Kirjoittaja Maria » 24.10.2011 23:13
Kaikenlainen hömppä ja ainokassistouhut kannattaa kiistää, mikä täällä epäiltiin olevan haitallista. Mielestäni ei haitallista ollenkaan olla tekemättä psyyken asioista kummallisempia kuin mitä oikeasti ovatkaan tieteen näkemysten mukaisesti. Minä olen elämässäni saanut tarpeekseni kuulla ja paljon haittaa kaikenlaisista unien selityshömpistä, horoskoopeista ynnä muista parapsykologian piiriin kuuluvista höhlyyksistä, joita on minulle yritetty psykologiana tuputtaa ja mielensisältöihini vaikuttaa.
Ja mitä tulee tuohon depersonalisaatiojuttuun, niin itse en kokenut mitenkään kivana siksi arvelemaani olotilaa. Normaalitilassakin kärsin liian alhaisesta verenpaineesta, minkä joudun ottamaan huomioon monissa arkipäivän tilanteissa ja vastaan taistelemaan, että en pyörry eli menetä tajuntaani. Depersonalisaatiotiloja koin jonkun kerran stressitilassa hyvin ahdistuneena ja liittyen samanaikaiseen pyörtymisen tunteeseen, minkä koin ahdistustilaa pahentavana. Ymmärrän, että kyse ei ole mistään ihmeellisestä tai supervaarallisesta asiasta, vaikka vastenmieliseltä tuntuikin.