Ikävä uutinen

Re: Ikävä uutinen

ViestiKirjoittaja eea » 22.06.2022 12:09

Me ollaan kaikki niin häiriintyneitä että miksi hän jakaisi. Jos olet huolestunut kyllästyneen jaksamisesta niin miksi räkytät kuin joku pikku piski tämän kintuissa joka ketjussa? Se nyt viimeistään uuvuttaa kenet tahansa. Vähän näyttäisi siltä että sitä haluatkin...
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.06.2022 12:18

Mirri kirjoitti:... Yksi ratkaisu tämän foorumin tilanteeseen voisi olla, että Kyllästynyt ylläpitäjänä/moderaattorina suostuisi jakamaan valvontavastuuta, eikä pitelisi sitä niin tiukasti yksin itsellään...

Olen enemmän kuin halukas jakamaan ylläpitovastuuta ja olen myös tehnyt tunnusteluja asiaan liittyen, mutta toistaiseksi en ole saanut tiedusteluihini vastausta.

Olen jo aiemmin todennut, että ylläpitoon osallistuvan henkilön pitäisi olla palstalaisten ylläpitäjäksi hyväksymä, ja tuo ehto pitää sisällään myös sen, että myös minun pitää pystyä luottamaan ihmiseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 12:18

eea kirjoitti:Me ollaan kaikki niin häiriintyneitä että miksi hän [Kyllästynyt] jakaisi...

Kyllästynytkö ei ole häiriintynyt?
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 12:39

Minun mielestäni Kyllästynyt on hoitanut valvojan tehtävät ihan hyvin. Niissä en näe mitään häiriintyneisyyttä.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 15:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Yksi ratkaisu tämän foorumin tilanteeseen voisi olla, että Kyllästynyt ylläpitäjänä/moderaattorina suostuisi jakamaan valvontavastuuta, eikä pitelisi sitä niin tiukasti yksin itsellään...

Olen enemmän kuin halukas jakamaan ylläpitovastuuta ja olen myös tehnyt tunnusteluja asiaan liittyen, mutta toistaiseksi en ole saanut tiedusteluihini vastausta.
Olen jo aiemmin todennut, että ylläpitoon osallistuvan henkilön pitäisi olla palstalaisten ylläpitäjäksi hyväksymä, ja tuo ehto pitää sisällään myös sen, että myös minun pitää pystyä luottamaan ihmiseen.

Olet aiemmin todennut ylläpitovastuun jakamisesta myös näin:
Haluan ainakin ensin katsoa miten palstan aktiivisuuden käy. Voihan olla niinkin, että moni sellainen joka on täällä ollut Psykopatologian takia ja minusta huolimatta, päättää lähteä.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 15:33

Minä olen jäänyt tänne myös Kyllästyneen takia. Luulen, että hän etsiskelee uutta palstan ulkopuolista ylläpitäjää. Se voisi olla hyvä. Jupekaan ei olisi paha minun mielestäni. Mirri ei käy minulle.
logia

ViestiKirjoittaja aprikoosi » 22.06.2022 16:39

jupe kirjoitti:Ei Kyllästynyt vaan Kyllästynyttä jatkuvasti epäilevät ja syyttelevät tuhoavat palstan ihan itse.
Keitä nämä ovat?
aprikoosi

ViestiKirjoittaja jupe » 22.06.2022 17:51

Vaikutelmani on. että Mirri haluaa itse Kyllästynen paikalle. Siitä ajojahti.
jupe

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 18:53

jupe kirjoitti:Vaikutelmani on, että Mirri haluaa itse Kyllästynen paikalle. Siitä ajojahti.

Mitä tarkoitat Kyllästyneen paikalle haluamisella?

Senhän olen jo kertonut, että olen käytettävissä moderaattorina, jos vain suinkin Kyllästynyt - nykyisenä 'ylläpitäjänä' - tuntee tarvetta apuvoimiin taistellessaan botteja vastaan.
Jos tarkoitat, että haluaisin tämän foorumin ylläpitäjäksi... Miten arvelet minun pyrkivän toteuttamaan 'haluni'?
Mielestäni on epärealistista ajatella, että jokin 'ajojahti' auttaisi siinä asiassa. Tai ainakaan minä en käsitä, miten se auttaisi minua, jos asia olisi noin kuin sanot.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 19:27

Mirri ja Kyllästynyt taistelevat kuin kissa ja koira.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 19:54

jupe kirjoitti:Vaikutelmani on, että Mirri haluaa itse Kyllästynen paikalle. Siitä ajojahti.

Toistan itseäni:
Miksi kenenkään pitäisi uskaltaa tulla ja jäädä mielenterveysaiheiselle vertaistukifoorumille, jolla ei ole ylläpitäjää ja jonka olemassaolo on epävarma?
Mielestäni tässä on ydinkysymys ja etenkin ottaen huomioon, että tämä on tarkoitettu juuri mielenterveysongelmaisille ihmisille.

Vuosien varrella on netissä aina välillä kirjoiteltu siitä, että tällaiset foorumit voivat olla enemmän sairastuttavia kuin hoitavia tai mt-ongelmaisia ihmisiä auttavia. Juuri noin asia voi olla kuin jotkut ovat - oman kokemuksensa perusteella - väittäneet, ja juuri siksi tämän foorumin asiallinen ylläpito/moderointi on tosi tärkeä keskustelun aihe. Pukki kaalimaanvartijana voi olla foorumin käyttäjille vahingollinen kokemus vaikka foorumi pysyisikin pystyssä.

Huonoin tilanne on silloin kun foorumin ylläpito ja moderointi on kokonaan yhden ihmisen varassa ja vallassa. Kuten tällä hetkellä ilmeisesti on.
Aiemmin Kyllästynyt kaiketi oli tilivelvollinen Psykopatologialle, ja hänen täytyi keskustella - kenties kinastellakin tämän kanssa, ja myös totella Psykopatologian (mielenterveysalan ammattilaisen!) tahtoa. Nyt ei tarvitse.

Sekä Janne Pöyhtäri (suomenkielisten mt-foorumeiden uranuurtaja) että Pertti Luukkonen molemmat olivat ylläpitäjinä ammattilaisia ja siinä mielessä 'turvallisia' mielenterveysaiheisen nettifoorumin ylläpitäjiä. Nyt sellaista ei ole, ja tämä asia mielestäni uusilla tulijoilla on oikeus tietää.
Kyllästynyt ei ole ammattilainen, ei mitään sinne päinkään. Hän on psykiatrinen potilas; aivan kuten me muutkin, tai suurin osa mt-aiheisten vertaistukifoorumeiden käyttäjistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 22.06.2022 20:03

En muista olenko ehdottanut tätä mutta hätätilanteessa on sekin mahdollista että palstan sulkee väliaikaisesti uusilta kävijöiltä. Lets face it - ei tänne ketään uutta ole tullut tai ole tulemassakaan. Tavallaan se vaiva poistella kymmeniä botteja päivittäin on ihan turha kun täällä on vain me vanhat. Ja on niin sisäänpäinlämpiävä paikka että kukaan uusi tuskin jää.
eea

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 20:20

Mirrin on ollut vaikea hyväksyä Kyllästyneen asema. Luulen, että se johtuu kateudesta. En tiedä.
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 20:32

logia kirjoitti:Mirrin on ollut vaikea hyväksyä Kyllästyneen asema. Luulen, että se johtuu kateudesta. En tiedä.
(lihavointi minun)

Kerro tarkemmin. Toisin sanoen perustele väitteesi.
Tyydyn kyllä siihen, ettet ehkä pysty tekemään niin, enkä tahdo - saati vaadi tai pyydä - sinun poistavan perättömiä väitteitäsi...
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 20:44

Olet alusta asti kritisoinut Kyllästyneen asemaa. Kateus voisi olla yksi syy. Joskus ajattelin, että olet niin vallanhaluinen tai et kestä auktoriteettejä. Mustasukkaisuudesta en nyt halua enää puhua. Palsta on toiminut hyvin. Silti sinä jatkat negatiivista arvostelua. Pakostakin olen joutunut miettimään, miksi hyökkäilet jatkuvasti Kyllästynyttä vastaan. Tiedätkö itsekään syytä?
logia

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 21:40

logia kirjoitti:Olet alusta asti kritisoinut Kyllästyneen asemaa. Kateus voisi olla yksi syy. Joskus ajattelin, että olet niin vallanhaluinen tai et kestä auktoriteettejä. Mustasukkaisuudesta en nyt halua enää puhua. Palsta on toiminut hyvin. Silti sinä jatkat negatiivista arvostelua. Pakostakin olen joutunut miettimään, miksi hyökkäilet jatkuvasti Kyllästynyttä vastaan. Tiedätkö itsekään syytä?

Luultavasti tiedän syitä, joiden vuoksi Kyllästynyt tämän foorumin yksinvaltiaana tuntuu erittäin huonolta vaihtoehdolta. Mutten halua kertoa niitä, koska mielestäni Kyllästynyt on oikein hyvä ja toivottu ylläpitäjä tälle foorumille. Kunhan hän vain ei toimi yksin ja ilman apujoukkoja, jotka on valittu tämän foorumin aktiivisten kirjoittajien joukosta.
Se, että Kyllästynyt olisi valitsemassa itsevaltiutensa tueksi moderaattoreita jostakin tämän foorumin ulkopuolelta, tuntuu ja kuulostaa erittäin huonolta vaihtoehdolta.

Ei tässä ole kysymys kateudesta, vallanhalusta, mustasukkaisuudesta tai auktoriteettivastaisuudesta. Minä puhuisin ennemminkin realiteeteista: psykiatrinen potilas yksinään tällaisen foorumin ylläpitäjänä ja moderaattorina ei ole hyvä asia. Tilanne olisi aivan toinen, jos valta olisi jaettu niin, että olisi useampia 'psykiatrisia potilaita' ja mt-ongelmaisia, jotka valvoisivat palstan lisäksi myös toisiaan ylläpitäjinä/moderaattoreina.

Tällä foorumilla on omanlaisensa historia. Asia, joka mielestäni tässä tilanteessa on hyvä muistaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 21:49

Kiitos selityksistäsi. Tosin arvostelit Kyllästynyttä silloinkin, kun hän toimi yhdessä Psykopatologian kanssa. Miksi et hyväksyisi uutta ihmistä palstan ulkopuolelta? Enhän minä tiedä, onko todellisuudessa sellaista suunnitteillakaan.
logia

ViestiKirjoittaja eea » 22.06.2022 22:29

Mirri on hirveän katkera siitä ettei pääsekään täällä moderaattoriksi :D
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2022 23:03

logia kirjoitti:Miksi et hyväksyisi uutta ihmistä palstan ulkopuolelta?

Ajatusleikki: jos minä olisin foorumin ylläpitäjä, hyväksyisitkö sinä sen, että haeskelisin palstalle moderaattoreita minulle sopivien ja mieleisteni ihmisten joukosta tämän foorumin ulkopuolelta?
Mirri

ViestiKirjoittaja logia » 22.06.2022 23:18

Minä luotan Kyllästyneeseen. Minun puolestani hän saisi valita palstalle ylläpitäjän tai uuden valvojan ihan itse kyselemättä muiden mielipiteitä. Ehkä enemmistön päätös ainakin riittäisi. En voi kuvitella, että kirjoittelisin sinun palstallasi. Sinullahan oli oma keskustelupalsta joskus, muistelen, vai oliko se blogi. Miksi luovuit siitä?
logia

EdellinenSeuraava

Paluu Ylläpitäjän palsta