Käytättekö ns. seniilisauvoja?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Käytättekö ns. seniilisauvoja?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 18:47

En.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Käytättekö ns. seniilisauvoja?

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.03.2011 19:12

Psykopatologia kirjoitti:En.

Etkö muista ottaa sauvoja mukaan?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 20:11

En. Sauvat todella ovat täällä. kokeilen joskus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2011 22:31

Mitä ihmeen seniilisauvoja? Ikinä en ole kuullut moista sanaa; tunnen kävelysauvat, suksisauvat, ja kävelykepin, sekä lisäksi kainalo-/kyynärsauvat. Onko seniilisauvat jokin noista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 22:42

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sauvak%C3%A4vely

Jos ei pysy pystyssä tai ei pysty juoksemaan, voi kävellä toiselta nimeltään
kävelysauvojen tuella; toisen vasemmalla, toinen oikealla puolella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2011 22:59

Seniilisauvoiksi nimittämiesi vekottimien kanssa Suomen huippu-urheilijat ovat kirmailleet pitkin soita ja mäkiä jo kauan ennen kuin niistä tuli rahvaan tuntemat kävelysauvat. Niinpä seniilisauvoiksi nimittely kuulostaa vähintäänkin kummalliselta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.03.2011 23:22

Tulit Mirri paljastaneeksi, että taidat olla seniilisauvojen suurkuluttaja?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 23:26

Mitenkäs haaremissa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.03.2011 23:28

Siellä on todellinen sauvakeko.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 23:29

Daamit käyttävät, herra ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2011 23:35

Riidankylväjä kirjoitti:Tulit Mirri paljastaneeksi, että taidat olla seniilisauvojen suurkuluttaja?

Mistä ihmeestä sinä vedit tuollaisen johtopäätöksen ja löysit peräti 'paljastuksen'; ja että minä olisin tullut 'paljastaneeksi'...? Viestini eivät kerro käytänkö kyseisiä kapistuksia aktiivisesti, vähemmän aktiivisesti, vai en ollenkaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.03.2011 23:41

Psykopatologia kirjoitti:Daamit käyttävät, herra ei.

Mistä tiedät asian olevan noin; ettei herra käytä? Minulla on sellainen käsitys, että alunalkaen nimenomaan herrat ovat rämpineet pitkin soita sauvat käsissään; treenaamisen nimissä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.03.2011 23:43

Haaremin valtias jo sanoi, että käyttää vain keppiään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2011 00:30

Ajattelin vielä viedä postia ja samalla kokeilla seniilisauvoja. Mutta ne olivatkin eri pituiset!?
No ei hätää, otin toisesta jalasta bootsin pois ja sitten menoksi. Mikä kiihtyvyys, mikä vauhti!
Mutta kulkiessa sauvat muuttivat taas pituutta. Mikähän niissä on? Tietäisiköhän trisse.?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2011 08:58

Psykopatologia kirjoitti:Ajattelin vielä viedä postia ja samalla kokeilla seniilisauvoja. Mutta ne olivatkin eri pituiset!?
No ei hätää, otin toisesta jalasta bootsin pois ja sitten menoksi. Mikä kiihtyvyys, mikä vauhti!
Mutta kulkiessa sauvat muuttivat taas pituutta. Mikähän niissä on? Tietäisiköhän trisse.?

Kyllästynyt näköjään syystä tai toisesta pelkää saavansa ihmiset kimppuunsa, jos kertoo... Minä yritän; tuskin sentään kukaan kimppuun käy - oikoo vain, jos olen erehtynyt ja arvannut pieleen.

Kuulostavat huonosti kiinni kierretyiltä teleskooppisauvoilta; sellaisilta nykyaikaisilta, joiden pituuden voi itse säätää. Päätät ensin kuljetko bootseissa vai ilman, ja säädät sauvat sitten samanpituisiksi, mutta kiristät huolella. Sillä tavoin pituus pysyy paremmin.

Ei muuta kuin uusi yritys; kyllä se siitä lähtee.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2011 09:26

Ahaa, nyt snaijaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2011 13:48

Pyydän anteeksi seniileiltä sitä, että olen tahallani nimittänyt kävelysauvoja seniilisauvoiksi.
Veto oli minun puoleltani ajattelematon ja oli olevinaan huumoria. Toivon, että välikohtaus
ei mene kärpäsestä härkäseksi. Ei minulla seniileitä vastaan mitään ole; olen tottunut heihin
foorumillani.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maria » 15.03.2011 14:20

En käytä kävelysauvoja, joskus sauvarinnettä tuli harrastettua, nykyisin muut kujeet.

En tiennyt, että sauvakävelysauvoja nimitettäisiin seniilisauvoiksi. Onko nuorison vai uusionuorison keksintöjä? Taannoin kuulin nimityksen jeesusteippi, jota käytetään nimikkeen ilmastointiteippi korvikkeena. Viimeksi korjasin pesukoneen tiivisteen (n. 1 v. sitten) jeesusteipillä ja hyvin on pitänyt. Erinomaista.
Maria

ViestiKirjoittaja Gyver » 15.03.2011 14:31

.
Viimeksi muokannut Gyver päivämäärä 11.05.2011 14:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Gyver

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.03.2011 16:53

Jospa ikääntyvät herrasmiehet, jotka vanhoilla päivillään innostuvat sauvakävelystä, nimittävät kävelysauvoja seniilisauvoiksi - ikään kuin itseironisesti?

Viime vuosina on kyllä ollut havaittavissa sellainen ilahduttava ilmiö, että yhä useampi mies on tarttunut kävelysauvoihin - eivätkä ole edes vanhoja, miehet siis. Aiempina vuosina miehinen mies kai piti kävelysauvoja 'akkojen' (tai seniilien) höpötyksenä, ei enää nykyisin. Ainakin minä olen asuinpaikkakunnallani nähnyt paljonkin miehiä liikenteessä sauvojen kanssa. Kiihtyvyyttä ja vauhtiakin löytyy, ihan kuten PP kuvasi. Sauvakävely on näköjään tullut monelle miehelle varteenotettavaksi liikuntavaihtoehdoksi, kenties iänikuisen hölkän sijaan; järkeväähän se on.
Mirri

Seuraava

Paluu Romulaatikko