Hurskastelua helun palstalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Hurskastelua helun palstalla

ViestiKirjoittaja Helmis » 12.06.2011 12:12

Psykopatologia kirjoitti:Minähän laitoin aiheesta oikein seuraantoketjun, joka vieläkin läsnä.

Tiedän. En kuitenkaan usko seuraantoketjujesi paikkansapitävyyttä tarkistamatta asiaa itse.
Tiedän sinun joskus erehtyneen seuraannosta. Silloin aikoinaan ei ollut intoa tarkistaa asiaa.
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2011 12:32

On sellainenkin mahdollisuus, että - verrattuna useimpiin muihin -
Kyllästyneen ajattelu niin paljon kirkkaampaa ja paneutumisensa
niin paljon perusteellisempaa (luultavasti ilman merkittävää
ponnistuksen lisäystä) - (että) nämä puolet tuottavat osan
ongelmista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 12.06.2011 12:46

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmis kirjoitti:En toki! Nyt ymmärsit väärin. Tarkoitin sitä, että kun minä kerron oman käsitykseni tai mielipiteeni,
voit tulla sanomaan, ettei se noin mene. Esimerkkinä vaikkapa se, kuinka sanot minun osallistuvan
kiusaamiseen, kun en ota kantaa johonkin asiaan...

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että asiaan puuttumattomat sivustakatsojat ovat niitä jotka mahdollistavat kiusaamisen.
Jos vielä "sivustakatsoja" puolustelee kiusaajia, vähättelee uhrin kokemuksia tai jopa syyttää uhria kiusaajansa kimppuun käymisestä (niin kuin sinä olet puolustellut, vähätellyt sekä minua syyttänyt), se on paitsi kiusaamisen mahdollista, myös sen suosimista ja ainakin minun mielestäni se on myös aktiivista osallistumista siihen.
Sillä kyllä minä koen itseäni kiusattavan myös silloin kun joku "sivullinen" väittää kiusaajan muka pahoitelleen sanojaan vaikka sellaista ei ole tapahtunut (vaan päinvastoin hän on ilmoittanut, ettei kadu sanojaan).
Eli jos sinä et sanojesi mukaan ole "ottanut kantaa", untako olen nähnyt kun olen lukenut sinun puolustelleen Lumpparin "PAINUKAA VITTUUN!" -huutamista ja syyttävän minua mm. Urpon, jupen, Mirrin, Mariaanan tai helun kimppuun hyökkäämisestä?

Olen tullut ajatelleeksi. Asiaan puuttuminen (oman oikeustajuni mukaisesti) on kuitenkin - sinun ollessa tilanteen toinen asianomainen - aina johtanut siihen, että minustakin on tullut sinun silmissäsi syyllinen. Valitettavasti näemme monet asiat hyvin eri tavalla. Itse kuvittelen olevani rehellinen ja kertovani mahdollisimman selvästi oman käsitykseni asioista - ketään syyttämättä tai tuomitsematta! - mutta sinulle ei sellainen rehellisyys kelpaa, vaan vaadit toista (tässä tapauksessa minua) näkemään asiat niin kuin sinä ne näet. Lisäksi katsot oikeudeksesi tulkita minun kirjoituksiani niin, etten niistä itseäni tunnista, mutta samaa ei saa tehdä sinun kirjoituksillesi. ("Missä olen sanonut/kirjoittanut...?")

Jos jonkun loukatessa sinua nouset puolustamaan itseäsi, se ei ole minun mittapuullani kimppuun käymistä. Jos taas toisen kirjoittaessaan ajatuksiaan jostakin sinuun millään tavalla liittymättömästä asiasta ilmaannut ketjuun ilmoittamaan, ettei kyseinen henkilö voi ajatella niin, koska on joskus tehnyt jotakin, se on mielestäni kiusaamista. En syytä sinua, en tuomitse sinua, sanon vain, miltä asia minun näkövinkkelistäni näyttää. En väitä, että minun näkövinkkelini olisi jokin absoluuttinen totuus, mutta minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni. Olen jopa valmis tarkistamaan mielipidettäni, jos saan toisenlaista totuutta tukevaa lisätietoa.

Minä en ole väittänyt Lumpparin katuvan sanojaan! Olen sanonut hänen pahoitelleen sananvalintaansa, mutta en jaksa tästä vängätä. Sinä olet selvästi tulkinnut hänen tätä asiaa koskevan viestinsä toisin, joten antaa olla. Jos katsot kilahtamisen puolustamiseksi sen, että ymmärrän, miksi näin on tapahtunut enkä siksi pidä aiheellisena asiaa näkyvästi paheksua, niin sitten olen puolustanut. Eli kuten ehkä huomaat, me näemme asiat hyvin eri tavoin. Johtunee koko eletystä elämästämme. Minä tuskin muutun enemmän sinun kaltaiseksesi enempää kuin sinäkään minun kaltaisekseni, joten arvostaisin sitä, että antaisit minun esittää omat käsitykseni ryhtymättä vääristelemään niitä omilla tulkinnoillasi. Onhan sinulla aina mahdollisuus osoittaa, missä sinun mielestäsi menee pieleen.

Sinä kysyit minulta, kenen kimppuun olet minun mielestäni hyökännyt. Minä vastasin. En syyttänyt. Jälleen kerran minun mielipiteeni, johon päätymisen periaatteen olen selittänyt yllä.

Kyllästynyt kirjoitti:Ei, mutta minun totuuteni pitää kuitenkin paremmin yhtä sen kanssa mitä näillä palstoilla oikeasti on kirjoitettu/julkaistu/esitetty ja sinun "totuutesi" on sinun antipatiaan värittämään tulkintaasi nojaava kertomus joka on oleellisissa asioissa ristiriidassa todellisten tapahtumien kanssa.

Minun antipatiani sinua kohtaan ei ole sen suurempi kuin sinunkaan minua kohtaan.

-----

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmis kirjoitti:... Jos sääntöjä on sovellettu taannehtivasti,
niin se on väärin...

Vaikka juuri äsken väitit olevan aivan samantekevää rangaistaanko jotakuta etukäteen tai sovelletaanko sääntöjä taannehtivasti???

Aiemmin sanomassani ei ollut kyse yleisestä periaatteesta, vaan siitä konkreettisesta tilanteesta, josta olette Luukkosen kanssa olleet niin tuohtuneita.
Minusta tuntui silloin siltä, ettei sinun bannaamistasi olisi voinut välttää mitenkään. Olin silloin paitsi mukavuudenhaluinen, myös itsekin lievää pahemmin ärtynyt ja koin sinun saaneen ansiosi mukaan. Koska en edelleenkään jaksa motivoitua tarkistamaan seuraantoa, tyydyn myöntämään, että jos sääntöä sovellettiin taannehtivasti, se oli väärin. Se oli mielivaltaa.
Helmis

ViestiKirjoittaja koirassairas » 12.06.2011 13:05

Helmis, sinä olit yksi niistä äänekkäimmistä, jotka kehottivat minua, Anni Huttilaa, poistamaan päiväkirjastani viestejä, jotka teidän mielestänne liittyivät erääseen toiseen forumin jäseneen. Mielestäni se oli aivan absurdia. Tuona aikana ja vielä sen jälkeenkin sain kuulla useammankin tukarilaisen luulleen, että siinä ja siinä viestissä kirjoitin muka hänestä itsestään tai jostakin toisesta jne. Uuvuttavaa. Kirjoitin omaan päiväkirjaani erilaisia pakinoita omaksi ilokseni, leikitellen sanoilla ja luovilla päähänpälkähdyksillä. Yht' äkkiä te muutamat sitten keksitte että kirjoitan jostakusta teidän tuntemastanne elävän elämän ihmisestä. Kirjoitukseni eivät mielestäni olleet edes erityisen rankkoja. Yhtäkaikki etenkin sinä ja Mirri saitte minut lopulta häipymään Tukari Kakkoselta. Kuitenkin olin yrittänyt olla niin foorumilaisena kuin modenakin mahdollisimman reilu ja hyväntahtoinen. Olin mielestäni hyvin pitkämielinen esim. Trissen solvatessa minua ja kylväessä minusta perättömiä syytöksiä. Olisin voinut modena käyttää valtaani häneen, mutta mielestäni sain hillittyä itseni hyvin. Mielestäni yritin tulla toimeen esimerkiksi sinun ja Mirrin kanssa. Mutta koin tulleeni torjutuksi ja kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2011 13:34

erääseen toiseen forumin jäseneen.

Mielestäni viittaukset olivat ilmeisiä ja läpinäkyviä; kritiikki oli paikallaan.

helu taisi olla (sokeana) eri mieltä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 12.06.2011 14:07

Raatelulammas, Anni Huttila, koirassairas, minun modeoikeuteni koskivat kaikkia alueita. Siksipä juuri minä katsoin asiakseni pyytää sinua poistamaan ei viestejä vaan yhden ainoan viestin. Tiedät itsekin minkä. Jostain minulle käsittämättömästä syystä päädyit poistamaan viestejäsi oikein urakalla. Kävin jopa pahoittelemassa sitä päiväkirjassasi, koska se ei suinkaan ollut tarkoitukseni.

Se yksi viesti oli selvästi sinun tapasi antaa Trisselle takaisin. Modena toimimisestasi minulla ei ole eikä ollut moitittavaa. Päätöksesi poistua foorumilta oli omasi. Minulle olisi riittänyt sen yhden viestin poisto.
Helmis

ViestiKirjoittaja koirassairas » 12.06.2011 14:12

Minulla ei ollut silloin, eikä ole vieläkään, hajua mistä viestistä oli kyse.
koirassairas

ViestiKirjoittaja koirassairas » 12.06.2011 14:18

Psykopatologia kirjoitti:erääseen toiseen forumin jäseneen.

Mielestäni viittaukset olivat ilmeisiä ja läpinäkyviä; kritiikki oli paikallaan.

helu taisi olla (sokeana) eri mieltä.

Jostain kumman syystä sinä olet tuntunut suhtautuvan minuun lähes vihamielisesti jo alusta alkaen. Ainakin siis ajoittain. Olet kyllä ollut toisinaan oikein mukavakin minua kohtaan, ei siinä mitään. No, passaahan se, ettei minusta kummemmin piittaa, ei siinä mitään. Tristan taasen on aina ollut suosikkisi, ja minussa taitaa kismittää ainakin se, että minulle hän ei ole mikään suosikki. Tässä se yksi syy, miksi en enää paljoa tänne palstalle kirjoittele. Suosit Tristania, ja myöskin mm. kisiä ja Tuuvea, usein paitsi minun niin etenkin Kyllästyneen kustannuksella. Minusta Kyllästynyttä on vähän turhan usein kohdeltu epäreilusti täälläkin. No, mutta jokaisella on tietenkin oma makunsa seuransa suhteen, ei siinä mitään. Ei minua haittaa, että kaikki eivät minusta pidä. Tunnen monia upeita ihmisiä, jotka tuntuvat tykkäävän minusta, ihme kyllä. Eli en koe mitään hyväksynnän puutetta tai ystävien puutetta. Jokaisella on oikeus tykätä tai olla tykkäämättä, kenestä tahansa. Minä tykkään Kyllästyneestä, jos se vielä jollekulle sattuu olemaan epäselvää.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2011 14:51

Olen pannut merkille taitavan kirjoittamisesi.

Useimmat kriitikkoni ovat sitä mieltä, että suosin Ällistynyttä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.06.2011 17:58

Minä muistelen, että aina välillä hämmästelin miksei Raatelulammasta törkeine kirjoituksineen panna täällä kuriin. Päinvastoin vaikutti siltä, että täällä hänen Trissen kimppuun käyvä kirjoittelunsa kuvineen oli suotavaa ja toivottavaakin jopa. Tai ainakin hyväksyttyä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Regan » 12.06.2011 18:31

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 14:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2011 18:50

Mirri kirjoitti:Minä muistelen, että aina välillä hämmästelin miksei Raatelulammasta törkeine kirjoituksineen panna täällä kuriin. Päinvastoin vaikutti siltä, että täällä hänen Trissen kimppuun käyvä kirjoittelunsa kuvineen oli suotavaa ja toivottavaakin jopa. Tai ainakin hyväksyttyä.

Taistelupareilla on (usein) enemmän liikkumavaraa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 12.06.2011 19:08

Kuka tahansa täällä voi valita itselleen taisteluparin vaikka toinen osapuoli ei sitä halua.
Kuten Kyllästynyt minut (ja useat muut) ja minä Luukkosen jne.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2011 19:48

maanvaiva kirjoitti:Kuka tahansa täällä voi valita itselleen taisteluparin
vaikka toinen osapuoli ei sitä halua. Kuten Kyllästynyt minut (ja useat muut)
ja minä Luukkosen jne.

Myös toisin päin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 12.06.2011 20:08

Luukkonen minutko? Aika epätasainen pari kaikin puolin.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 12.06.2011 20:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Regan kirjoitti:... Kyllästyneelle suurkiitos mielenterveyspotilaiden eteen tekemästä vapaaehtoistyöstä! Olet tärkeä ja arvostettu ihminen. Toivottavasti jaksat jatkaa!

Kiitos Regan, kauniisti sanottu.
Parhaani olen yrittänyt ja yritän jatkossakin.

Voi hitsi, nyt meni viimeinen toivo, jos jo olet parhaasi tehnyt.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja Regan » 12.06.2011 20:57

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 14:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 12.06.2011 21:03

Toivotaan niin ja ehkä sitten loppuisi nämä Kyllästyneen tehtailemat toiseen ihmiseen kohdistuvat herjaketjut.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja koirassairas » 12.06.2011 21:39

Semminkin kun Mirri, Murri (Kus) ja Karvaturri (Ilmavaiva) muodostavat Monnia, Pilliä ja Pullaa demonisemman pahis-kolmikon, kauhujen kujakatin, jolla on yksi takapää ja kolme päätä. Aina kun joku niistä kolmesta nuolee omaa persettään, ne kaksi muutakin kehräävät tyytyväisinä.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2011 00:16

koirassairas kirjoitti:Semminkin kun Mirri, Murri (Kus) ja Karvaturri (Ilmavaiva) muodostavat Monnia, Pilliä ja Pullaa demonisemman pahis-kolmikon, kauhujen kujakatin, jolla on yksi takapää ja kolme päätä. Aina kun joku niistä kolmesta nuolee omaa persettään, ne kaksi muutakin kehräävät tyytyväisinä.

Minulla on sellaisiakin muistikuvia, että joskus olet mielestäsi ja kokemuksesi mukaan ollut kovasti 'hyvää pataa' minun kanssani. Mirri edusti sinulle jotakin 'hyvää'; kehuit ja kiittelit minua milloin mistäkin syystä. Ilmiselvästi olen kuitenkin tuottanut sinulle pettymyksen. Muistankin ihmetelleeni silloin sinun yrittäessäsi olla 'hyvää pataa', että etkö käsitä millainen kuva minulle on syntynyt sinusta. Sitäkin ihmettelin, ettetkö ymmärrä minun elävänä ihmisenä olevan aivan muuta kuin kuvittelemasi 'hyvis'.

Kuulostaa jotenkin realistisemmalta tuo, ettet ainakaan enää kuvittele minun olevan jokin ihanteidesi 'hyvis', vaan tajuat minun voivan olla uskomattoman inhottava tyyppi.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko