Riidankylväjä kirjoitti:Minä kuljen korvat luimussa, kun naiset sanoo, että miehet esineellistävät heitä.

Kyllästynyt kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Minä kuljen korvat luimussa, kun naiset sanoo, että miehet esineellistävät heitä.
Mitä luulet mm. "tissikarttojen" olevan?
Riidankylväjä kirjoitti:Minun mielestäni esineellistämiseen tarvitaan psyko paatti, joka ei tee eroa ihmisten ja esineiden välillä. Jos joku kokee olevansa esine, niin siihen en kykene ottamaan kantaa.
Riidankylväjä kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Minä kuljen korvat luimussa, kun naiset sanoo, että miehet esineellistävät heitä.
Tissi on kiinnostava juttu. Ensimmäinen asia vastasyntyneen lapsen mielessä on, että "missä on lähin tissi" ja hän lähtee heti tavoittelemaan sitä.
Onko se esineellisämisen alku?
Muutaman vuoden kuluttua tissit eivät kiinnosta pätkääkään. Mutta pojan varttuessa tissit alkavat taas kiinnostaa. Mikä tämmöisen aiheuttaa?
Mutta tissit eivät ole esineitä kuten esimerkiksi jalkapallo, vaan niillä on syvällisempi (positiivinen) merkitys.
Psykopatologia kirjoitti:Esineellistäminen on yleensä kohteelle hyväksi.
Onhan tunnettua, miten hyvin miehet kohtelevat
esimerkiksi autojaan.
Riidankylväjä kirjoitti:Minun mielestäni esineellistämiseen tarvitaan psyko paatti, joka ei tee eroa ihmisten ja esineiden välillä. Jos joku kokee olevansa esine, niin siihen en kykene ottamaan kantaa.
Maria kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Minä kuljen korvat luimussa, kun naiset sanoo, että miehet esineellistävät heitä.
Tissi on kiinnostava juttu. Ensimmäinen asia vastasyntyneen lapsen mielessä on, että "missä on lähin tissi" ja hän lähtee heti tavoittelemaan sitä.
Onko se esineellisämisen alku?
Muutaman vuoden kuluttua tissit eivät kiinnosta pätkääkään. Mutta pojan varttuessa tissit alkavat taas kiinnostaa. Mikä tämmöisen aiheuttaa?
Mutta tissit eivät ole esineitä kuten esimerkiksi jalkapallo, vaan niillä on syvällisempi (positiivinen) merkitys.
Nyt tukeudut liikaa Psykopatologian antamaan vihjeeseen, jonka vihjaan tässä tapauksessa saattavan olla väärä.
Biancaliina kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Minun mielestäni esineellistämiseen tarvitaan psyko paatti, joka ei tee eroa ihmisten ja esineiden välillä. Jos joku kokee olevansa esine, niin siihen en kykene ottamaan kantaa.
Ei tarvitse olla psykopaatti. Mutta psykopatiassa tuo "välinearvo" lienee korkeimmillaan.
Jos sinä vaan naurat, kun kaatuvat maatuskat; ei tarvitse miettiä kuka/millainen olet.
Voin kertoa. Mutta ensin sinä pyydät anteeksi, jos ja kun väärin teet.
En ole mikään "femakko", vaikka käytän sanaa "esineellistää".
Käytät itsekin kys. sanaa, minkä lempinimen annat itsellesi? Haaremin johtaja?
Riidankylväjä kirjoitti:Mahdatko nyt johdatella keskustelua harhapoluille?
Riidankylväjä kirjoitti:Miten sinä koet esineellistämisen?

Psykopatologia kirjoitti:
Hoitajat riisuutuivat nuorten hyväksi
Vartti Kamppi Eilen 29.6.2011 kello 17.17
(- -)
Riidankylväjä kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:
Hoitajat riisuutuivat nuorten hyväksi
Vartti Kamppi Eilen 29.6.2011 kello 17.17
(- -)
Niin kuka tässä mahtaa "esineellistää"?
Riidankylväjä kirjoitti:Näkee, etteivät nämä neidot ole ammatti poseeraajia. Kuva on luonnoton, kylmän kalsea ja teennäinen. Parempi tulos syntyisi, jos eivät yrittäisi poseerata.
Maria kirjoitti:Stylisti ei riitä vaan tarvittaisiin meikkitaiteilijaa myös. Joku nimekäs, joka osaa, olisi voinut lahjoittaa osaamistaan hyvään tarkoitukseen ja samalla olisi saanut mainosta itselleen. Enää ei piirretä, vaan muokataan kuvankäsittelyllä. Valokuvaajan osa myös oleellinen. Naiset ovat mukavan näköisiä tavallisia naisia ja nykyisin kenestä vaan voidaan tehdä hohdokkaita kuvia.
Arvasin, että Psykopatologia on viehtynyt filmitähti-lookiin.
Pin-up - kuvien historiaa selatessani mieleeni tuli taannoinen Amos Andersonin taidemuseossakin esitelty Alphonse Muchan taide. Jotkin teoksista esineellistivät niin voimallisesti naisen kehoa.
http://www.google.com/search?q=alphonse ... 24&bih=715
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 10 vierailijaa