Vertaistukea vai vittuilua?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Vertaistukea vai vittuilua?

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 18:20

Tiedätkö sinä edes mitä sinun tekosi ovat minulle aiheuttaneet?
Luultavasti et tajua, et tiedä - ja vaikka senkin sinulle tikun nenässä eteen kantaisin, sinä paksunahkaisena, tekopyhänä ja kaksinaamaisena vain selittäisit, ettei mikään siitä ole sinun syytäsi.
Kyllästynyt, kanna sinä vastuu omista tunteistasi, äläkä syyttele niistä muita. Valitat, etteivät toiset ota vastuuta teoistaan ja elämästään, vaan vierittävät vastuun muille. Sinä teet täsmälleen samoin omien tunteidesi kanssa; vierität vastuun tunteistasi toisten kannettavaksi - syytät heitä herkkänahkaisuudestasi ja loukkaantumisalttiudestasi.

Mutta eivät toiset ihmiset ole syyllisiä sinun inhottavimpiinkaan tunteisiisi; sinun on ihan itse pärjättävä omien tunteidesi kanssa. Sinun kaunaisuutesi ja loukkaantuneisuutesi eivät katoa eivätkä edes lievene sillä, että vaadit toisia ottamaan niistä vastuun, ja haluat toisten tuntevan syyllisyyttä siitä, että sinulla on paha olla.

Krooninen loukkaantuneisuutesi lienee sinun keinosi yhä uudelleen ja uudelleen työntää omat epämiellyttävät tunteesi toisten niskaan; heidän kannettavakseen ja vastuulleen. Aina löytyy syntipukkeja sinun tunteidesi raahaamiseen - koska sinä haluat toisten kantavan ne. Siksi taidat olla niin kaunainen ja pitkävihainen. Jos päättäisitkin armahtaa ja antaa anteeksi, ei tunteillesi enää olisikaan syntipukkia, jonka vastuulle voisit sysätä ne, ja jota voisit syyttää tunteistasi; olisi pakko ottaa itse vastuu omista epämiellyttävistä tunteista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 18:28

Tiedätkö sinä edes mitä sinun tekosi ovat minulle aiheuttaneet?
Kyllästynyt, näköjään osaat dramatisoida ja heittäytyä teatraaliseksi... Todellisuudessa en ole tehnyt sinulle yhtään mitään hirveää, joten en ole vastuussa sinun tuntemuksistasi, joiden mukaan sinulle ilmeisesti on aiheutunut vaikka mitä kamalaa minun olemattomien 'tekojeni' seurauksena. Et sitten sentään kuitenkaan sydänkohtausta ole saanut...
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 23.01.2011 18:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 18:35

Kyllästynyt, sinun varmaan kannattaisi kertoa mitä kaikkea hirveää sinulle on tapahtunut 'tekojeni' seurauksena. Olet loukkaantunut hirmuisen verisesti, mutta mitä muuta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:01

Kysy Janne Pöyhtäriltä kuinka moneksi viikoksi hän bannasi minut vain siksi koska sinä olit mielestäsi parempi pankki- ja maksukorttien asiantuntija kuin pankkialan ammattilainen?
Kysy samalla kuinka moneksi kuukaudeksi hän bannasi minut sen jälkeen kun sinä varastit minun työni tuloksen eli linkin jonka olin esiin kaivanut ja jonka varastamisen yhteydessä kehtasit vielä herjata "Otin hyvän linkin talteen kelvottomasta ketjusta"?
Kyllästynyt, sinut bannattiin omien voimakkaiden tunteenpurkaustesi vuoksi. Yrität sitten panna minua vastuuseen sinun riehumisestasi... Tosin siinä pankkikorttiasiassa en tiedä enkä muista riehuitko, vai millä tavalla hankit itsellesi bannin.
Minä siis en ole vastuussa sinun tunteistasi, enkä sinun tunteidesi ilmenemismuodoista.

Nyt vasta alan tajuta, että sinähän ihan oikeasti syytät minua omista tunteistasi ja omien tunteidesi aiheuttamasta sinun käyttäytymisestäsi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:10

kissi kirjoitti:Ei, hyvää päivää taas, Kuka neuvoisi kuinka sinut kyllästynyt saisi pysymään raiteillaan.
Sitä minäkin mietin...
Fiksu ihminen, mutta sitten tulee näitä tällaisia raiteilta suistumisia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:20

Mutta kerropa vihdoinkin, mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinä tunnet pankki- ja maksukorttien ominaisuudet paremmin kuin niitä työkseen suunnitteleva alan ammattilainen
Kyllästynyt, olen jo aiemmin sanonut ja taas sanon: en muista tuosta vuosien takaisesta keskustelusta niin, että voisin vastata kysymykseesi.

Jännä juttu tuo, että sinä väänsit päässäsi asian nykyisyyteen, vaikka kyseinen episodi oli kertaluonteinen, ja tapahtui muutama vuosi sitten: mikä saa sinut kuvittelemaan, että tunnet...
Mikset kysynyt, että mikä sai sinut kuvittelemaan...? Mutta samapa tuo - kysyit nykyisyydessä tai menneisyydessä minä en joka tapauksessa muista asiaa, enkä pysty vastaamaan kysymykseesi.

Sinun sitten vain on pärjättävä loukkaantuneisuutesi kanssa; minä en pysty auttamaan enkä lievittämään tuntemuksiasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:29

Kyllästynyt kirjoitti:Jos sinä Mirri et ole vastuussa siitä, että sinä kirjoitit parinkymmen sivun verran potaskaa pankki- ja maksukorttien ominaisuuksista, kuka on?
Vielä kerran: totta kai minä olen vastuussa lähettämistäni viesteistä.

Mutta en ole vastuussa siitä, että sinä tunnet tarvetta loukkaantumiseen minun viestieni seurauksena. Sinäkö loukkaannuit mainitsemastasi minun kirjoittamastani paristakymmenestä sivusta...?

Tämä asia sitten muuttui: nyt vaaditkin minua vastuuseen jostakin 'parinkymmenen sivun potaskasta' - ilmeisesti sen lisäksi, että pidät minua vastuullisena sinun loukkaantuneisuuteesi. Mutta enhän minä ole sinulle vastuussa, vaikka kirjoittaisin sivukaupalla ties millaista potaskaa. Eikä kukaan muukaan ole sinulle vastuussa omista kirjoituksistaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:32

kissi kirjoitti:Tässä tulee sokeaksi.Mitä luulet Mirri, jos työkaverina oisi Kyllästynyt, Kuinka sen kävisi?
Soitettaisiin ambulanssi, jotta saataisiin raiteilta suistunut työkaveri pikaisesti hoitoon - jottei suistuneisuus aiheuttaisi mitään vakavampia vaurioita hänelle...?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:39

Kyllästynyt kirjoitti:Et ole vieläkään myöntänyt, että puhuit täyttä mutua pankki- ja maksukorteista puhuttaessa. Siksi oletan, että edelleenkin luulet tietäväsi mm. pankki- ja maksukorttien ominaisuuksista ja sopimusehdoista enemmän kuin pankki- ja maksukortteja työkseen suunnitteleva ammattilainen.
Ok. En tiedä olenko puhunut täyttä mutua, koska en muista kyseistä keskustelua, mutta ilmeisesti olen puhunut sinun sanoessasi minun tehneen niin - luotan tässä asiassa sinun arviointikykyysi viestieni suhteen.

Eli siis myönnän puhuneeni täyttä mutua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:45

Kyllästynyt kirjoitti:En ole suistunut minnekään vaan istun täysin tukevasti tuolillani niin kuin ennenkin. Tuo herjasi on muuten hyvin loukkaava - jos et itse sitä tajua.
Itsepähän aloitit tällaisen vittuiluketjun... Joten koeta kestää. Menevät sitten uudet loukkaantuneisuutesi entisten jatkoksi - jos tunnet tarvetta loukkaantua kirjoituksistani.
Ihan itse sinä päätät loukkaannutko kuinkakin verisesti ja pitkäaikaisesti, vai etkö loukkaannu ollenkaan. Mikään pakko ei ole loukkaantua, mutta loukkaannut jos haluat - valinta on sinun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 19:52

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ok. En tiedä olenko puhunut täyttä mutua, koska en muista kyseistä keskustelua, mutta ilmeisesti olen puhunut sinun sanoessasi minun tehneen niin - luotan tässä asiassa sinun arviointikykyysi viestieni suhteen.

Eli siis myönnän puhuneeni täyttä mutua.

Eli et edes muista mitä olet tehnyt, mutta kuitenkin väität ettet ole minulle mitään aiheuttanut?!?!
Juu, en tosiaankaan muista. Siksi kysynkin sinulta, että mitä hirveää olen tehnyt sinulle, ja mitä kauheaa olen aiheuttanut sinulle. Kerro, hyvä ihminen!
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 20:03

Kyllästynyt kirjoitti:Eli minun vikani on se, jos sinä ehdotat, että siirrän toisen ketjun osan omaksi ketjukseen
En minä ole ehdottanut mitään tuollaista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 20:06

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Juu, en tosiaankaan muista. Siksi kysynkin sinulta, että mitä hirveää olen tehnyt sinulle, ja mitä kauheaa olen aiheuttanut sinulle. Kerro, hyvä ihminen!

Juurihan minä kerroin! Etkö edes lue mitä sinulle vastaan?
Toki luin. Mutta eiväthän sinun bannisi minun aiheuttamiani olleet; ihan itse sait ne aikaiseksi. Siitäkö kannat minulle kaunaa ja olet katkera, että hankit itsellesi banneja?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2011 20:57

tris009 kirjoitti:Ilmeisesti Kyllästynyt on tavatessa koostunut ja ammatillisesti pärjäävä kun on päässyt modeksikin. Mutta jotain rajaa pitäisi olla nettihulluudella. Minä jouduin kiusaamisen kohteeksi Raatelulampaan täällä kirjoitellessa ja karavaani-heittoni poistettiin syyttä ja jouduin bänniin. Itsemurhayritykseni jälkeenkin Raatelulammas sai minua kiusata täällä ja se loppui vaan siksi että hän itse lähti pois.

Jaaha. Meidän Bond-tyttömme on taas vaudissa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.01.2011 21:04

kissi kirjoitti:
tris009 kirjoitti:Ilmeisesti Kyllästynyt on tavatessa koostunut ja ammatillisesti pärjäävä kun on päässyt modeksikin. Mutta jotain rajaa pitäisi olla nettihulluudella. Minä jouduin kiusaamisen kohteeksi Raatelulampaan täällä kirjoitellessa ja karavaani-heittoni poistettiin syyttä ja jouduin bänniin. Itsemurhayritykseni jälkeenkin Raatelulammas sai minua kiusata täällä ja se loppui vaan siksi että hän itse lähti pois.

Prinsessa :D sinä herätät minussa voimakasta suojenhalua, empäs taidakkaan lähteä tästä työpaikasta sun takia.*pistää Prinsessan selän taa ja kääntyy kohti Kyllästynyttä*
Jumankekka muija! Me emme alistu sinun Tylsyyteesi, Nyt lähdet mukaan töihin ja pidät ininät omanasi, täällä on nuoria opettelemassa, emme anna sinun sortaa niitä!

Joku kysyi joskus, onko sinulla(kaan) varaa... KISSI.
Kellään meistä?
-

Ja MIRRI; jos olisi/on peli, mitäs sitten tekisit/teet?
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 23.01.2011 21:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.01.2011 21:08

Vainota voi monella tapaa ja kaikilla on oikeus tuntea itsensä vainotuksi (vainosipa joku tahi ei).
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 21:15

Kyllästynyt kirjoitti:Sinäkö et ole vastuussa siitä mitä sinä kirjoitat?
Toki olen vastuussa omista viesteistäni ja kirjoituksistani. Sinun toinen toistaan tunneperäisemmistä reaktioistasi kuitenkaan en ole vastuussa; kuten en ole vastuussa muistakaan reaktioistasi - enkä tunteistasi.
Minkäs minä sille mahdan, jos sinä olet jankannut kanssani parinkymmenen sivun verran ja ties miten tunneperäisesti reagoiden. En todellakaan ole vastuussa sinun jankkauksistasi.

Kyllästynyt, huomaatko; minä olen oppinut pitämään puoleni kaikenlaista syyttelyä ja syyllistämistä vastaan - kuten tässä nyt sinun syyttäessäsi minua asioista, joista sinä olet vastuussa ihan itse.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.01.2011 21:26

Kyllästynyt kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Vainota voi monella tapaa ja kaikilla on oikeus tuntea itsensä vainotuksi (vainosipa joku tahi ei).

On oikeus tuntea, mutta ei ole oikeutta esittää perättömiä väitteitä.

Entäs jos kokee (jonkun mielestä perättömät) väitteet todeksi?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2011 21:28

Kyllästynyt kirjoitti:Et ole vastuussa tunteistani, mutta teoistasi sinä olet vastuussa, mutta tähän mennessä sinä et ole teoistasi tai sanoistasi suostunut vastuutasi kantamaan.
Kyllä sinä mahdat sille (tai jos et mahda, kerro ihmeessä kenen vastuulla on se mitä sinä puhut), että olet parikymmentä sivua potaskaa jauhanut ja mm. solvannut minua suuruudenhulluksi.
Sekin on sinun vastuullasi, ettet ole vieläkään tajunnut ettei sinulle tuollaiseen ole oikeutta.
Millä tavoin kannan vanhoista viesteistäni vastuun sinua tyydyttävästi - niin, että sinäkin voit sanoa minun kantaneen vastuun omista viesteistäni?
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.01.2011 21:29

tris009 kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Vainota voi monella tapaa ja kaikilla on oikeus tuntea itsensä vainotuksi (vainosipa joku tahi ei).

Jos ihan moderaatio sallii yhden postaajan kiusaamisen ja nöyryyttämisen (minkä myöntää puhelimessa/tavatessa toiselle postaajalle että haluaa nöyryyttää tahallaan tätä) niin vainoamisen kriteerit täyttyy määritteli sen miten vaan. Tässäpä näette mihin se johti. Odottakaa vaan kun pääsen juomaan...

Kerro, mihin se johti? Juo vaan (jos haluat), kukin aikuinen juo ihan niin paljon kuin lystää.
Biancaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko