Kyllästynyt kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Kyllä nuo jutut hapatetusta kermasta ovat huuhaata. Olen jopa itse vääntänyt kirnua ja nauttinut ei hapanta kirnupiimää.
Piimä on hapatettu maitotuote.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Piim%C3%A4
"... Piimä on maidosta hapattamalla valmistettu hapanmaitotuote. Kirnupiimäksi kutsutaan voin valmistuksen yhteydessä hapatettua rasvaista maitoa, josta voirasva on kirnuamalla erotettu...."
Maria kirjoitti:Onhan siellä myös, vähälaktoosista, laktoositonta(?), vähäsuolaista, suolatonta ja varmaan monta muutakin muunnosta. Lisäksi on Oivariini, jota itse käytän leivonnassa, koska saan voin maun siitä tuotteeseen huomattavasti pienemmällä voimäärällä. Usein teen myös Oivariinin, oliiviöljyn ja rypsiöljyn sekoituksia ruokaa valmistaessani. Oivariini on siitä oiva, että siinä on voita, joten se sisältää voin hyvät ominaisuudet ja lisäksi laadukasta kasviöljyä. Oivariinista on myös kevytversio, jota en käytä, kuten en myöskään kevytmargariineja. Yleensä en laita leivän päälle mitään ainakaan pääruuan lisukkeena nauttiessani. Tuoreiden sämpylöiden päälle sipaisen Beceliä.
Margariinin kuten myös voin ongelma on säilyvyys. Margariini varsinkin, vaikka tehdään korkealaatuisesta kasviöljystä, kuten Becel (rypsiöljystä), pitäisi syödä pian paketin avaamisen jälkeen ja säilyttää riittävän kylmässä, jotta hyvät rasvahapot eivät pääse pilaantumaan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa