Mirri kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Mirri:Outo ajatus tuo, että minun pitäisi vastata heidän ajatustensa synnyttämään kritiikkiin jotenkin.
Ei tarvitsekaan, vaan että miksi itse pidit näitä kirjoituksia hyvinä tai mitä niissä erityisesti, kun ne linkitit palstalle?
Kuopion yliopistosta löytynyt linkki oli mielestäni hyvä, koska se oli kärjekäs ja provosoiva; sellaisena vähintäänkin ajatuksia herättävä.
Oiva-Antti Mäki taas on tehnyt merkittävän elämäntyön lääketieteilijänä, jolla on henkilökohtaista kokemusta kehitysvammaisuudesta; siinä mielessä hänenkin ajatuksensa ja näkemyksensä ovat mielestäni tutustumisen ja ajattelemisen arvoisia. Lisäksi hän oli Kehitysvammaisten Tukiliiton puheenjohtaja, joten senkin puoleen hänen pohdiskelunsa ovat lukemisen arvoisia - jos halutaan tietää mitä Tukiliitossa ajatellaan näistä asioista.
Sitten se 'Pekka-parka', jonka järkevyyttä Psykopatologia epäili... Kyseinen Pekka on kuitenkin aika oppinut, ja vaikuttaa yhteiskunnassa aika korkealla paikalla; hän kenties myös on kehitysvammaislääketieteen asiantuntija. Joten vaikka hän olisi miten menettänyt järkensä ja haastattelussa puhuisi päättömiä, minusta hänenkin näkemyksissään voisi olla jokin ajattelemisen arvoinen järjen ja ymmärryksen hiven...
Tänne laittamani linkit ja sitaatit eivät omasta mielestäni todellakaan ole alusta loppuun ja viimeisen päälle 'hyviä'; mutta silti niissä mielestäni on tosi paljon ajatuksia herättävää ja pohtimisen arvoista. Teksteinä ne mielestäni ovat sellaisia, että ne tarjoavat lukijalle mahdollisuuden käydä toinen toistaan parempia ja hyödyllisempiä keskusteluja tekstin kanssa.
Tarkoitin että miten itse perustelisit mielipidettäsi? Ainakin minä sain sen käsityksen tässä keskustelussa, että olisit samaa mieltä näiden linkittämiesi kirjoittajien kanssa.