Kirjoittaja minätäällä » 20.04.2011 19:32
Kyllästynyt, minä taas olen usein törmännyt vaikkapa Hesarin uutisista kirjoitetussa nettikeskustelussa lähes poikkeuksetta ensimmäisten joukossa kommentteihin, jossa joka ikisen väkivallanteon tai onnettomuuden taustalla aina arvellaan olevan joku avohoitopotilas tms, vaikka sekä oma psykiatriterapeuttini että taannoin DD:n tukarille linkittämän radiohaastattelun psykiatri ovat todenneet, että käsitys varsinaisia mielisairauksia sairastavista väkivaltaisina on myytti. Sen sijaan joutuvat usein väkivallan kohteiksi.
Gyver, kenen luulet sitten uskovan, että asiat muuttuisivat itsekseen? Onko joku niin väittänytkään, vai mistähän moinen kommentti? Hamilo esimerkiksi kirjoitti hiukan valtavirrasta poikkeavista mutta varmasti tietokirjassa tutkimuksiin ja asiantuntijoiden perusteltuihin näkemyksiin perustuvista näkemyksistä tietokirjan eikä vain istunut ja odottanut. Olen kanssasi ihan samaa mieltä, siksi kävin nytkin äänestämässä, ja olen koko ikäni käynytkin.
Vielä lisäys tuosta epärealistisesta onnellisuuden tavoittelusta. Kun en ole kirjaa lukenut eikä minulla ole sitä, en tietenkään voi kertoa, kenen tutkimukseen ja missä tehtyyn tuo näkemys perustui. Voisin kyllä ihan vaikka uskoakin, että Yhdyysvalloissa tuo voisi olla monen nuoren parin ongelmana. Ensin otetaan velkaa ihan liian kalliisiin satuhäihin ja eletään sitten vielä muutenkin yli varojen. Vaimo tekee kotona nopeasti pari lasta, ja pian huomataankin, ettei "elivät sen jälkeen onnellisina elämänsä loppuun saakka" pitänytkään paikkaansa. Siellä varmaan joka vaivaan ollaan heti työntämässä lääkitystä ensimmäisenä, niinkuin meilläkin, ja voisi kuvitella, että tuommoisia ihmisiä ja masennuslääkkeiden syöjiä haastattelemalla saisi helpostikin tuloksen, jossa voisi todeta heidän onnettomuutensa ja masennuksensa johtuneen epärealistisista odotuksista ja käsityksistä. Tämä on puhdasta arvailua, koska en siis ole lukenut kirjaa.
Viimeksi muokannut minätäällä päivämäärä 20.04.2011 19:55, muokattu yhteensä 2 kertaa