Arvoisa puhemies! Perustuslain muuttamisella ja siten presidentin vallan kaventamisella tämä ja edellinen hallitus haluavat ylevästi korostaa parlamentarismia. Niin aina. Nykyään kun kuulenkin sanan parlamentarismi, niin sanotusti poistan varmistimen. Epäilykset heräävät heti.
Kärjistäen sanottuna parlamentarismi on nyky-Suomen poliittisessa kielenkäytössä iskusana silloin, kun kansanvaltaa halutaan heikentää.
Kari Rajamäki /sd Mutta minua kyllä järkytti edustaja Niinistön puheenvuoro, jossa hän totesi, että hänen tekee mieli poistaa varmistin aseesta, kun hän kuulee sanan parlamentarismi.
Ilkka Kantola /sd (vastauspuheenvuoro): Arvoisa puhemies! Yhdyn edustaja Rajamäen hämmennykseen siitä, millaista kieltä täällä käytetään, kun puhutaan, että otetaan varmistin pois aseesta,
Maria kirjoitti:Olen Pp:n kannalla, että tarttujat ovat mukana tunteella (siis tyhmiä)
ja J. Niinistö tyypillinen kiusaaja. Voi olla, että olen väärässä Pp:n kannan
suhteen, mutta omani esitin.
Psykopatologia kirjoitti:Perseissä on nyt kaksi tohtorismiestä (Niinistö ja Halla-aho), joiden argumentaatio yms.
voi mennä täysin yli tyhmempien hilseen (vaikka ovatkin usein maistereita).
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa