beth kirjoitti:Ei sinun kanssa kukaan voinut vielä keskustella mistään. Äläkä unta näe että näin koskaan tulee käymäänkään.

Valehtelet taas. Tai sitten puhut huomaamattasi itsestäsi.
Mirri

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista