Kämppä on sotkussa

Kämppä on sotkussa

ViestiKirjoittaja Trisse » 28.03.2010 19:46

Joo, en usko. Etkö sinä pysty käymään kaupassa yksin?

Lähinnä mietin niitä hermitin siivousavun tätejä jotka pienestä maksusta kävi sen luona että voisinko saada sellaisia. Mulle ei ollut yhtään selvinnyt mistä se ne sai ja onko ne jotain Tampereen juttuja. Tiedän muitakin joiden sotkuisissa kodeissa käy sossun tyyppejä toisilla pakollakin mutta heillä on lapsia. Tietty voisin ensi toimeentulotukihakemukseen rastittaa kohdan että haluan tavata sosiaalihoitajani ja kertoa ongelmasta. Pelottaa jos ne alkaa pakottaa minua johonkin silloin muttei se liene luultavaa kun ei ole lapsia.
Trisse

Re: Kämppä on sotkussa

ViestiKirjoittaja Trisse » 28.03.2010 20:01

Luulen että jos joku avustaja kävisi täällä niin ei tarvitsisi selitellä että olen avuton kun se näkyy. Pelkään vaan että minua alettaisiin painostaa heittämään paljon tavaraa roskiin. Se kai niiden eka siirto on. Voisin rastittaa sen kohdan toimeentulotukihakemuksesta että haluan tavata sosiaalityöntekijän. Uuden hakemuksen teen vasta toukokuussa ja saisin tapamisen varmaan aikasintaan toukokuun loppuun sosiaaliasemalla ja sitten jos selitykseni mukaan saisin työntekijän käymään niin se olisi varmaan joskus kesäkuussa. Toisaalta eihän mulla mitään kiirettä ole kun ongelma on kestänyt jo vuosia.
Trisse

ViestiKirjoittaja xxccz » 28.03.2010 22:08

Trisse kirjoitti:
Tiskaaminen on helppoa ja kivaakin - on vaan usko mennyt kun siivous loppuu aina tiskaamiseen. Kai se jo auttaisi että saisi yläkertaan vietyä kaksi ylimääräistä tietokonetta täältä, pari pussia vaatteita ja ylimääräinen digiboksi. Sen tekemättömyyteen ei ole muuta (teko)syytä kuin jaksamattomuus ja kaiskuus. Energiavarani ovat varsin rajalliset.

Miksi et laita noita tuotteita huutonettiin?
-ja kun kasaa tavarat valmiiksi ulko-oven eteen, niin ulos ei pääse ryjää huomaamatta. Ja silloin menee samalla yläkertaankin, luulen?
xxccz

ViestiKirjoittaja Trisse » 28.03.2010 22:18

Ne ylimääräiset tavarat on jo huutonetissä ja havaintojen mukaan useimmat menevät kaupaksi mutta se voi viedä vuoden. Digiboksi on jotenkin rikki että sitä en voi kaupata enkä myöskään vanhoja tietokoneita joilla ei ole enää rahallista arvoa mutta joista löytyy vanhoja runojani ja opintotöitä jos joskus innostun kirjojen julkaisuun tai opiskelujen jatkamiseen.
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.03.2010 22:22

Ota data talteen ja vie romut kierrätykseen. Ei niitä ullakolle kannata säilöä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 28.03.2010 22:32

Joo, kun saa aikaiseksi. Niin paljon tehtävää mitä ei saa aikaiseksi kun pitää roikkua netissä 24/7 Kuva
Trisse

ViestiKirjoittaja xxccz » 28.03.2010 22:37

Trisse kirjoitti:Joo, kun saa aikaiseksi. Niin paljon tehtävää mitä ei saa aikaiseksi kun pitää roikkua netissä 24/7 Kuva

Minäkin roikun välillä siksi, ettei tarttis muuta tehdä, mutta tehtävä on kuitenkin...
xxccz

Re: Tris

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 05:52

Valvoskelen tässä yötä ja eksyin suomi24:lle. Selailin vanhoja ja luulin kaikkien aloituksieni poistetun mutta aloinkin kirjoitella sinne vasta 2007 loppuvuodesta. Tuossa oli kausi että olin ihan sekaisin netissä. En totta tosiaan tiedä mistä oli kyse. Käytin varmaan esim. Tukarin Janne jonkun oman psyykkisen juttuni kanavoimiseen. Muistan että aloittelin suomi24:ssä hirveästi ruikutusaloituksia jotka jälkikäteen ajatellen tuntuvat absurdeilta. Tosin minulla on aiemminkin ollut kausia - yleensä johonkin ihmissuhteeseen liittyviä - jolloin menen sekaisin. Nyt olen ollut keskimäärin aika hyvässä balanssissa jotain viime helmikuusta lähtien. Ehkäpä tuo taannoinen seurustelusuhteeni heitti minut enemmän sekaisin kun luulin. Se loppui jo syksyllä 2008 mutta saattaa olla että surutyö kesti aikansa ja tuossa sekaisinolossa oli sitäkin. En tietoisesti surrut ollenkaan. Olin vain helpottunut. Päätös oli yhteinen ja ystävyydellä tehty.

T'äydellisessä mustasukkaisuuden puutteessani täytyy myös olla mukana jonkinlaista ylenkatsetta. Minun jälkeeni ko. henkilö on kiusannut ainakin kahta naisihmistä joista toisen kanssa olin siiderillä pari viikkoa sitten. Työpaikallani käydessään hän selitti taas jotain riippumattomuuden tarvettaan. Uuvuttavaa olla tekemisissä ihmisen kanssa joka käyttää sanoja peittämään eikä paljastamaan. Ihmeellistä levotonta ajatuksenvirtaa. Tuosta minulle on jäänyt ihan joku yleinen väsymys puhumista kohtaan, On hienompaa pystyä olemaan jonkun kanssa hiljaa. Luin sen runokirjansakin aika nihkeästi vaikka se oli parempi kuin odotin ja siellä oli muutama runo jonka epäilin liittyvän minuun. Yksi kesäruno esim. Olisikohan asiatonta kopioida tekstiä tänne. Luulen tosiaan että hänen patologiansa on pohjimmiltaan paljon vakavampaa kuin omani.

No, joka tapauksessa käyn joskus nuo suomi24 jutut läpi. Nyt en ehdi kun pitää kohta lähteä sinne työkkäriin ja papa-kokeeseen. Jätän kahviliköörin väliin - täytyy jutusta selvitä diapamin ja lyrican voimin. Sitten ostan illaksi pullon viinaa. Valvoin tämän yön ja olen ollut oudon kiihtynyt. Tuo koe herättää minussa joitain masokistisia fantasioita tai uskon niiden johtuvan tuosta asiasta.
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 10:27

En tajunnutkaan että nuo terveyspalvelut on samassa rakennuksessa kuin työkkäri Mikonkatu 7. Työkkäristä kirjoittelen - vielä 20 min aikaan. Olen ottanut 30 mg diapam, 450 mg lyrica ja 800 mg ibusal. Mietin ottaisinko vielä kaksi diapamia...
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 13:11

Pelkäsin ihan turhaan. Tyhmää. En tajua miksi äitini sanoi minulle tuosta kokeesta "En viitsi edes valehdella - tekee kauhean kipeää". Tosin olin ottanut nuo buranat. Oli ohi viidessä minuutissa ja kerran vaan vähän nipisti. Minulla oli kaikkia kauhukuvia että kysyvät ehkäisystä ja kun kerron etten ole seksuaalisesti aktiivinen ovat kauhean ihmeissään. Tai moittivat minua siitä etten käynyt viisi vuotta sitten. Tai jotain. Pientä ylilääkitsemistä - olisin pärjännyt neljällä diapamilla ja yhdellä buranalla. Nyt otin seitsemän diapamia ja kaksi buranaa. Sitten kävin Raxissa syömässä ja vielä valvotun yön jälkeen olin ihan sekaisin ja pudotin rautatientorilla avaimeni mutta joku kiltti ulkomaalainen opiskelijatyttö juoksi minut kiinni ja palautti ne.

Nyt kun kirjoitin tätä isä soitti ja kertoi että minun saksanserkullani H:lla joka on päivälleen kahdeksan vuotta minua nuorempi on todettu rintasyöpä :shock: Ihan ihme juttu, hyvät elämäntavat omaava normaalipainoinen nuori nainen. HUomenna on lääkäri unilääkkeiden takia ja pyydän häntä tutkimaan samalla rintani kun tällä tiellä ollaan.
Trisse

ViestiKirjoittaja xxccz » 29.03.2010 16:53

´
Sossutko osaa ohjata kotisiivousta tai opastaa sen taidon omaksumisessa? Mielenkiintoista
xxccz

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 16:55

Doesnt hurt to try
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 29.03.2010 20:00

Toiset ihmiset eivät osaa tehdä omin päin mitään. Auttaisiko, jos olisi joku kaveri seurana?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 20:08

Ei, en kehtaa kutsua ketään tänne,
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 29.03.2010 21:49

Ainakin yksi ystäväni sai rahankäyttöavustajankin ihan masennus-diagnoosilla kun oli kyvytön hoitamaan raha-asioitaan (tietyn aikaa). Kaipa siellä arvioidaan ongelma tilannekohtaisesti.
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.03.2010 09:21

Mikä siinä siivouksessa panee hanttiin, ettet pysty sitä tekemään?

Sain neroleimauksen. Luukkosella on anaalinen siivousvimma... 8-)
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.03.2010 10:35

tuli kahdesti
Viimeksi muokannut Trisse päivämäärä 30.03.2010 10:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.03.2010 10:36

Riidankylväjä kirjoitti:Mikä siinä siivouksessa panee hanttiin, ettet pysty sitä tekemään?

Se on niin tylsää. Ilmeisesti myös tylsän ja ahdistavan asian pitkäaikainen tekeminen (vähintään pitäisi jaksaa 3+ tuntia/päivä että hyöty näkyisi mitenkään) puskee mulle päälle negatiivisia tajunnansisältöjä elämässäni tapahtuneesta tasonlaskusta, rahahuolista, ammatillisesta umpikujasta, keskeytyneistä opinnoista jotka yleensä pystyn pitämään loitolla torjunnan avulla mutta jotka ahdistava, arkinen tekeminen nostaa pintaan. Niinpä siivoaminen aikaansaa sen että väsyn kovasti ja mielialani romahtavat.
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.03.2010 11:05

Tämän yksiön siivoaminen tästä kuntoon vie tuon ajan eli n. kaksi tuntia siivousta joka päivä plus tunti päivän aikana tulevien sotkujen korjaamista (tiskit, petaus, vaatteet kaappiin, roskat jne). Olen kokeillut usein siivota kaksi tuntia päivässä viikonkin ajan ja tuossa ajassa asunto ei siistiinny vielä yhtään. Jos pystyisin siivoamaan kaksi tuntia päivässä kuukauden ajan niin se varmaan siistiytyisi mutten siihen pysty kun viikossa menetän jo toivoni. Niinpä minun tulisi aluksi jaksaa kerätä jäljet + yli kaksi tuntia ylimääräistä siivousta/päivä.
Trisse

ViestiKirjoittaja Trisse » 30.03.2010 11:08

Kyllästynyt kirjoitti: Tunnissa ehtii tiskata, imuroida, pestä WC:n ja pyyhkiä pölyt - eikä sinun varmaankaan tarvitse pyyhkiä pölyjä tai imuroida joka päivä.

Arvioisin että vie n. 20 siivoustyötuntia ennen kuin täällä pääsee imuroimaan. Äidin kanssa ollaan siivottu yleensä noin kuusi tuntia ennen imurointiin pääsyä (n. 12 siivoustyötuntia) ja nyt täällä on sotkuisempaa kuin koskaan hänen tullessaan.

Ennen äidin tuloa olen aina pystynyt aiemmin sentään tiskaamaan tiskit niin ettei niihin ole mennyt aikaa.
Trisse

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet