Helun palstalta 3

Re: Metro 21.4.2011

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 15:50

tasha kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että että täällä nimen omaan tushulle kiusaaminen
on (vain) viihteellistä.

Hän kirjoitti työnteostaankin niin, että lähetteli kirjeitä huvikseen
ihan miten sattuu. Olisi kauheaa, jos työpaikalla oli tuollainen
alainen.

En huvikseen - mulla on vaan samanlainen ironinen suhtautuminen itseeni ja toilailuihini kuin toisten ja niinpä esitän ne jälkikäteen hilpeässä ja itseironisessa valossa. Mua just tutkitaankin että olenko työkykyinen. Toisaalta syytät parasiitiksi ja toisaalta kammoksut sitä että joku minut joutuisi ottamaan työpaikalleen; selvittäisit kantasi edes itsellesi.

Sinä vääristelet nimeäni ja nimittelet kiusaajaksi - itse nyt kiusaat. Minun ei ole tarpeen edes puolustaa itseäni tuon idiopatian edessä.

Tracy kirjoitti:
HAISTA PASKA JA NUOLE MODESI PASKAISTA PERSETTÄ! TÄMÄHÄN ON SOPIVAA DIALOGIA TÄLLÄ PALSTALLA!!!

Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole
tuollaiseenkaan viestiin muuta sanottavaa kuin "No joomut".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.04.2011 15:55

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 16:07

Psykopatologia kirjoitti:Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole

Mulla on purkauksellista käyttäytymistä ahdistukseen liittyen... joku juttu taustalla aiheuttaa agitoitumisen ihan odottamatta, ennustamatta. En enää muista yhtään mikä se stressitekijä tuossa oli...
tasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 16:21

tasha kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta aika merkillistä, että täysijauhoiseksi itseään luulevalla ei ole

Mulla on purkauksellista käyttäytymistä ahdistukseen liittyen...
joku juttu taustalla aiheuttaa agitoitumisen ihan odottamatta, ennustamatta.
En enää muista yhtään mikä se stressitekijä tuossa oli...

Kummallista, että täysijauhoisena edessänsä käyvällä ei nytkään
ole asiaan mitään lisättävää. Täysijauhoisena itseään pitävä ei
näytä ymmärtävän viestinsä poikkeavuutta. Hän luulee, että se
on samantyyppistä kuin muiden(kin) häiriköiden.

Edelleen hän näyttää luulevan, että toistuva keskustelu
pankkikorteista on samantyyppistä kuin keskustelu
haisevapilluisista huorista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gyver » 22.04.2011 16:33

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

Re: Helun palstalta 3

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 16:43

Klo 16.44
Tasha pani hyvää tarkoittavan Leten kahdesti banniin Psykologia-foorumilla.
Toki ärsyttävä olikin Leten neuvo, että Tristanin olisi hyvä hakeutua
Punaisen Ristin ystäväpalveluun.

Edelleen Tristan piti Kontun vakavia uhkailuja ainoastaan huumorina.
Eikö täysijauhoisena itseään pitävä ymmärtänyt raliteetteja?

Mikä olisi käytännön neuvo?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 16:55

Jos ei niistä haisevapilluisista huorista olisi jankutettu niin tuskin täällä käyttäisin edes asiatonta kieltä. Nythän minulla ei ole mitään hävittävää ja satunnaiselle lukijalle (paksupäinen Riidankylväjä näin esimerkkinä) on aika sama juttu puhuinko haisevapilluisista huorista 2003 vai paskaisista perseistä 2011 - olen jo edellämainitusta riittävästi leimattu ja profiloitu.

Mistä on päätelty että pidän itseäni täysijauhoisena? Kuinka moni vajaajauhoinen pitää itse itseään vajaajauhoisena?
tasha

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:05

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun sanojasi ei ole vääristelty, eikä mielestäni virhetulkintojakaan ole tehty; sinä olet vähätellyt kiusaamisen merkitystä sekä puolustellut kiusaajia.

Erityisesti, kun kirjoitan sinulle, valitsen sanani mitä huolellisimmin. Yhtäkään kirjoittamistani sanoista ei voi vaihtaa toiseksi. Jos minä kirjoitan 'sananvalinta', se ei ole vaihtokelpoinen sanan 'teko' kanssa. Kun näin kuitenkin teet, sinä vääristelet sanojani. Kun sanon ymmärtäväni jonkin teon, se ei tarkoita, että hyväksyn sen. Jos hyväksyn, kirjoitan myös niin. Tässä kohtaa, muun muassa, tapahtuu virhetulkinta. Sitä, mistä olet keksinyt minun vähättelevän kiusaamisen merkitystä, en osaa edes arvata.

Kyllästynyt kirjoitti:Ai niin, jos todella olisit ollut/olet sitä mieltä, ettei kiusaamista pidä sallia ja/tai ettei kenellekään pidä mielenterveyspalstalla huutaa (esim.) "PAINUKAA VITTUUN!", olisi yksinkertainen viesti jossa tuomitaan tuollainen tehnyt sinun kantasi tuollaiseen selväksi.
Sellaista sinä et kuitenkaan ole koskaan kirjoittanut.

En ole kokenut tarpeelliseksi ilmoittaa kantaani yleisellä tasolla. Jos sellainen halutaan, voin toki kertoa, että teoriassa olen sitä mieltä, ettei kenellekään pidä mielenterveyspalstalla huutaa (esim.) "PAINUKAA VITTUUN!". Käytännön tasolla kuitenkin ymmärrän, jos joku kiihtyneenä tuollaisen viestin kirjoittaa. Olisi toki kohteliasta rauhoituttuaan pyytää asiaa anteeksi. Ei tuollainen huutaminen ole hyvää käytöstä, ja ymmärrän, että huutamisen kohde pahoittaa mielensä.
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:11

Aiemman toistoa. - Mutta olit tyytyväinen!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:13

tasha kirjoitti:Jos ei niistä haisevapilluisista huorista olisi jankutettu niin tuskin täällä käyttäisin edes asiatonta kieltä. Nythän minulla ei ole mitään hävittävää ja satunnaiselle lukijalle (paksupäinen Riidankylväjä näin esimerkkinä) on aika sama juttu puhuinko haisevapilluisista huorista 2003 vai paskaisista perseistä 2011 - olen jo edellämainitusta riittävästi leimattu ja profiloitu.

Mistä on päätelty että pidän itseäni täysijauhoisena? Kuinka moni vajaajauhoinen pitää itse itseään vajaajauhoisena?

Ja lässyn lässyn. Ainakin minulle on selvää, että pidät itseäsi foorumin fiksuimpiin kuuluvina. :lol:
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:18

Psykopatologia kirjoitti:Helmis ei suoraan tuo esiin, että esittämäni tyytyväisyys
Lumpparin painukaa vitusta olisi väärä.

Väitän, että Helmis ja Mirri (sekä Tasha) ym. olivat
tai ovat olleet HYVIN tyytyväisiä.

Helmis osaltaan voi rehellisesti todeta: sillä hetkellä, kun luin tuon kyseisen viestin,
koin sen ilmentävän minunkin tuntojani. Sillä hetkellä. Olin siis itsekin jonkinlaisen
voimattoman raivon vallassa, joka purkautui tuohon Lumpparin viestiin. Ehkä se
voidaan ajatella tyytyväisyydeksi; minä ajattelen sen helpottaneen omaa oloani silloin
(kuin ilmapallon puhkeaminen, kun sitä puhalletaan täyteen ja vielä täydemmäksi).
Toisaalta olin myös järkyttynyt, sillä omat suodattimeni eivät hevin päästäisi minua itseäni
kirjoittamaan moista.

Siinä vaiheessa, ollessani samaa mieltä opposition kanssa itse asiasta (siitä,
että toivoin teidän poistuvan palstalta), en valitettavasti tajunnut,
kuinka pahasti tuo huuto loukkasi Kyllästynyttä (ehkä myös Luukkosta, vaikkei
hän sitä olekaan tuonut julki). Olen pahoillani, jos ja kun minun
käytökseni on ilmeisesti vielä kääntänyt veistä haavassa. En ihan oikeasti toivo
Kyllästyneelle(kään) mitään pahaa, uskoi hän tämän ilmoitukseni tai ei.

Niin, ja muiden lainatussa viestissä mainittujen puolesta en voi sanoa mitään.
Viimeksi muokannut Helmis päivämäärä 22.04.2011 17:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmis

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:20

Psykopatologia kirjoitti:Aiemman toistoa.

Aivan. Siksi en mielelläni enää vastaakaan kirjoituksiin tästä aiheesta: olen kaiken jo sanonut.
Ja samat, moneen kertaan oikaisemani vääristelyt/virhetulkinnat toistuvat aina vain.
Helmis

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:22

No niin, vihdoinkin jotain uutta!

Klo 17.23
Tämän jälkeen oli vielä halun moderoinnin kakkanen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 17:24

Sait tahtosi läpi. Enempää ei irtoa.
Helmis

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 17:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Hys! Annetaan niiden papukaijoida, eivätpähän räksytä sitten muuta.

Mitä tarkoitat?
Sinä Gyver olet valittamassa ja väittämässä milloin mitäkin monessa ketjussa. Mitään perusteita tai täsmennyksiä et noille irtoheitoillesi ole vielä tähän mennessä antanut.
Toivottavasti nyt sellaisen saamme.

Niiden hauskuus ja älykkyys kärsisi siitä. Fiksummat ymmärtävät ne ilman rautalangasta vääntämistäkin.
tasha

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:34

tasha kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Gyver kirjoitti:Hys! Annetaan niiden papukaijoida, eivätpähän räksytä sitten muuta.

Mitä tarkoitat?
Sinä Gyver olet valittamassa ja väittämässä milloin mitäkin monessa ketjussa. Mitään perusteita tai täsmennyksiä et noille irtoheitoillesi ole vielä tähän mennessä antanut.
Toivottavasti nyt sellaisen saamme.

Niiden hauskuus ja älykkyys kärsisi siitä. Fiksummat ymmärtävät ne ilman rautalangasta vääntämistäkin.

Jaaha. Erittäin fiksuna itseään pitävä ei vieläkään osoita ymmärrystä sen suhteen,
että mitä :lol: kummaa likaisten perseiden pyyhkimis -viesteissä voisi olla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.04.2011 17:47

Mutta Helmishän totesi toimineensa aktuaalin heikkomielisyyden vallassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 19:02

Sinulle, Kyllästynyt, kelpaa vain täsmälleen sinun mielesi mukainen viestintä.
En pysty sinun tulkintaasi muuttamaan, koska en suostu ottamaan sinulta
sanoja suuhuni.

Olen vastannut rehellisesti. Sinun mielestäsi osallistun kiusaamiseen,
omasta mielestäni en. En pitänyt sitä kiusaamisena silloin enkä pidä nyt. Se oli
minun mielestäni huonosti harkittu, tulistuksissaan kirjoitettu viesti.
Siinä vaiheessa ei tullut edes mieleen, että sinun ajatusmaailmasi olisi niin rajoittunut,
ettet tuollaista ymmärtäisi. Edes selitettynä. Ehkä Lumpparin anteeksipyyntö olisi
auttanut asiaa (rohkenen epäillä). Sittemmin olen ymmärtänyt, että olet luokitellut
sen kiusaamiseksi.

Koska saan vastaukseksi vilpittömässä mielessä kirjoitettuihin viesteihini vain
aggressiivista ryöpytystä, lopetan tähän. Jos suunnittelet tässä vaiheessa käyttäväsi
kivellä päähän ja karkuun -korttia, niin vetoan jo valmiiksi PP:n viestiin, jossa
hän totesi minun vain kertaavan vanhaa. Muuta ei ole tarjolla, joten säästetään
palstatilaa.
Helmis

ViestiKirjoittaja Helmis » 22.04.2011 19:50

Joudun sen verran ottamaan takaisin, että jatkan sittenkin oman mielenmaailmani ronkkimista täällä vielä hetken.
Edellisen viestin kirjoitettuani rupesin miettimään, miksi tosiaankaan en pitänyt enkä pidä Lumpparin purkausta
kiusaamisena ja minä minä sitä sitten pidän. Havaitsin seuraavaa: kiusaamista ei mielestäni ole yksittäinen kertaluonteinen
tapahtuma. Yksi ryöpsähdys ei mielestäni täytä kiusaamisen kriteerejä. Minä luokittelen Lumpparin käytöksen riitelyksi,
riitaan liittyneiksi vuorosanoiksi.

Minä olen taipuvainen riidan tms. siemeniä havaitessani lähinnä rientämään sovittelijaksi. Sitä kai se minun alkuperäinen
"ymmärtämiseni" oli. Yritystä kertoa, ettei tarkoitus ehkä ollut niin paha kuin sanat antoivat ymmärtää. Taisin vain
pahentaa tilannetta. Ja niinhän minulle tuppaa käymään. Saan turpiini, kun menen väliin. Eikä siinä mitään. Olen kenties
huono ihminen tai sitten vain hyväuskoinen hölmö. Tai ehkä molempia.
Helmis

ViestiKirjoittaja tasha » 22.04.2011 20:46

Psykopatologia kirjoitti:
tasha kirjoitti:Jos ei niistä haisevapilluisista huorista olisi jankutettu niin tuskin täällä käyttäisin edes asiatonta kieltä. Nythän minulla ei ole mitään hävittävää ja satunnaiselle lukijalle (paksupäinen Riidankylväjä näin esimerkkinä) on aika sama juttu puhuinko haisevapilluisista huorista 2003 vai paskaisista perseistä 2011 - olen jo edellämainitusta riittävästi leimattu ja profiloitu.

Ja lässyn lässyn. Ainakin minulle on selvää, että pidät itseäsi foorumin fiksuimpiin kuuluvina. :lol:

Minusta täysijauhoinen tarkoittaa "järjissään, realiteeteissa, ei-psykoosissa" eikä "normaalijärkinen, älykäs". Googletus vahvistaisi tätä kuvaa
tasha

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista