Eihän se mitään hylkäämistä ole, jos toistuvien hyökkäysten kohde livistää tiehensä, tai alkaa ignoroida kimppuun kävijää; minä sanoisin sitä terveeksi itsesuojeluvaistoksi. Vain hullu jää paikalleen ottamaan toistuvasti turpiinsa pitkävihaiselta ja kaunaiselta ihmiseltä, joka pitää loputtomia hyökkäyksiään ties miten oikeutettuina jonkin älyttömän ja loputtoman loukkaantuneisuuden vuoksi.Psykopatologia kirjoitti:Mieluummin kuitenkaan ei hylätä - netissäkään.
Kyllästynyt ei ole lainvalvoja, enkä minä ole rikollinen, jota lainvalvojan pitäisi jahdata. Olipas outo ajatus sinulla verrata Kyllästyneen motiiveja poliisin motiiveihin, ja verrata minua lainrikkojiin. Kyllästyneen pään sisäisiä 'lakeja' ilmiselvästi olen rikkonut ja edelleen rikon, mutta se on eri asia.Psykopatologia kirjoitti:Mutta mikä on "syy". Onhan poliisikin aina "kimpassa" mm. jahtaamassa ylinopeudella ajajia.
Eikö niitä voisi jättää rauhaan, kun eivät koskaan usko (kokemuksen mukaan).
Kyllästynyt, kyllä se sinä olet, jonka loukkaantuneisuus ja kaunaisuus panee hyökkäämään kerta toisensa jälkeen. Pyytäisin taas kerran anteeksi, mutta ei taida minun anteeksipyyntöni lievittää sinut katkeruuttasi ja loukkaantuneisuuttasi. Ei auta vaikka rukoilisin anteeksiantoa sinulta, silti haluat hutkia yhä uudelleen ja uudelleen - suorastaan purkaa aggressioitasi minuun.Onko toistuvien hyökkäysten kohde silloin se jota solvattiin suuruudenhulluksi (asiassa jossa hän oli oikeassa) vai vittuilija joka ei joko "muista" tai "ei kiusallaankaan kerro" millä perusteilla hän toista suuruudenhulluksi solvasi?
Mirri kirjoitti:Jatkuvaa kimppuun käymistä, hyökkäyksiä, ja hampaisiin joutumista kaunaisen ja ikuisesti loukkaantuneen ihmisen taholta ei tarvitse hyväksyä.
Netissä onneksi voi häipyä paikalta ja jättää kimppuun kävijän kaunojensa kanssa yksin.
Tarkemmin sanottuna ei ollenkaan mielipide kenestäkään, vaan subjektiivinen kokemus toistuvien ja vuodesta toiseen jatkuvien hyökkäysten kohteena olemisesta.Biancaliina kirjoitti:Mirri kirjoitti:Jatkuvaa kimppuun käymistä, hyökkäyksiä, ja hampaisiin joutumista kaunaisen ja ikuisesti loukkaantuneen ihmisen taholta ei tarvitse hyväksyä.
Netissä onneksi voi häipyä paikalta ja jättää kimppuun kävijän kaunojensa kanssa yksin.
Niin, mutta ihmisessä on muutakin kuin yksittäiset teot.
Tuo on "vain" sinun mielipiteesi kys. ihmisestä.
Gyver kirjoitti:Ihme asenteellista roolitusta tuollainen kiusaaja/kiusattu-jaottelu.
Minusta Kyllästyneen tyyli on huono esimerkki puolensa pitämisestä; ei ollenkaan mikään tavoittelemisen arvoinen tapa se, ettei kerta kaikkiaan pääse ylitse, vaan vatvoo menneitä vuodesta toiseen. Taitavat Kyllästyneen hampaisiin joutuneet nettikirjoittajat tietää karvaasta kokemuksesta, että Kyllästyneeltä on mahdotonta saada armahdusta ja anteeksiantoa. Ei Kyllästyneen pitkävihaisuudessa ja leppymättömyydessä ole kysymys mistään puolensa pitämisestä.Maria kirjoitti:Koen, että Kyllästyneen kritiikkiäkin saaneessa tyylissä on myös hyviä puolia ja muille oppimisen paikka. Se rohkaisee ihmistä pitämään puuolensa. Jokainen joutuu tietysti valitsemaan itse keinonsa ja oman persoonallisen tyylinsä, mutta Kyllästyneen tapa on suora ja rehellinen ja pidän siitä enemmän kuin asioiden kaartelusta.
En minä enää olekaan pahoillani; kadun sitäkin, että olen erehtynyt pyytämään sinulta anteeksi - ei olisi kannattanut nöyrtyä moiseen. Jo aiemminkin olen pyydellyt anteeksi, ja silloinkin huomasin, ettei olisi kannattanut. Sitten taas kuvittelin, että jospa sittenkin voisit leppyä - mutta ei, sinä rakastat vihasi ja kaunasi hyysäämistä ja loukattuna olemista.Kyllästynyt kirjoitti:Miksi minun pitäisi uskoa sinun olevan pahoillasi kirjoittamistasi loukkauksista kun kuitenkin koko ajan puhut lisää potaskaa siitä mitä kukin on tehnyt?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa