Psykopatologia kirjoitti:Huumorin piikkiin on pantu seuraavatkin:
HOUND (Humble, Old, Unattractive, Nonverbal, Dumd) eli ihmisryhmä joka on terapeuttien kauhistus. - Vastakohtana on
YAVIS (Young, Attractive, Verbal, Intelligent, Succesful).
Kyllästynyt, odotinkin sinua jo esittämään vuosien varrella tutuksi käyneen kysymyksesi.Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllä minä ainakin olen lukemattomat kerrat istunut poliklinikan odotushuoneessa jonottamassa psykoterapiaan pääsyä, ja katsellut samassa aulassa muitakin toinen toistaan rähjääntyneempiä tyyppejä jonottamassa psykoterapeuttinsa luokse.
Lieneekö kyse ollut psykoterapiasta vai vain keskusteluavusta?
Crocodile Gena kirjoitti:Kukaan ei taida muistaa tuota Tastulan haastattelua?
Psykopatologia kirjoitti:Huumorin piikkiin on pantu seuraavatkin:
HOUND (Humble, Old, Unattractive, Nonverbal, Dumd) eli ihmisryhmä joka on terapeuttien kauhistus. - Vastakohtana on
YAVIS (Young, Attractive, Verbal, Intelligent, Succesful).
Tai sitten vastaa, vaikket sinä ymmärtänyt vastausta. Lienee kysymättäkin selvää, etten minä juossut odotushuoneessa kyselemässä potilailta millaisessa psykoterapiassa kukin käy, vai käykö 'vain' keskusteluavussa. Sen kuitenkin tiedän, että kyseisessä yksikössä on tarjolla muunmuassa supportiivista psykoterapiaa.Kyllästynyt kirjoitti:Viestisi ei kuitenkaan vastaa (liki retoriseen) kysymykseeni.
Sans nom kirjoitti:Crocodile Gena kirjoitti:Kukaan ei taida muistaa tuota Tastulan haastattelua?
Oliko se tämä, jossa psykoterapeutti Katriina Järvinen kritisoi feminismiä ja psykokulttuuria? Muistaakseni tuossa osassa ei varsinaisesti käsitelty mielenterveyspotilaita, vaan ihan tavallisia ihmisiä, jotka vastoinkäymisten kohdatessa hakevat apua psykoterapeuteilta.
-- Psykokulttuuri on voimissaan. Oman persoonan kehittämisestä on tullut kovaa ja yksinäistä työtä. Mihin kaikella itsetutkiskelulla ja persoonan trimmaamisella oli tarkoitus pyrkiä, on kiihkeän kehittämisvimman keskellä jäänyt epäselväksi. Monelle siitä on tullut huomaamatta itsetarkoitus.
http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivitta ... vaan-lintu
minätäällä kirjoitti:Minusta on julmaa, suorastaan sadistista, kritisoida niin psyykkisesti kuin fyysisestikin todella huonokuntoisen ihmisen ulkonäköä. Menisittekö kauhistelemaan aivohalvauspotilaan vuoteen äärelle, että hyi kauheeta kun on hirveen näkönen?
Minä uskon, että oikeanlaisella, asiantuntevalla psykoterapialla, niin supportiivisella kuin paljastavallakin, voi autta kaikenlaisia potilaita. Enpä ole havainnut mitään "tasoeroa" psykiatrisella polilla, muualla erikoissairaanhoidossa tai yksityislääkärin vastaanotolla käyvien asiakkaiden välillä niiden vuosien aikana, joina ole kumpaakin systeemiä käyttänyt. Jopa osastohoidossa olevat olivat enimmäkseen ihan tavallisia, kivoja ihmisiä.
Joo, en oivaltanut.Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Tai sitten vastaa, vaikket sinä ymmärtänyt vastausta. Lienee kysymättäkin selvää, etten minä juossut odotushuoneessa kyselemässä potilailta millaisessa psykoterapiassa kukin käy, vai käykö 'vain' keskusteluavussa. Sen kuitenkin tiedän, että kyseisessä yksikössä on tarjolla muunmuassa supportiivista psykoterapiaa.Kyllästynyt kirjoitti:Viestisi ei kuitenkaan vastaa (liki retoriseen) kysymykseeni.
Vai olisiko kuitenkin niin, että sinä et oivaltanut kysymykseni olevan lähes retorinen?
Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapiassa kaunistuu.
Kyllähän sinä oletkin aika ruma näin tietokoneruudulla ja nettifoorumilla tarkasteltuna. Mutta älä välitä, niin taidan olla minäkin.Kyllästynyt kirjoitti:Voi hirviää, kaikkien näiden terapiavuosien jälkeen minun on pakko olla susiruma!
Eikö tämä ketju lähtenyt ajatuksesta, että psykoterapia on osa hyväosaisuutta?Crocodile Gena kirjoitti:vaikka ketju lähti huono-osaisuudesta, (joka ei tunnu juuri ketään kiinnostavan) En halua piikitellä, vaan tämä kiinnostaa minua aidosti. Onko kysymyksessä se kuuluisa "narsitinen suoja"?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa