Hernekeittoa vai rokkaa?

Re: Hernekeittoa vai rokkaa?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.03.2011 22:11

Mutta sekstata ei ole perinteisesti muuta kuin suudella.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 22:21

Psykopatologia kirjoitti:Mutta sekstata ei ole perinteisesti muuta kuin suudella.

Juu, ei ole perinteisesti. Jostakin käsittämättömästä syystä nykyaikainen sekstaaminen näköjään tarkoittaa ihan muuta; miksi, sitä en tiedä.
Minä kuitenkin 70-luvun Helsingin teininä käsitin oikein hyvin, että sekstaaminen oli yhtä kuin pussaaminen. Ei tullut mieleenkään, että sekstaaminen olisi jotakin muuta kuin suutelu; kaikki tiesivät, että sekstattaessa suudellaan, ei mitään muuta.
Nykynuoret tekevät ties mitä, kun innostuvat sekstaamaan; niin olen ymmärtänyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.03.2011 22:24

Kyllä ainakin täällä maalla on perinteisesti pelattu pissivehkeitten kanssa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 22:27

Pelattiinko niiden kanssa 70-luvullakin, kun sekstattiin? Tämä on tärkeä kysymys, koska voi hyvin olla, että jo silloin kyseinen sana on esiintynyt erilaisissa merkityksissä eri puolilla Suomea.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 06.03.2011 22:30

Maalla on paljon maanläheisemmät tai naturalistisemmat termit käytössä. Sextailu on vain helsinkiläisten snobbailua.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.03.2011 22:59

Mirri kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mutta sekstata ei ole perinteisesti muuta kuin suudella.

Juu, ei ole perinteisesti. Jostakin käsittämättömästä syystä nykyaikainen sekstaaminen näköjään tarkoittaa ihan muuta; miksi, sitä en tiedä.
Minä kuitenkin 70-luvun Helsingin teininä käsitin oikein hyvin, että sekstaaminen oli yhtä kuin pussaaminen. Ei tullut mieleenkään, että sekstaaminen olisi jotakin muuta kuin suutelu; kaikki tiesivät, että sekstattaessa suudellaan, ei mitään muuta.

Muistaakseni et kuitenkaan vaivautunut tukari2:lla, kun porukka oli kimpussani,
tuomaan nyt esittämääsi esiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 23:01

Riidankylväjä kirjoitti:Maalla on paljon maanläheisemmät tai naturalistisemmat termit käytössä. Sextailu on vain helsinkiläisten snobbailua.

Vastauksestasi ei selvinnyt mitä maaseudulla ennen ja perinteisesti tarkoitettiin puhuttaessa sekstaamisesta. Helsinkiläiset kuitenkin ennen tarkoittivat sekstailulla pussailua; noin ainakin minun teinivuosinani. Jossakin vaiheessa sanan merkitys näköjään on muuttunut, ja nykyisin tarkoitetaan ihan muuta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 23:06

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Muistaakseni et kuitenkaan vaivautunut tukari2:lla, kun porukka oli kimpussani,
tuomaan nyt esittämääsi esiin.

Muistaakseni nimenomaan toin siinä keskustelussa esiin sen, että sekstaaminen on minun tietämykseni ja helsinkiläisten nuoruusvuosien muistojeni mukaan ennen tarkoittanut pussaamista. Siksi kai tämä kirjoittaminen tuntuukin niin tutulta, vähän kuin toistolta; olen ennenkin yrittänyt 'todistaa' samaa asiaa. Minua ei siinä keskustelussa ja väännössä taidettu uskoa, mutta se lienee toinen asia...

Sinäkö et muista minun kirjoittaneen tästä asiasta aiemmin; ja kirjoittaneen nimenomaan mainitsemassasi yhteydessä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.03.2011 23:16

Muistan, mutta en muista mitään vakuuttavaa kannanottoa
trisseä ja Kontua ym. vastaan. Kontekstista sanomani
merkitys oli täysin selvä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 06.03.2011 23:17

En nykynuorista tiedä, mutta ei me kolmekymppiset ainakaan mitään sekstailla. Kai. Tai ei siis tosiaan maalla ainakaan.

Mitä 70-luvulla sitten tehtiin, kun tehtiin sitä?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 23:28

Psykopatologia kirjoitti:Muistan, mutta en muista mitään vakuuttavaa kannanottoa
trisseä ja Kontua ym. vastaan. Kontekstista sanomani
merkitys oli täysin selvä.

Varmaan kirjoitin sekstailusta niin yleisluonteisesti kuin siitä vain suinkin voi kirjoittaa... Helsinkiläisestä 70-luvun sekstaamisesta voi oikein hyvin kirjoittaa yleisluonteisesti ja julkisesti; sekstatessa pussattiin, ja sillä siisti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.03.2011 23:34

Näin juuri luulen. Sinullahan ei ole ollut tapana puolustaa hyökkäyksen kohteeksi joutunutta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2011 23:47

Onko minulla ollut tapana puolustaa hyökkääjiä?

Tuli toinenkin kysymys mieleeni... Sinäkö ihan tosissasi olet kokenut olevasi minun puolustukseni tarpeessa hyökkäysten kohteeksi jouduttuasi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.03.2011 23:53

Saattaa olla epäsuorasti. Jos esimerkiksi tietää rikoksesta, kuten Tampereen pitserian poltosta,
eikä tuo asiaa esiin soslidaarisuuden tai muun asian vuoksi, on itse osallisena.
_______

Kyllä, olethan sinä vaikutusvaltainen kirjoittaja.
halun palstalla ei voinut luottaa moderointiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.03.2011 00:00

Minä käsittääkseni tuon nettikirjoittajana 'nettirikokset' erittäin hanakasti julki, jos huomaan ja näen niitä.
Annan palautetta ja ilmoitan ylläpidolle; teen vaikka mitä aina ylläpidon/moderaattoreiden hikeentymiseen asti, jotta saisin havaitsemani 'nettirikoksen' näkyväksi. Mutta jos en huomaa mitään, niin silloin tietysti olen hiljaa...
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 07.03.2011 00:10, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mirri

ViestiKirjoittaja deontti » 07.03.2011 00:01

Juu, tukari2:lla olen mm. kirjoittanut Turkumiitti-ketjuun, ja muistaakseni kyllä täälläkin foorumilla joskus maininnut asuvani Turussa. Niin että ei se salaisuus ollut.
En kuitenkaan ole kotoisin Turusta, en edes 'Turun seudulta', mutta Länsi-Suomesta kuitenkin. Ei ole kovin paljon turun murre tarttunut vuosien saatossa, vanha murteeni on sitkeässä edelleen. Mutta siinä on kyllä länsimurteena samankaltaisuuksia turun murteeseen.

En tosiaan tajunnut tuota nanna-sanaa, vaan keksin tosiaan useita muita vaihtoehtoja, jotka olisi saattanut olla 'turkulaisia'. Omille erikoisuuksilleen on tosiaan sokea.
Mun sanastossani nanna on hiukan lapsenmielinen jotain hyvää makeaa syötävää tarkoittava.

Sekstailun taas olin kuvitellut tarkoittavan seksin harrastamista ennen kuin tosiaan silloin joskus aiemmin olleessa kirjoittelussa kerrottiin sanan vanhasta merkityksestä, josta en siis ollut koskaan aiemmin kuullutkaan. Olen 26-vuotias, ja mun mielikuva sanasta sekstata on että juuri teinit sanoisi ennemmin sekstata kuin harrastaa seksiä. Itse tosin teininä vain 'harrastin seksiä' ja 'panin' ja 'nain', en 'sekstannut' tai 'sekstaillut'.
deontti

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.03.2011 11:08

Mirri kirjoitti:Minä käsittääkseni tuon nettikirjoittajana 'nettirikokset' erittäin hanakasti julki,
jos huomaan ja näen niitä. Annan palautetta ja ilmoitan ylläpidolle; teen vaikka mitä aina
ylläpidon/moderaattoreiden hikeentymiseen asti, jotta saisin havaitsemani 'nettirikoksen'
näkyväksi. Mutta jos en huomaa mitään, niin silloin tietysti olen hiljaa...

Olennaista tuolloin on moderaattoreiden mahdollinen vammaisuus.

Mutta jos kyseessä on ns. vertaistukifoorumi, voisi olla hyvä,
jos kritiikki näkyisi myös palstalla.

Mirrin käytännön mukaan analogisesti: Hän on kritisoinut
myös moderointia yksityisviesten. Ja me julkisella
puolella olemme luulleet, että hän on ollut hiljaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 07.03.2011 11:50

Tähän Hernesoppa-Turku-Tampere-sextailu ym ketjuun en malta olla kertomatta vanhaa ja kulunutta juttua, joka jaksaa minua hymyilyttää.

Tampeereen poika oli käynyt Turussa ja kehuskeli kavereilleen, että "Kyllä Turun flikat on sitten viisaita. Ne pystyy miehen kädestä sanomaan kuinka iso miähel on. Ykskin flikka oli sanonut, että voiku sul on suuri käsi ja mulku on niin pieni". :lol:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.03.2011 12:23

Psykopatologia kirjoitti:Mutta jos kyseessä on ns. vertaistukifoorumi, voisi olla hyvä,
jos kritiikki näkyisi myös palstalla.

Mirrin käytännön mukaan analogisesti: Hän on kritisoinut
myös moderointia yksityisviesten. Ja me julkisella
puolella olemme luulleet, että hän on ollut hiljaa.

Jaa, ketkä me julkisella puolella ovat luulleet, etten minä kritisoi moderointia julkisesti, jos näen aihetta kritiikkiin? Moderaattoreilla on tästä asiasta kokemusta...

Se, etten välttämättä toimi sinun tahtosi mukaisesti ja sinun eduksesi, on toinen asia.
Siinä sekstailu-jupakassa en nähnyt mitään syytä tukea sinua; sinähän sen väärinkäsityksen olit omalla viestilläsi ja sanavalinnoillasi aiheuttanut. Ja mikäli muistan oikein, kieltäydyit uskomasta minun väittäessäni, että ihmiset ihan oikeasti luulivat sinun tarkoittaneen sekstailusta puhuessasi ihan muuta kuin olit tarkoittanut; heidän voimakkaat reaktionsa olivat vähintäänkin ymmärrettäviä.

Minusta sinulla olisi ollut anteeksipyynnön paikka siinä, että aiheutit huonolla sanavalinnalla sellaisen sekaannuksen. Mutta ei, sinun mielestäsi sinä tulit väärinkohdelluksi. Minusta asia ei ollut niin; sinä teit erehdyksen, jonka seurauksena tuli sekaannus. Sitten syyttelit toisia heidän vahvoista reaktioistaan, vaikka (ymmärrettävä) väärinkäsitys syntyi sinun ajattelemattomuudestasi.

Jotenkin näin muistelen sen asian menneen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.03.2011 12:40

Selvennyksen vuoksi selostus:

trissen työhönantaja halasi häntä, minkä trisse koki kiusalliseksi ja kyseli neuvoja yms.
Sanoin suunnilleen niin, että "olisit sekstannut häntä kunnolla oikein polviotteella".

Kontu ym. rupesivat väittämään, että olisin kehottanut trisseä nussimaan ko. miehen
kanssa. Vasta tässä vaiheessa trissekin "heräsi" ja liittyi niihin, jotka minua moittivat.

Tässä yhteydessä on relevantti ketju oikeasta lukemisesta:
viewtopic.php?f=8&t=3270
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista