Tytön paras ystävä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Tytön paras ystävä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 29.03.2010 11:41

eli mitkä ovat mielijalokiviänne?
Pertti Luukkonen

Re: Tytön paras ystävä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 29.03.2010 11:45

Vaikka timantit säihkyvät parhaiten, ei niiden kylmä säihke ole saanut minua syttymään. Lisäksi se vaatii ympärilleen kultaa. Olen pitänyt tummista salaperäisistä ja lämpimistä rubiineista, jotka saattavat olla upeita hopeaankin istutettuna. Safiirit ovat toisella tavalla kiehtovia, mutta vaativat kultaa?
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 13:17

Sossu ei toistaiseksi ole näitä vielä tarjonnut....
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 21:53

AmetistejaKuva
Trisse

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 29.03.2010 22:43

Timantit. Nuorempana pidin kovasti rubiineista.
Enää minulla ei ole timanttikoruja (paitsi äidin vanha vihkisormus jne.); zirkoneja vai mitä lie ovat kivet koruissani.
En tiedä näistä paljoa.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.03.2010 19:30

Kas, hei helu. Tietty mainitsemasi kirje on aiheuttanut suurta keskustelua palstalla. Sinun kannattaisi varmaan näyttää kirjettä kontulle niin yksi mahdollinen valehtelijavaihtoehto voitaisiin mitätöidä.
Trisse

ViestiKirjoittaja Maria » 31.03.2010 13:12

Girl's best friend. Mielijalokiveni kuukivet. Keltakultaan yhdistettynä.
Maria

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 31.03.2010 19:31

Minulla on vain kolme pientä timanttia vihkisormuksessani eikä sekään ole oikea vihkisormukseni, sillä alkuperäinen putosi ja katosi jonnekin tietymättömiin täällä kodissani vuosia sitten. Ostin sitten samantapaisen tilalle, mutta en raaskinut kaiverruttaa sitä, kun se olisi maksanut ehkä kympin. Muita jalokiviä minulla ei ole. Voin sitten terapeutilla istuessani pyöritellä sormuksiani, kääntää ne hienot kivet kämmenen puolelle, että näkyy vain sileä puoli, etten ole "liian hieno" timantteineni.
Varjolilja

ViestiKirjoittaja ve?e » 31.03.2010 21:10

Antropologian luennolla opetettiin, että nuori paimentolaismies, kun hoitaa isänsä karjaa, näkee siinä tulevan vaimonsa. Koska ne ovat hänen myötäjäisensä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bride_price

Veeikkaan, että katsoessanne noita kiviä näette jotain samantapaista. Oman ihanuutenne, jotain tuollaista.
ve?e

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.03.2010 21:18

Miten keltakulta ja valkokulta eroavat toisistaan? Onko jälkimmäinen platinaa?

Haluaisin polkupyörän berylliumista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maria » 08.04.2010 20:51

ve?e kirjoitti:Veeikkaan, että katsoessanne noita kiviä näette jotain samantapaista. Oman ihanuutenne, jotain tuollaista.

En ajattele aivan noin. Suhtaudun timatteihin joko kylmästi sijoituskapineina, tosin epävarmoina sellaisina, ja erikseen on sitten ne tunnearvoiset korut, jotka on saatu lahjaksi tai peritty rakkaalta ihmiseltä ja joiden olemukseen kuuluu muuta kuin materiaalinen arvo, vanha käsityöperinne ja muisto rakkaasta ihmisestä, joka on niitä kantanut. Kihlat taas ovat liiton symboli.
Maria

Paluu Romulaatikko