Lette kirjoitti:trisse. kirjoitti:Onko muilla sama että jos joku tuttavuus ottaa yhteyttä, soittelee tms.,
niin tämän arvo jossain mielessä laskee? Jotenkin minulla tämä yhteys on selkeä.
Samoin jos joku ihminen on vastaamatta yhteydenottoihin niin sosiaalinen
status nousee hetkessä korkeammalle.
Sinulla on heikko itseluottamus, et oikein arvosta itseäsi. Monet vaistoavat tämän
ja toimivat tiedostamattoman toiveesi mukaan: halun epäonnistuo kontakteissa.
Siksi asia tuntuu sinusta selkeältä.
Annoit hyvän esimerkin:
"Onko muilla sama että jos joku tuttavuus ottaa yhteyttä, soittelee tms.,
niin tämän arvo jossain mielessä laskee? Jotenkin minulla tämä yhteys on selkeä."
Ko. henkilö ei toimi tiedostamattoman toiveesi mukaan, siksi hänen arvonsa
laskee simissäsi.
Tämä on psykoanalyysin tulkinta asialle.
On hyvä, että tuot asioita esille, tuntuu, että haluat kehittää itseäsi.
Ei Lettekään osaa lukea.
trisse.hän korjasi asian myöhemmin päin vastaiseksi:
hänen oma narsistinen arvonsa laskee.
Psykopatologia kirjoitti:ks ei edes huomaa,
missä aiemmin on ollut epäselvyyttä ja jorisee nyt joutavia.
Onko teillä kaikilla jonkinlainen LuKi-vaikeus?
trisse. kirjoitti:korjaussarja kirjoitti:Eli?
Et piittaa paskaakaan heistä jotka sinusta välittää, mutta pyrit saamaan heidän mielenkiintonsa, joita et ole onnistunut kuormittamaan vielä? (tuntemalla vastuuta sinun pahasta olostasi)
Et sinä tiedä miten minä ketään kuormitan tai en. Sairaalan jälkeen vain yksi ystävä on soitellut ja jotenkin tuntuu etten jaksaisi sitä. Haluaisin sen sijaan tavata yhden kaverin joka ei ole kahteen vuoteen vastannut puhelimeensa. Pitää tuolle soittelevalle ystävälle soittaa jo´ku päivä ettei se luule että oon kuollut.
korjaussarja kirjoitti:Miten tämä vertaus sopii sinuun?
Jos potilas ottaakin yhteyttä lääkäriin sen vuoksi, että antaa hänelle mahdollisuuden korjata aiheuttamansa vahingon?
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa