helun palstalta - taas (ym.)

Re: helun palstalta - taas (ym.)

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.05.2011 22:13

Eikö se ennakkomoderointi hidastuta keskustelua? Enkä minä ainakaan kaipaa ketään sovinnaista ja varovaista psykiatrista sairaanhoitajaa sensuroimaan varmuuden vuoksi pois kaikki epäortodoksiset kommentit. Olisiko tuo semmoista auktoriteetin kaipuuta, josta oli jo yksi ketju (tukari2:lla)?

Ei minusta mt-foorumilla tarvitse olla niitäkään tietopaketteja eri mt-häiriöistä. Laajemmasti ja asiantuntevampaa tietoa löytyy helposti muualta netistä.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.05.2011 22:24

Joo-o, jetsulleen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.05.2011 22:39

Ei minusta meno ole pahempaa kuin jossain suomi24:ssä (en ole käynyt muutamaa kertaa useammin edes katsomassa). Jos joutuu kirjoittamaan aina samalla nimimerkillä, niin kyllähän se panee vähän miettimään, millaisen kuvan haluaa nimimerkistään muodostuvan.
Jotain psykoedukaatiota tai tieteellisiä tutkimuksia kannattaa varmaan hakea muualta kuin mt-vertaisfoorumilta. Ja minusta on ihan selvä asia ja jopa mielenkiintoista, että kirjoittajan vointi ja ongelmat näkyvät ehkä kirjoituksissa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.05.2011 22:49

Voihan ne ketjun otsikon aiheeseen kuulumattomat riidat poistaa ja korostaa ohjeissa aiheessa pysymisen tärkeyttä. Minä en oikeastaan ole innostunut siitä, että MTKL lähtisi mukaan.
minätäällä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.05.2011 23:33

??? En ymmärrä. Ei kai mitään päätöksiä ole tehty ja minusta tuntuu, ettei se MTKL ole edes innostunut asiasta. Jos siitä jotain apua on, ja palstalaiset niin haluavat, niin sama minulle. Ja ihan hyvä tietysti, että joku miettii ideoita ja yrittää tehdä jotain tuon tukari2:n tilanteen korjaamiseksi.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.05.2011 23:34

Tupajumi on vihamielinen postaaja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.05.2011 23:42

Tupajumia ei tarvitse tällä foorumilla kohdella ystävällisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.05.2011 23:51

En taaskaan ymmärtänyt. Mitä epäilet? Ei minulla ole mitään tarvetta osoittaa mieltäni minkään mt-palstan takia. Kirjoitan niin kauan kun se kiinnostaa ja siitä saa jotain. Ei asialla ole sen suurempaa merkitystä minulle.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.05.2011 23:57

Foorumin kirjoittajilla täytyy olla jonkinasteinen mahdollisuus itse puolustautua
Tupajumin destruktioita ja riidanhalua vastaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 10.05.2011 00:11

Nyt en kyllä ymmärrä, mistä provosoiduit. Ei todellakaan tarvitse kysyä minulta, eikä ole kysyttykään. Sinnehän on jo lähtenyt niitä viestejä ihan keltään kysymättä. Kommentoin Tukari2:lla, että Keväimen viesti oli minusta hyvä, kun siinä oli sekin vaihtoehto, että tukisivat muuten kuin alkamalla itse pitää palstaa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 10.05.2011 00:29

Tarkoitin vain, etten kaipaa palstalle mitään terveydenhuollon virallisen linjan vartijoita. MTKL ehkä tuntisi tarvetta vähän katsoa, mitä sen nimissä olevalla palstalla kirjoitetaan ja se voisi rajoittaa mielipiteidenkin ilmaisua eikä vain riitelyä. Meillä taitaa olla muutenkin erilaisia käsityksiä vaikkapa siitäkin, mitä kutsut "jankkaamiseksi". Minusta se oli keskustelua vain, eikä siihen ollut pakko osallistua, jos sen koki hyödyttömäksi jankkaamiseksi. Niinhän joku kertoikin, ja lopetti kirjoittamisen todeten, että kukin pysyy kannassaan eikä mitään kehitystä tapahdu.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.05.2011 01:15

minätäällä:
Eikö se ennakkomoderointi hidastuta keskustelua? Enkä minä ainakaan kaipaa ketään sovinnaista ja varovaista psykiatrista sairaanhoitajaa sensuroimaan varmuuden vuoksi pois kaikki epäortodoksiset kommentit. Olisiko tuo semmoista auktoriteetin kaipuuta, josta oli jo yksi ketju (tukari2:lla)?

Samaa mieltä ennakkomoderoinnista. Ennakkomoderointi ei toimisi, koska se tekisi kirjoittelusta todella hidasta. Lehtien keskustelupalstat ovat usein esimoderoituja, ja viestiään saa odotella puoli päivää. Jos tuolla tulevaisuuden palstalla olisi yhtä paljon käyttäjiä kuin Tukiasemalla oli, pitäisi palkata erillinen moderoija työhön.

Jos taas käyttäjiä olisi saman verran kuin täällä tai tukari2:lla, ei mielestäni ennakkomoderointia tarvittaisi, kun viestejä ei niin paljoa tule, etteikö poistettavia ehtisi tarvittaessa poistaa tai muokata. Siinäkin on jo ihan kylliksi työtä, jos olisi käytössä ennakkomoderointi, joutuisi moderoija lukemaan jokaikisen viestin, eikä vain niitä ilmoitettuja. Pienissä piireissä moderaattorin valta myös korostuisi liiaksi tuossa ennakkomoderointisysteemissä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.05.2011 07:48

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Osaisitpa edes kirjoittaa. Sinulta tulee tällaisia juotenkusten laitettuja tekstejä

Joo... Taitaa tuossakin olla juosten kustua.

Helmis näköjään sanoo samaa... En minäkään usko, että virheet olisivat tahallisia; ylläpitäjä laittaa tänne juostenkustuja tekstejä.

Hyvä, että sisarukset näkevät samoin. Se ikään kuin vahvistaa havaintojen ja päätelmien pitävyyttä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.05.2011 08:06

korjaussarja kirjoitti:minulle on syntynyt vahva käsitys, että aiemmin iltahömpsyn lisäksi on eräs alkanut harrastaa päivätömpsyjä. että ei niinkuin olisi juoksusta kysekään

Kehen viittaat?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.05.2011 09:07

Pyydät anteeksi ja perut, tai lähdet.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 10.05.2011 16:32

Hermitin päiväkirja lieneen yhtä suosittu kuin on Kyllästyneen päiväkirja.
maanvaiva

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista