Maria kirjoitti:Jos jossain tarjottaisiin noin hienosta karahvista, olisi kiva nähdä, kun viini
dekantoidaan (kaadetaan) siihen. Muutoin voisi tulla tunne, että joku aikoo
myrkyttää tai tarjoilija kaataa jotain muuta viiniä kuin olen tilannut. Itse pullo
on osa juhlaa. Monesti etiketti on elegantti ja pullon muoto myös. Luo osan tunnelmasta.
Riidankylväjä kirjoitti:Maria kirjoitti:Jos jossain tarjottaisiin noin hienosta karahvista, olisi kiva nähdä, kun viini
myrkyttää tai tarjoilija kaataa jotain muuta viiniä kuin olen tilannut. Itse pullo
on osa juhlaa. Monesti etiketti on elegantti ja pullon muoto myös. Luo osan tunnelmasta.
Eikös suomalaisessa (kieltolaista peräisin olevassa) perinteessä pullon paikka ole pöydän jalan vieressä latialla?
Maria kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Maria kirjoitti:Jos jossain tarjottaisiin noin hienosta karahvista, olisi kiva nähdä, kun viini
Eikös suomalaisessa (kieltolaista peräisin olevassa) perinteessä pullon paikka ole pöydän jalan vieressä latialla?
Olikos tuo suoraa ilkeilyä vai rivien välistä minua kohtaan?
Riidankylväjä kirjoitti:Ei kaikki mitä kirjoitan ole ilkeilyä.
Maria kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Ei kaikki mitä kirjoitan ole ilkeilyä.
En ymmärtänyt viestiäsi pullon paikasta. En ole kuullutkaan moisesta tavasta.
Ennen vanhaan, muutamia kymmeniä vuosia sitten, iäkkäät naiset eivät juuri alkoholiin koskeneet, vaan pullon korkkaaminen oli yhteiskunnassamme enemmänkin miesten juttu. Alkoholi ei myöskään kuulunut tavalliseen arkeen seurustelun ohella, vaan isännän viikonloppupullo löytyi keittiönpöydän jalan vierestä tai halkopinon takaa kesäaikana.
Riidankylväjä kirjoitti:Ennen vanhaan, muutamia kymmeniä vuosia sitten, iäkkäät naiset eivät juuri alkoholiin koskeneet, vaan pullon korkkaaminen oli yhteiskunnassamme enemmänkin miesten juttu. Alkoholi ei myöskään kuulunut tavalliseen arkeen seurustelun ohella, vaan isännän viikonloppupullo löytyi keittiönpöydän jalan vierestä tai halkopinon takaa kesäaikana.
http://raitis.fi/raitisfi/artikkelit/te ... rissa.html
Riidankylväjä kirjoitti:Käännyn palstan asian tuntijoiden puoleen seuraavassa asiassa:
Miten viinin dekantointi tapahtuu oikeaoppisesti?
Olen alkanut käyttää pahvilaatikkoviinejä ja mielestäni erityisesti ne (kuten kaikki muutkin viinit) tulisi dekantoida. Miten saadaan aikaan paras mahdollinen tulos?
ve e kirjoitti:De-katektoitu viini on varmasti pahemman makuista kuin katektoitu.
Eikö kaikki de-katektoitu ole jotenkin merkityksettömämmän makuista, kuin katektoitu?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa