Kertomasi kuvauksen perusteella kyseessä oleva palvelualttiuden taso oli rasittava palvelu. Noinhan se nykyisin menee.
Ostin läppärin, jonka valitsin useampaan eri liikkeeseen ja koneeseen tutustumisen sekä netin hintavertailujen perusteella. Valitsin lopulta koneen suoraan liikkeestä. Sama homma. Kone ei ilmestynyt noutupisteeseen sovittuun aikaan mennessä, vaikka aivan ensiksi luvattiin sen jo olevan jopa Suomessa keskusliikkeen varastolla. Sitten kului vielä viikko ennen kuin sain koneen, kun olin jo ehtivyt sitä kysellä noutopisteen puhelinmyynnistä, jossa tietenkin oli automaattivastaaja, joka antoi väärää informaatiota, jonka myyjä, jolta olin tuotteen alunperin tilannut koneen, perui tekstiviestitse, joten pääsin vihdoin noutamaan koneen.
Tilasin nettiyhteyden hintavertailujen jälkeen, joka ei tietysti ollut toimintakunnossa sovittuna ajankohtana, mutta prosessin lopullisen kulun selittämiseen ei A-nelonen riittäisi, joten en jaksa. Mutta pieni yksityiskohta siitäkin episodista. Lupasivat tiettyyn alennettuun kampanjahintaan ja kun ensimmäinen lasku saapui, se olikin normaalihintainen. Kävelin liikkeeseen valittamaan, koska automaattinen puhelinpalvelu toimii niin huonosti. Sain numeron, josta asia selvitettiin ja luvattiin, että saan palvelun kampanjahintaan, koska oli niin luvattu ja minulla oli siitä mustaa valkoisella (siis sopimuspaperi, huom! kiinalaisten keksimää paperia, ei elektroninen sentään). Soitin ja varauduin jälleen kerran adrenaliiniryöppyyn ja tunnin odotukseen, mutta kas kummaa tällä kertaa palvelumyyjän antama palvelvelunumero vastasi parissa minuutissa ja homma hoitui. Poitsu tosin suoritti laskutoimitusta ainakin 10 min. puhelun aikana, kun hänen piti laskea tarkka hyvitettävä summa ja vähentää se seuraavasta laskutuskerran hinnasta päivälleen oikein.
Kerran puoliso osti kanavapaketin, kun purkin hintaan kylkiäisenä kuului ilmaiseksi. Tarkoituksemme oli lopettaa kyseinen palvelu heti laskutuksen alettua juosta, mihin selvitimme mahdollisuuden jo purkinostohetkellä. Kun aika tuli palauttaa kanavakortti, kysyimme puhelinpalvelusta, minne se palautetaan. He vastasivat, että erääseen heidän edustamaansa myymälään. Valitsimme sen lähinnä olevan ja veimme kortin sinne. Kysyin kuittia kortista, jolloin myyjä sanoi, "Ei näistä mitään kuittia tule". Sanoin, että eikö tosiaan tule kuittia ja hän ei sitä antanut ja sanoi lopettavansa kanavapaketin osaltamme, jolloin laskutus loppuu tuosta hetkestä lukien automaattisesti, kunhan soitamme puhelinpalveluun, josta lakkautamme kanavapaketin. Mitään muuta ei siis hänen mukaansa tarvinnut tehdä. No. Ei auttanut muu kuin poistua liikkeestä ilman korttia. Hölmistyneenä. Laskutus kanavapaketista kuitenkin loppui puhelinpalveluun soitettuamme. Kunnes sitten. Vuoden kuluttua laskutus kanavapaketista alkoi jälleen pyöriä. Menimme liikkeeseen valittamaan ja he sanoivat ei voi mitään, soittakaa puhelinpalveluun. Mies soitti puhelinpalveluun, josta sanoivat, että he eivät voi lopettaa kanavapakettia, koska kuittia lopetuksesta ei ole. Minä soitin uudelleen puhelinpalveluun ja sanoin, että olen omin silmin nähnyt kun mieheni palautti kortin vuonna x päivänä x liikkeeseenne x ja soitti samana päivänä puhelinpalveluunne klo x lopettaakseen kanavapaketin. Kysyin palvelumyyjältä, pitääkö asiakkaan vaatia kuittia, jos myyjä ei sitä kysyttäessä anna. Palvelumyyjä vastasi, ei tarvitse, voitte repiä laskun ja tämä on osaltanne selvä. Enää ei ole kuulunut kyseisestä asiasta mitään. Huh.
En itkenyt enkä nauranut, mutta monta kertaa adrenaliinitasoni on noussut kohtuullisen korkealle. Vielä toistaiseksi sydämeni on kestänyt eikä verenpaineen lepoarvot ole nousseet patologiselle tasolle.