Hurskastelua helun palstalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Hurskastelua helun palstalla

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 21:57

Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 22:00

koirassairas kirjoitti:Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.

Linkitin Saxpin viestin, koska minusta sinä vääristelit hiukan hänen sanomisiaan mainitusta keskusteluketjusta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 16.06.2011 22:06

Ainahan se vääristelee toisten sanomisia, kun on sen verran pösilö ettei ymmärrä, että niistä jää kiinni. siis tuo koirassairas.

Ja etköhän sinä Kyllästynyt aivan yhtä lailla täällä nimittele toisia kuin mie.
Ja miten Saxpia on auttanut, kun olet MUKA reagoinnut hänen "harhoihin".
Olenhan minäkin sun harhoisi reagoinut aika usein täällä ja eikä siitä ole ollut apua.
Kun toinen hullu, ei ole kyllin pätevä päättämään kuka on harhainen ja kuka ei.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 22:33

Kuutar, hyvä on, uskon että näet asiat toisin. Sinulla on toki siihen oikeus. Niin kuin esimerkiksi ystävillämme Murrilla ja Karvaturrilla.

Ilmavaiva, etkö sinä koskaan väsy tuohon leikkiin, jossa sinä olet kuin vanha tunkkainen pieru, hapan ja lakoninen Ihaa-aasi? Kus olisi sitten Nasu, Riidankylväjä Tiikeri, Psykopatologia pöllö ja Kyllästynyt Risto Reipas. Miksi et halua välillä leikkiä jotain muuta? Sanos nyt jotain hauskaa!
koirassairas

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 23:55

koirassairas:
Kuutar, hyvä on, uskon että näet asiat toisin. Sinulla on toki siihen oikeus.

Kyse on luetun ymmärtämisestä. Kommentoin sitä kun sanoit:

koirassairas:
Ahdistukseen ja psykoottisiin oireisiin nimenomaan kannattaakin suositella sairaalan välttämistä ja kaikenlaisten noita-akkojen puoleen kääntymistä, että poistaisivat kiroukset ja häätäisivät demonit ja kummitukset.

Saxpihan ensi alkuun totesi, että ahdistuneen kirjoittajan pelkokeskus aivoissa on aktivoitunut ja sanoi myös, että se on paha jos ei voi lääkitystä käyttää. Hän myös ehdotti terapiaa seuraavassa viestissään. Ei hänen viestinsä sisältäneet niin kärjistettyjä väitteitä, kuin sinä väitit.

Eikä hän kehottanut Marsua ( ahdistunut kirjoittaja) menemään noita-akan luo, vaan kertoi virolaisen tytön kertomuksesta.

Näinhän Saxpi kirjoitti:

Mun mielestä sun kannattais kirjoittaa ylös kaikki mikä sun mielestä puoltaa sitä että joku demoni vainoo sua ja miettiä sitten miten todennäköistä on että se on faktaa eikä fiktiota. Jos se on fiktiota niin sun ystäväpiiristä tai sukulaisista voi silti löytyä joku jota epäilet alitajuisesti että "ehkä se on kironnut minut" jne. Jos sä haluat voida paremmin niin sun täytyy saada selville miksi epäilet demonin olevan läsnä. Eikös terapia ole sitä parasta lääkettä? Sä voit odottaa että joku joskus antaa sulle terapiaa (voi tulla pitkä odotus) tai yrittää itseterapiaa mikä saattaa jopa auttaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja koirassairas » 17.06.2011 05:30

Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2011 11:50

koirassairas kirjoitti:Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.

Minut kutsuttiin paikalle...? Nyt vasta huomasin nimeni mainitun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 17.06.2011 15:39

koirassairas kirjoitti:Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.

Sinä teit vääriä johtopäätöksiä tuosta keskustelusta, koska Saxpin viesteissä ei lukenut sellaista, mitä sinä väitit.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 17.06.2011 16:12

Kyllästynyt:
Koirassairaan johtopäätökset eivät liene muodostuneet vain tuon yksittäisen viestin pohjalta vaan se oli yhteenveto Saxpin vuosien varrella tuottamien satojen viestien sisällöstä.

Minä kommentoin sitä, mitä hän virheellisesti väitti Saxpin kirjoittaneen, laitoin lainauksen.

Saxpi on kieltämättä kirjoittanut välillä aikamoisen harhaista juttua. Ei kuitenkaan aina, ja tuossa viestiketjussa hän vastasi ihan toisin, kuin koirassairas väitti. Ei niinkään pidä ajatella, että " kerran hullu aina hullu", ja sitten väittää jotain toisen kirjoituksista, todella lukematta niitä.

Juuri tuolla tavalla joskus mitätöidään mt-ongelmista kärsiviä hoitojärjestelmässä, ei kuunnella lainkaan mitä he puhuvat, mutta silti vaan esitetään vahvoja väitteitä toisen sanomisista.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 17:52

Näin juuri!

Yleensäkin tilanteet tulisi ottaa enemmän "uusina".
Tuon asian huomioon ottaminen on yllättävän vaikeaa,
vaikka suoranaisesta tiedostamattomasta transferenssista
ei olisikaan kyse.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 17.06.2011 18:07

Kuutar kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.

Sinä teit vääriä johtopäätöksiä tuosta keskustelusta, koska Saxpin viesteissä ei lukenut sellaista, mitä sinä väitit.

Anteeksi, anteeksi, jatkakaa nyt vaan ihmeessä ihan rauhassa mitä tahansa nyt sitten olittekaan tekemässä! :lol:
http://youtu.be/mQ5HCQ43jyI
Aikansa tämä jo ehtikin naurattaa, kunnes alkoi lopulta väljähtää.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 18:55

johtopäätös = päätelmä
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2011 21:03

Psykopatologia kirjoitti:johtopäätös = päätelmä

Noin ajatellen ei ole 'vääriä' johtopäätöksiä, mutta 'virheellisiä' päätelmiä voisi olla. Tai 'virheellinen' päätelmä on yhtä kuin 'väärä' johtopäätös.

Kuka määrittelee mikä virheellinen päätelmä/väärä johtopäätös on oikeasti virheellinen/väärä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.06.2011 21:20

Esimerkiksi joku syvemmin tietävä voi sitä [totuutta] yrittää
tai kuka tahansa, joka voi seurata tosi-asioita tai tapahtumia.

Esimerkiksi yllä Kuutar korjasi luultavasti oikein koirassairasta,
koska Kuutar tukeutui alkuperäislähteisiin selventäen sitä,
että koirassairaalla oli liikaa omia tulkintoja.

Aiemmin aussin viesti Kyllästyneen kysyttyyn selvitykseen
murhamiestä kohtaan koetusta säälistä oli riidanhakemista yms,
mitä maanvaiva asioita väärin painottaen jatkoi, koska
Kyllästyneen arvio aussin toiminnasta oli oikea ("pöljä").
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 19.06.2011 16:26

Ymmärrän kyllä hyvin, miksi Beth on saanut tarpeekseen tuosta palstasta.

http://tukari2.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=5057

Minä olen ihan tykännyt Bethistä. Värikäs, välillä vähän räiskähtelevä, mutta mielestäni kuitenkin ihan aidon ja hyväntahtoisen oloinen ihminen. Ja kyllä, muistan, että hän täälläkin taisi kaiken meneillään olevan takia vähän riehaantua. Hän välillä provosoituu voimakkaasti. Mutta minusta hän vaikuttaa aika mainiolta ihmiseltä, kun vaan ihmiset antaisivat hänen olla rauhassa, eivätkä alkaisi turhista häntä näykkimään ja herjaamaan. Minusta yleensä ottaenkin ihmiset ovat aika ahdasmielisiä ja pikkumaisiakin. Vaikka rajansa kullakin, ei siinä mitään. (En minäkään toisaalta siedä muutamilta tyypeiltä enää mitään epäasiallisuutta.) Minä ainakin olen nauttinut Bethin kirjoituksista. Monipuolinen kirjoittaja, mainio huumorintaju. Minulle tulee vähän mieleen mm. Rosemary, ja myöskin Rosegarden (Stuart Little jne.), ennen kuin hän harhautui lyöttäytymään Trissen ja Kisin kelkkaan. Minusta Bethiä on kohdeltu sikamaisesti Tukari2:lla. Yksi esimerkki taas siellä vallitsevasta älyttömyydestä, joka vahvistaa sitä tunnetta, että sinne ei kannata palata. Bethille hyvää jatkoa!
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 17:02

aussi kirjoitti:Pertti ja Kyllästynyt ovat usein todenneet minulle, olevani tyhmä, hölmö, pöljä, pösilö ,savonmuan hilima, ääliö yms.
Ettekö vain hyväksyisi vajaa älyisyyteni, sitä jatkuvasti ivaamatta. Mitä sille voin, jos aivoni eivät koskaan kehittyneet lapsen tasolta,
Kyllästyneen sanoma tuokin. Mitä mun pitäis tehdä, tappaa itteni vai, siksi kun olen näin typerä?

Se ,mitä Pertti on todennut ( ja sanonut )ja se ,mitä Kyllästynyt on todennut ( ja sanonut ) ,eivät
välttämättä ole ollenkaan samoja asioita .Ei pitäisi" niputtaa " .
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 19.06.2011 17:24

Tuon minä huomasin jo aika pian.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2011 18:52

koirassairas kirjoitti:Minä olen ihan tykännyt Bethistä. Värikäs, välillä vähän räiskähtelevä, mutta mielestäni kuitenkin ihan aidon ja hyväntahtoisen oloinen ihminen. Ja kyllä, muistan, että hän täälläkin taisi kaiken meneillään olevan takia vähän riehaantua. Hän välillä provosoituu voimakkaasti. Mutta minusta hän vaikuttaa aika mainiolta ihmiseltä, kun vaan ihmiset antaisivat hänen olla rauhassa, eivätkä alkaisi turhista häntä näykkimään ja herjaamaan. Minusta yleensä ottaenkin ihmiset ovat aika ahdasmielisiä ja pikkumaisiakin. Vaikka rajansa kullakin, ei siinä mitään. (En minäkään toisaalta siedä muutamilta tyypeiltä enää mitään epäasiallisuutta.) Minä ainakin olen nauttinut Bethin kirjoituksista. Monipuolinen kirjoittaja, mainio huumorintaju. Minulle tulee vähän mieleen mm. Rosemary, ja myöskin Rosegarden (Stuart Little jne.), ennen kuin hän harhautui lyöttäytymään Trissen ja Kisin kelkkaan. Minusta Bethiä on kohdeltu sikamaisesti Tukari2:lla. Yksi esimerkki taas siellä vallitsevasta älyttömyydestä, joka vahvistaa sitä tunnetta, että sinne ei kannata palata. Bethille hyvää jatkoa!

Jos muistan oikein, täällä kyseisestä kirjoittajasta saatiin tarpeeksi hyvin nopeasti; jopa niin, että hän (ainakin melkein) lensi täältä ulos ennen kuin oli edes kunnolla ehtinyt asettua tänne. Mutta ehkä muistan väärin.

Minun muistamisistani riippumatta hän kuitenkin lähti täältä 'ovet paukkuen'; suivaantuneena ylläpitoon, joka ei hänen käsityksensä ja kokemuksensa mukaan ollenkaan ymmärtänyt häntä. Hänen täällä kokemiaan 'kolhuja' sitten ihmeteltiin Tukarilla; hänellä tietysti oli kova tarve kertoa mitä kaikkea hirveää hänelle on täällä tehty - ja peräti ylläpidon toimesta...

Minusta olisi kyllä mukavaa, jos Beth löytäisikin tämän foorumin uudeksi kirjoituspaikakseen. (Hiljaa mielessäni ajattelen, että Tukarilla päästäisiin siitä riesasta, mutta tällaista en tietysti 'ääneen' myönnä edes ajattelevani...)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 19:03

Beth ei tykännyt ohjauksestani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.06.2011 19:17

Psykopatologia kirjoitti:Beth ei tykännyt ohjauksestani.

Toisella foorumilla on sama ongelma. Siksi olisikin niin mukavaa, jos 'ongelma' siirtyisi tänne; Tukariin verrattuna asiantuntevampiin käsiin. Muttei 'ongelma' itse näe mitään syytä 'alistua' nettifoorumilla minkäänlaiseen ylläpidon taholta tulevaan ohjaukseen; ei täällä, eikä muualla.

Taitaa kyseinen 'tapaus' jäädä edelleen Tukarin ihmeteltäväksi...
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko