Mirri kirjoitti:Maria, keskustele ihmeessä. Kyllästynyt, kumma juttu.
Mirri kirjoitti:Siinä on erään kyllästyneen näkemys.
Mirri kirjoitti:Biancaliina kirjoitti:Haluatko sinä Mirri ex/leikki-psykologilta arvion/analyysin kaikista palstalaisista toimintoineen? Voin lähettää sinulle postissa totuuksia ja samalla vaikkapa ennustuksen tarot-korteista (saat ilmaiseksi, olethan ollut tukenakin). Pistä vaan osoite, niin laitan tulemaan. Muistapa kuitenkin, etten voi mainita edes nikkejä.
Lue googlesta mitä tarkoittaa: "toiminta", jos löytyy selitys.
Ps. Voin lähettää myös värianalyysin.
En ole kiinnostunut.
Maria kirjoitti:Mirri kirjoitti:Maria, keskustele ihmeessä. Kyllästynyt, kumma juttu.Mirri kirjoitti:Siinä on erään kyllästyneen näkemys.
Nyt, kun olet kunniansarvoisa kuningatar Mirri antanut minulle oikein luvan keskustella, niin kysynpä sinulta vielä:
Ovatko kirjoittajat mielestäsi tasa-arvoisia ja tuleeko kanssakirjoittajia kohdella tasa-arvoisina kirjoittajina mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla?
(Selvennys kysymykseen.)
minätäällä kirjoitti:Mitä väliä kenenkään uskonnolla on? Sen sijaan muissa suhteissa suvaitsemattomuus (=liian sairas, liian harhainen, lääkekielteinen ym.) risoo millä palstalla tahansa.
Maria kirjoitti:minätäällä kirjoitti:Mitä väliä kenenkään uskonnolla on? Sen sijaan muissa suhteissa suvaitsemattomuus (=liian sairas, liian harhainen, lääkekielteinen ym.) risoo millä palstalla tahansa.
Mutta kun se pointti ei ole risominen tai huvittaminen tms. kevyt juttu, koska ei näitä ihan vaan pelkästään lueta ajankuluksi.
Mirri kirjoitti:Maria kirjoitti:minätäällä kirjoitti:Mitä väliä kenenkään uskonnolla on? Sen sijaan muissa suhteissa suvaitsemattomuus (=liian sairas, liian harhainen, lääkekielteinen ym.) risoo millä palstalla tahansa.
Mutta kun se pointti ei ole risominen tai huvittaminen tms. kevyt juttu, koska ei näitä ihan vaan pelkästään lueta ajankuluksi.
Jokohan alan käsittää, mistä kummallisilta tuntuneissa kysymyksissäsi on kysymys... Taidat pelätä ihmisten joutuvan nettifoorumeilla minun toimestani käännytyksen kohteiksi tietäessäsi kristillisen vakaumukseni.
Mirri kirjoitti:Jokohan alan käsittää, mistä kummallisilta tuntuneissa kysymyksissäsi on kysymys...
Maria kirjoitti:Mirri kirjoitti:Maria kirjoitti:minätäällä kirjoitti:Mitä väliä kenenkään uskonnolla on? Sen sijaan muissa suhteissa suvaitsemattomuus (=liian sairas, liian harhainen, lääkekielteinen ym.) risoo millä palstalla tahansa.
Jokohan alan käsittää, mistä kummallisilta tuntuneissa kysymyksissäsi on kysymys... Taidat pelätä ihmisten joutuvan nettifoorumeilla minun toimestani käännytyksen kohteiksi tietäessäsi kristillisen vakaumukseni.
Onko minulla sinussa jotain pelkäämistäkin?
Ovatko kirjoittajat sinun mielestäsi Mirri tasa-arvoisia ja tuleeko kanssakirjoittajia kohdella tasa-arvoisina kirjoittajina mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla?
minätäällä kirjoitti:Kuinka monelle meistä uskonnolla on enää merkitystä nykyisin?
Mirri kirjoitti:Jokohan alan käsittää, mistä kummallisilta tuntuneissa kysymyksissäsi on kysymys... Taidat pelätä ihmisten joutuvan nettifoorumeilla minun toimestani käännytyksen kohteiksi tietäessäsi kristillisen vakaumukseni.Maria kirjoitti:Onko minulla sinussa jotain pelkäämistäkin?
Ei toki; olipas outo kysymys.
Mirri kirjoitti:'Asialliset' kysymyksesi ovat mielestäni olleet ennakko-asenteellisia, johdattelevia, ja/tai niissä on kyselty itsestäänselvyyksiä. Lisäksi kysymyksesi ovat olleet vähintäänkin monitulkintaisia.
Maria kirjoitti:Mirri kirjoitti:'Asialliset' kysymyksesi ovat mielestäni olleet ennakko-asenteellisia, johdattelevia, ja/tai niissä on kyselty itsestäänselvyyksiä. Lisäksi kysymyksesi ovat olleet vähintäänkin monitulkintaisia.
Tottakai minun kysymykseni ovat sinun mielestäsi ennakko-asenteellisia, koska minä en edusta sinun maailmankatsomustasi.
minätäällä kirjoitti:Tarkoitin, että viis veisaan, mitä joku uskoo, Buddhaan vai Jeesukseen. Mutta mt-vertaistukipalstalla toisen kirjoitusten mitätöiminen, kommentoiminen pelkästään sairaana ja hoidon tarpeessa olevana on pahempaa "ei saa olla väärää mieltä" kuin mikään uskonto. Kuinka monelle meistä uskonnolla on enää merkitystä nykyisin?
Maria kirjoitti:Uskonnon tarjoaminen vaihtoehtona, ratkaisuna elämän ongelmiin ja elämänarvojen perustaksi sekä kertomukset oman (usein äkkinäisen) uskoontulon ihmeitätekevästä vaikutuksesta on käännytystyötä. Sopiiko käännytystyö mielenterveyspalstalle? Mielestäni ehdottomasti ei sovi.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Olen samaa mieltä. Silti näen käännytystyönä myös uskonnottomuuden tarjoamisen vaihtoehtona, ratkaisuna elämän ongelmiin ja elämänarvojen perustaksi...
Käännyttämistä mihin? Ei uskonnottomuus ole mikään ismi eikä totuuden kertominen ole käännyttämistä mihinkään.
Mirri kirjoitti:Olen samaa mieltä. Silti näen käännytystyönä myös uskonnottomuuden tarjoamisen vaihtoehtona, ratkaisuna elämän ongelmiin ja elämänarvojen perustaksi. Siitähän on kysymys esim. silloin, jos uskonto nähdään mielenterveysongelmien aiheuttajana; uskonto pyritään kitkemään pois, ja uskonnon vaihtoehdoksi tarjotaan (vai tyrkytetään?) uskonnottomuutta.
Käännytystyötä mikä käännytystyötä; se voi olla sairastuttavaa riippumatta siitä käännytetäänkö uskontoon vai uskonnottomuuteen.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa