Tulkitsin tämän ovelan ympäripyöreästi esittämäsi ilmaisun pienemmäksi kuin sinä:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en vittuile ollenkaan, ja totta kai viestiesi lukumäärä on vähintäänkin tärkeä asia arvioitaessa sinun muistisi tarkkuutta yksittäisten viestiesi suhteen. Voidaan (ja on syytäkin monenlaiset väitteesi huomioon ottaen) ihan vakavasti miettiä miten tarkkaan muistat 12 000:n viestisi sisällön. Annat ymmärtää muistavasi hyvin tarkkaan mitä olet noissa viesteissäsi kirjoittanut. Muistat yli kymmenentuhannen viestisi sisällön tarkkaan, vaikket muistanut kirjoittaneesi noin suurta määrää viestejä...
Kyllä taatusti on tärkeää sinun muistisi (ja väitteidesi) luotettavuutta arvioitaessa tietää, että muistat nähneesi luvun 12 000 - ja sen jälkeen kirjoitit vielä satoja viestejä.
Lihavointi minun.
Sanoit, että muka vastaat - mutta nyt et taaskaan vastaa kun minä tämän seurakunnan edessä kysyn sinulta Mirri:
Missä olen muka sanonut, etten "muista kirjoittaneen noin suurta määrää viestejä"?
Vastaa tai peru puheesi ja pyydä anteeksi - ja myönnä vihdoinkin että puhut paskaa minkä suinkin ennätät.Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, oletko ihan varma, että muistat tuon asian täsmälleen oikein ottaen huomioon vuosien varrella Tukiasemalle kirjoittamasi yli 12000 viestiä? Jospa oletkin Tukiasema-vuosien aikana kirjoittanut jotakin muuta, joka on selkeästi tulkittavissa, että vastuuton mikä vastuuton kun ei edes lapsiaan pelastanut...
Tarkoitatko, että muistanko oikein viestieni määrän vai sen, etten ole koskaan syyttänyt sinun aiheuttaneen lastesi sairastumisen?
Pertin viestissä oli hyvä esimerkki ja sitä voi käyttää tähänkin: Jos luet kirjan, muistat juonen ja henkilöt - mutta panetko merkille kuinka monta sivua kirjassa on?
Minä en ole kiinnittänyt huomiota kirjoittamieni viestien lukumäärään - eikä sillä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö muistaisi mitä olen sinulle tai jollekulle muulle sanonut.Mirri kirjoitti:... Yli 12 000 viestiä monen vuoden aikana on niin hirmuinen määrä, ettei kuulosta uskottavalta väittää itse muistavansa mitä missäkin viestissä on sanonut. Tuskin sinä muistat edes, että mistä asiasta missäkin ketjussa on puhuttu...
Sinä Mirri väität tällaista: "Muistat yli kymmenentuhannen viestisi sisällön tarkkaan, vaikket muistanut kirjoittaneesi noin suurta määrää viestejä..."
Sinä toistuvasti väität minun sanoneen asioita joita en ole sanonut (ja mistä on tuore todiste yllä), mutta sitkeästi vain kehtaat inttää, että minä muka olen sanonut jotakin mitä minä sinun mielestäsi olen sanonut!?!?
Hyi olkoon!
Vastaus: Useita tuhansia.
Kyllästynyt, yli 12 000 viestiä alkaen vuodesta 2003 on niin hirmuinen viestimäärä, että uskokoon ken tahtoo sinun muistavan mitä olet kirjoittanut minulle tai jollekulle muulle. Ja tuo viestimäärä on Tukiasemalta; siihen sitten lisäksi tietysti muilla foorumeilla kirjoittamasi viestit. Ainakin Suomi24-sivustolla olet ollut aika ahkera viestien lähettäjä; en tiedä onko muita - paitsi esim. Trissen palsta ja blogi.Pertin viestissä oli hyvä esimerkki ja sitä voi käyttää tähänkin: Jos luet kirjan, muistat juonen ja henkilöt - mutta panetko merkille kuinka monta sivua kirjassa on?
Minä en ole kiinnittänyt huomiota kirjoittamieni viestien lukumäärään - eikä sillä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö muistaisi mitä olen sinulle tai jollekulle muulle sanonut.
Höpö höpö. On kyseessä yli 12 000 viestiä alkaen vuodesta 2003. Tämän ketjun 'tiedon' hallinta/hallitsemattomuus on ihan eri asia.Psykopatologia kirjoitti:Yhden pitkän viestiketjun - kuten tämän - tiedon hallinta on suhteellisen hyvä indikaattori
tämänkaltaisen aineksen yleisellekin muistamiselle.
Ehkä sinä muistitkin, mutta jätit tarkoituksella kertomatta. Jospa elättelit toiveita, että tyydyn siihen ympäripyöreään ilmaisuun useita tuhansia. Minä vain hölmöyksissäni luulin, ettet muistanut. Syystä tai toisesta et halunnut kertoa viestiesi lukumäärää muuten kuin ympäripyöreästi, vaikka näköjään muistit ihan hyvin.Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, kerro sinä missä olen sanonut sinun sanoneen.
Yllä on kopio sinun viestistäsi jossa sinä esität/väität/sanot minun tuollaisen asian kertoneen/sanoneen/ilmoittaneen!
Etkö osaa lukea - vai onko tuo vain avuton yritys vaihtaa puheenaihetta.
Vielä kerran:
Missä siis olen ilmaissut/sanonut/kertonut, etten "muista noin monta viestiä kirjoittaneeni"?
Viittaan tähän viestiisi:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, en vittuile ollenkaan, ja totta kai viestiesi lukumäärä on vähintäänkin tärkeä asia arvioitaessa sinun muistisi tarkkuutta yksittäisten viestiesi suhteen. Voidaan (ja on syytäkin monenlaiset väitteesi huomioon ottaen) ihan vakavasti miettiä miten tarkkaan muistat 12 000:n viestisi sisällön. Annat ymmärtää muistavasi hyvin tarkkaan mitä olet noissa viesteissäsi kirjoittanut. Muistat yli kymmenentuhannen viestisi sisällön tarkkaan, vaikket muistanut kirjoittaneesi noin suurta määrää viestejä...
Suurennus minun.
Mirri kirjoitti:Höpö höpö. On kyseessä yli 12 000 viestiä alkaen vuodesta 2003.Psykopatologia kirjoitti:Yhden pitkän viestiketjun - kuten tämän - tiedon hallinta on suhteellisen hyvä indikaattori
Sinä yrität nyt selittää, että Kyllästyneen on ihan mahdollista muistaa kaikki vuosien varrella kirjoittamansa yli 12 000 viestiä ja vieläpä oikein, mutta minun ei ole mahdollista muistaa oikein mitä Kyllästynyt on minulle minun asioistani ja elämästäni kirjoittanut - enkä ainakaan voi muistaa oikein. Eli Kyllästynyt muistaa oikein kirjoittamansa hirmuisen viestimäärän, minä muistan väärin minuun kohdistuneet viestit.Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Höpö höpö. On kyseessä yli 12 000 viestiä alkaen vuodesta 2003.Psykopatologia kirjoitti:Yhden pitkän viestiketjun - kuten tämän - tiedon hallinta on suhteellisen hyvä indikaattori
Näin kuitenkin arvelen. Kyseessä on saman t y y p p i n e n informaation (osin assosiatiivinen) muistaminen ja hallinta.
Aikaperspektiivi vain on eri suuri.
Kyllästynyt, onpahan sitten yksi kivittäjä vähemmän, kun minä häivyn tästä kivisodasta.Eli kivellä päähän ja sitten karkuun - taas.
Psykopatologia kirjoitti:Mirrin aiempaan:
Toki puolustan(kin) Kyllästynyttä, mutta sen pohjalta, mitä olen lukenut (ja kokenut) ja mitä muistan.
Näet onhan minulla omaakin (resiprokaalista) kokemusta Mirrin kanssa keskustelu(i)sta, jo(i)ssa tekemäni kysymykset (tässäkin ketjussa)
ovat jääneet ilmaan ja vastausta vaille (joko epätarkan lukemisen tai vastaushaluttomuuden vuoksi).
Aiemmin Mirri puolusti henkeen ja vereen oikeutta olla vastaamatta ja on välillä esiintynyt unohtamisen advokaattina
(minkä hän itsekin tässä ketjussa vahvisti).
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, onpahan sitten yksi kivittäjä vähemmän, kun minä häivyn tästä kivisodasta.Eli kivellä päähän ja sitten karkuun - taas.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa