Vammautuminen

Vammautuminen

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 09.02.2011 14:33

Katsoin eilen sivusilmällä dokumenttia israelilaissotilaista. Moni sanoi, että kuolemaakin pahempi olisi vammautuminen. Saman kommentin olen kuullut useammalta miespuoliselta ystävältä. "Jos joutuisin pyörätuoliin, tekisin itsemurhan."

Minä en ymmärrä.
Crocodile Gena

Re: Vammautuminen

ViestiKirjoittaja minätäällä » 09.02.2011 18:57

Jos nuo sotilaat olivat vielä niin nuoria, että ulkonäkö, fyysinen suorituskyky jne. olivat tärkeämpiä asioita kuin vähän vanhemmilla, joilla arvot ovat erilaisessa järjestyksessä jo?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 09.02.2011 20:32

minätäällä kirjoitti:Jos nuo sotilaat olivat vielä niin nuoria, että ulkonäkö, fyysinen suorituskyky jne. olivat tärkeämpiä asioita kuin vähän vanhemmilla, joilla arvot ovat erilaisessa järjestyksessä jo?

Minä kuvittelin, että olisi jotenkin sukupuolisidonnaista ("pärjääminen" tärkeämpää miehille?). Heikkouden halveksuntaa?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja deontti » 09.02.2011 21:52

Jos pelkästään joutuisin pyörätuoliin, siis vaikka niin, että jalat ei toimi, mutta muuten ok, niin luulen, että voisin olla melkein yhtä onnellinen kuin jalallisenakin. Mutta jos neliraajahalvaantuisin, ja varsinkin, jos en pystyisi puhumaan, erittäin todennäköisesti haluaisin kuolla. Silloin se itsemurha vaan ei olisi enää mahdollista :( .
Olen siis nainen.
deontti

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.02.2011 22:07

Jos ebulat ja kaikki menisivät, olisi kova kompensoiminen. Olen siis ollut mies.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 09.02.2011 22:58

Psykopatologia kirjoitti:Jos ebulat ja kaikki menisivät, olisi kova kompensoiminen. Olen siis ollut mies.

Etkö enää ole?
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.02.2011 23:05

Olen vieläkin!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Yleistä ja ajankohtaista