Huonot ja hyvät puolesi

Huonot ja hyvät puolesi

ViestiKirjoittaja kontulib » 22.03.2010 13:51

Tuli tuosta "testejä" -säikeestä mieleen se syntitesti joka vastausten perusteella kertoi syntisi ja myös epäsyntisi.

Tämän perusteella avasin säikeen minne voit kertoa mitä huonoja ja hyviä puolia sinun luonteessasi on omasta mielestäsi?

Minä:

Huonot puolet
-päihdehakuisuus
-epävakaus
-laiskuus
-kärsimättömyys
-mustasukkaisuus
-kateus
-mukavuudenhalu

Hyvät puolet
-lojaalisuus
-ystävällisyys
-anteeksiantavaisuus
-anteliaisuus
-ulospäinsuuntautuneisuus
-vahingonilottomuus
-ennakkoluulottomuus
kontulib

Re: Huonot ja hyvät puolesi

ViestiKirjoittaja Trisse » 22.03.2010 15:17

kontulib kirjoitti:Tuli tuosta "testejä" -säikeestä mieleen se syntitesti joka vastausten perusteella kertoi syntisi ja myös epäsyntisi.

Tämän perusteella avasin säikeen minne voit kertoa mitä huonoja ja hyviä puolia sinun luonteessasi on omasta mielestäsi?

Minä:

Huonot puolet
-päihdehakuisuus
-epävakaus
-laiskuus
-kärsimättömyys
-mustasukkaisuus
-kateus
-mukavuudenhalu

Hyvät puolet
-lojaalisuus
-ystävällisyys
-anteeksiantavaisuus
-anteliaisuus
-ulospäinsuuntautuneisuus
-vahingonilottomuus
-ennakkoluulottomuus

Hyvin samanlaiset huonot puolet minullakin

Huonot puolet
- laiskuus & mukavuudenhalu
- heikko itsetunto & auktoriteettiuskoisuus
- ärtyisyys & kärsimättömyys
- kunnianhimon puute
- itsekkyys ja pihiys
- epävakaus ja heikko ahdistustoleranssi ->päihdehakuisuus

Hyvät puolet
- laaja emotionaalinen alue (monimutkaisuus & herkkyys)
- kyky olla yleisesti ottaen melko mielyttävä, toisten tarpeet huomioiva, hyvä kuuntelija jne
- perusälykäs ja kykenevä käyttämään energiaa tehokkaasti (johtuen laiskuudesta)
- realistinen, näkee asioista olennaisen
- Kekseliäs ja huumorintajuinen

Jotain tuollaista. Ei viitsi jatkaa kun tuli ihan tunne kuin kirjoittaisi jotain deitti-ilmoitusta :roll:
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.03.2010 22:13

En ole havainnut itsessäni kuin hyviä puolia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 23.03.2010 02:45

Saisko tämän pyynnöllä siirretyksi psykologiaan vaikka Kontun synnynnäinen vaatimattomuus aiheuttikin sen postaamisen roskakoriin? :roll:
Trisse

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 23.03.2010 13:15

Siirrettu romuista psykologiaan.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja xxccz » 23.03.2010 13:39

Trisse kirjoitti: auktoriteettiuskoisuus

Missä ja miten tämä tulee esilee?
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 23.03.2010 13:40

Riidankylväjä kirjoitti:En ole havainnut itsessäni kuin hyviä puolia.

Ja mitäköhän ne sellaiset ovat?
- Vaatimattomuus??

Valvojan edit: Lisätty puuttuvat isot alkukirjaimet.
xxccz

ViestiKirjoittaja xxccz » 23.03.2010 13:40

xxccz kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:En ole havainnut itsessäni kuin hyviä puolia.

Ja mitäköhän ne sellaiset ovat?
- Vaatimattomuus??

- Realistisuus?

Valvojan edit: Lisätty puuttuvat isot alkukirjaimet.
xxccz

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.03.2010 15:37

Vaatimattomuus. Olen palstan vaatimattomin mies.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 23.03.2010 17:26

xxccz kirjoitti:
Trisse kirjoitti: auktoriteettiuskoisuus

Missä ja miten tämä tulee esilee?

No en tiedä nimesinkö piirteen oikein - "alistuvuus" voisi kuvata paremmin. Esim. minun on hirveän vaikea valittaa jos saan huonoa palvelua. Nytkin yksi tuttu postineiti kohtelee minua ylioikoisesti ja se vituttaa kuin pientä possua mutten osaa ottaa asiaa puheeksi vaan alistun siihen.
Trisse

ViestiKirjoittaja ve?e » 23.03.2010 18:46

Trisse kirjoitti:Esim. minun on hirveän vaikea valittaa jos saan huonoa palvelua.

Niin just. Noin se vähän mullakin menee. Mahdollisesti samalla tavalla. On vaikea ajatella itseään hyvän kohtelun arvoisena. Levon arvoisena. Onnistumisten arvoisena. Sellaisena, jonka tarpeilla on väliä. Sellaisena, jota kuunnellaan.

Pitää itseään niin epäonnistuneena. Pitäisi suorittaa, että voisi tuntea itsensä arvokkaaksi.

En tiedä, meneekö samalla tavalla.
ve?e

ViestiKirjoittaja Trisse » 23.03.2010 23:18

Ehkä tuo on eri asia mulla. Olen vaan laiska ja pelkuri. Mitään suorittamisen tarvetta asiaan ei liity.

En vaan ymmärrä tuota postihenkilöäkään. Koska viimeisessä työpaikassani toin postiin työpaikan kirjeitä niin hän kohtelee minua huonommin kuin niitä jotka käyvät postissa yksityishenkilöinä. Esim. yksityishenkilöille laittaa teipit ja postimerkit kirjeeseen mutta minulle työntää postimerkit ja läimäsee teippipaketin pöytään niin että saan tehdä sen itse. Pikkujuttu mutta jotenkin loukkaava. Nyt hän toimi taas niin ja äänensävy muuttui heti korkeammaksi ja ystävällisemmäksi kun maksoin visakortilla ja hän tajusi minun tuoneen sinne omia kirjeitäni...
Trisse

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.03.2010 23:23

Saattaa olla sinusta riippumato juttu. Ehkä kyseisen firman edustaja on hänen mielessään "leimautunut" jotenkin, että hän käyttäytyy kuten käyttäytyy. "Kärsit" nyt ehkä edeltäjiesi tekemisistä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 23.03.2010 23:42

Joo, ei se minuun henkilökohtaisesti liity. Johtunee siitä ettei hän kauheasti arvosta "firmaa" (en minäkään sen puoleen) ja että kun olin työasemassa että hoidin postituksen hän koki että olen hänen tasoisensa työntekijä tai jopa alempi. Mikä on minusta kyllä hassua sillä ei se saisi vaikuttaa siihen miten hän hoitaa oman työnsä.
Trisse

ViestiKirjoittaja xxccz » 23.03.2010 23:53

´
Ei asiakaspalvelijan asiaton ja huono käytös ole asiakkaista johtuvaa. Kyllä minä käsitän huonosti käyttäytyvän työkaveRIn huonostikäyttäytyväksi ja sivistymättömäski moukaksi, samoin kuin jonkun ääliöasiakaspalvelijan. Ohitan fiksusti heidän huonotuulisuutensa, koska en ala kasvattamaan aikuisia palkatta. Kun nyppii, enkä kykene sillä tavalla huomaamattomaan ylemmyyteen, niin mainitsen, etten ole kenenkään kynnysmatto tai kehotan seuraavalla kerralla jäädä kotiin kiukkuilemaan, kun herää väärällä jalalla. Mitä herttasemmin tämän teen, sen suurempana voittajana olen mielestäni selvinnyt.

Sitten on nämä parantumattomasti epäonnistuneet yksilöt, jotka katsovat käytöksensä aiheelliseksi edukseen, jos ei heitä siitä ojenna. Hyi hitto! Sellaisiakin on. Muuallakin kuin postissa, vaikka siellä eritoten muutama..
xxccz

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa