Aikuisten "myrkkyhoitajien" uhrit

Re: Aikuisten "myrkkyhoitajien" uhrit

ViestiKirjoittaja Regan » 18.06.2011 09:02

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.06.2011 12:24

Psykopatologia kirjoitti:Klo 00.10
Kyllä näitä elämysvoimaisia virheitä voi tulla, kuten tuli minullekin
minätäällä/Lette -lainauksissa. Palaan siihen myöhemmin.
(- -)

Huomautin minätäällälle, että hän ei muista (illalla), mitä hän on aamupäivällä
kirjoittanut, mistä hän pelästyi. Kohta helmis toi esiin, että Saxpi oli lainannut
väärin eli siten, että hän oli pannut minätäällän piikkiin myös Leten tekstin,
mitä minä täällä oli vain lainannut. (minätäällä ei itse instantisti älynnyt Saxpin
virhettä.) Aloin jotenkin väittää ja jankata, että onhan minätäällä kirjoittanut
ko. tekstin ja ignoroin Saxpin virhekohdan, jota minätäällä ja helmis minulle
moneen otteeseen selvittivät. (Yhdessä vaiheessa Lettekin tuli mukaan ja
valitteli kenties aiheuttamaansa sotkua. helmis sanoi hänelle, että ei hän ole
tehnyt mitään virhettä.)

Ehkä vasta parin päivän päästä helmis toi asian viestissään esiin siten, että
itse ymmärsin, että olin liki koko ajan puhunut asian varsinaisen asian sivu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.06.2011 13:23

Anankastiset... -ketjussa on pakkoneuroottisen persoonallisuuden ja paranoidisen persoonallisuuden
diagnostiset kriteetit (ICD-10 1992; DSM-IV-TR, 2000), joista minätäällä (edellä) irrottelee osia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Regan » 18.06.2011 13:57

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja Regan » 18.06.2011 15:44

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.06.2011 22:24

Viittasin minätäällään teksteihin, jossa hän tuo esiin mm. fragmentaarisia otteita
persoonallisuushäiriöiden kriteereistä. Olen yrittänyt sanoa, että moinen käytäntö
ei ole asianmukaista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 19.06.2011 18:57

Noita yöllisiä kiistanalaisia tekstejä harva tosiaan on lukenut, eikä kukaan varmaan ole tallentanut (ellei Mirri). Minä tiedän tasan tarkkaan, etteivät defenssit yleensä ole tietoisia, ja vastasin voitonriemuisena Kyllästyneen viestiin, kun hän niin väitti olevan. Minusta suurin sääli oli kumminkin se, että PL ei sietänyt palstalla psykiatrien tekstiä ja tulkintoja skitsofrenian terapiasta, mitä koko ketju suurin piirtein käsitteli. Se poistettiin, eikä ole enää ketään hyödyttämässä. Toivottavasti Mirri, jolle tekstiä psykiatrian kirjasta siteerasin, kumminkin ehti sen noteerata ja ehkä tallentaa. Hänen pyynnötään näin suuren vaivan, ja harmittelen edelleen, että Kyllästyneen tyhmän mokan takia koko ketju piti poistaa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 20:19

minätäällä kirjoitti:Noita yöllisiä kiistanalaisia tekstejä harva tosiaan on lukenut, eikä kukaan varmaan ole tallentanut (ellei Mirri).
Minä tiedän tasan tarkkaan, etteivät defenssit yleensä ole tietoisia, ja vastasin voitonriemuisena Kyllästyneen viestiin, kun hän
niin väitti olevan. Minusta suurin sääli oli kumminkin se, että PL ei sietänyt palstalla psykiatrien tekstiä ja tulkintoja skitsofrenian
terapiasta, mitä koko ketju suurin piirtein käsitteli. Se poistettiin, eikä ole enää ketään hyödyttämässä. Toivottavasti Mirri,
jolle tekstiä psykiatrian kirjasta siteerasin, kumminkin ehti sen noteerata ja ehkä tallentaa. Hänen pyynnötään näin suuren vaivan,
ja harmittelen edelleen, että Kyllästyneen tyhmän mokan takia koko ketju piti poistaa.

Lukeneisuutesi on vahvaa.

Ketjun poistolla - ei suinkaan heti vaan monen päivän päästä - ei ollut mitään tekemistä
sch-tekstien kanssa. Poistin ketjun, jottet vaikuttaisi aivan torvelolta. (Samoin esimerkiksi
Trissen toiminnan takia on poistettu ketjuja.) Sinulla oli jo lyhytaikainen kirjoituskielto ko.
ketjun vuoksi. Voit pitää mielipiteesi, mutta et saa niitä täällä jatkossa toitottaa, koska
viestintäsi loukkaa oikeassa olleen kirjoittajan oikeuksia.

Muistutan mieleesi tottelemattomuuden (osin mahdollisesti peruuttamattomista) seurauksista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 19.06.2011 20:55

Miten ihmeessä sitreeraamani psykiatrit olisivat olleet torveloita, ja minä sen enempää heitä siteeratessani? Kantasi ja puolueellisuutesi on tullut kyllä selväksi. Mietin, mitä johtopäätöksiä siitä teen. Öitä.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.06.2011 21:06

En muista sch-kohdan sisältöä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 19.06.2011 22:14

No siteerasin suurin piirtein psykiatrien tekstistä kaiken skitsofrenian psykoterapian suuntaviivoista. Muistaakseni kymmenisen sivua lyhenneltynä. Ei vissiin kiinnosta, kun et muka muista. Tai sitten oli vastoin vakaumuksiasi terapioitavista potilaista ylipäätään.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 21.06.2011 07:20

minätäällä kirjoitti:En oikein ymmärrä, miten vertaistuki liittyy myrkkyhoitajien uhreihin.

Siten, että uhrit voivat keskustella ja jakaa kokemuksiaan (mikäli haluavat).
Meniköhän moneltakin järki, terveys ym. (heiltä ketkä henkiin jääneet).
Biancaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet