Sosiaaliturva on uudistettava perusteellisesti

ViestiKirjoittaja Tracy » 12.04.2011 19:09

12.4.2011 · Aihe: Oden vaaliohjelma
SATA-komitea ei saanut sosiaalipolitiikkaa uudistetuksi niin paljon kuin oli tarkoitus työtä on jatkettava.

Suomen sosiaaliturvajärjestelmä oli ennen hyvä ja halpa. Se ei vaatinut suuria rahamääriä, mutta silti se takasi tulonjaon pysymisen kohtuullisena. Samalla se ylläpiti hyvää työllisyyttä. Me käytämme sosiaaliturvaan nyt paljon enemmän rahaa, mutta tämä ei estä suhteellisen köyhyyden yleistymistä. Samalla sosiaaliturvan rakenteelliset heikkoudet aiheuttavat rakenteellista työttömyyttä ja osatyökykyisten syrjäytymistä työvoiman ulkopuolelle. Siksi järjestelmää on uudistettava rohkeasti.

http://www.soininvaara.fi/2011/04/12/4659/
Tracy

Re: Sosiaaliturva on uudistettava perusteellisesti

ViestiKirjoittaja deontti » 13.04.2011 11:09

Olen jo pidemmän aikaa seuraillut Osmo Soininvaaran blogia. Joissain asioissa ehkä liian oikeistolainen mun makuuni, mutta suurelta osin olen samaa mieltä. Se vihreiden ajama (muistaakseni 500€) perustulo tuntuu saavan niin suurta vastustusta, että tosiaan muut parannukset nyt ensiksi, sitten vasta joskus tulevaisuudessa mahdollisesti perustulo.

Mulle Olavi Mäenpää tuli parissa vaalikoneessa ihan viimeiseksi... Eipä ollut yllätys, kun tiesin tyypin mielipiteitä jo ennestään.
deontti

Paluu Yleistä ja ajankohtaista