Tässä Psykopatologian tekemässä aloituksessa on erinomainen esimerkki Putin-projektiosta:
viewtopic.php?f=8&t=26545Putinin propagandakoneisto syyttää EU:ta totalitaarisesta toiminnasta tiedotusvälineiden suhteen, koska Venäjällä tiedotusvälineet on valjastettu yksinomaan sotapropagandan levittämiseen. Tässä siirretään Venäjän toiminta länsimaihin... Tässä on kyse eräänlaisesta globalistisesta projektiosta, sillä USA:n vapaamuurarioikeisto syyttää USA:aa tiedotusvälineiden muuttamisesta propagandakoneistoksi ja Euroopassa alt-right-rintama syyttää EU:ta samasta toiminnasta. Todellisuudessa tosiaan ainoa paikka, missä tällaista tapahtuu on Venäjä. Putinin oikeistokoirien mielestähän sananvapautta rajoitetaan länsimaissa, jos mediassa esiintyy jotain muitakin näkemyksiä, kuin Putinin sanelema todellisuuskäsitys kolmen kuukauden ikäisistä natseista, jotka on raiskattava ja poltettava elävältä.
Putinin ja hänen hallinnoimansa oikeistoterroristien käyttämä projektio toimii samalla kaavaalla, kuin vauvanhakkaajakiveksen projektio:
"Samoihin aikoihin, kun nainen menetti lasten tapaamisoikeuden, mies alkoi myös kerskailemaan, kuinka hänellä on nyt uusi elämä uuden kumppanin kanssa... Mies esitti olevansa parisuhteessa naisen kanssa, jolla oli sama nimi, kuin siskollani. Minulle hän oikein painotti naisen nimeä ja heidän yhteistä onneaan. Mitään tällaista parisuhdetta miehellä ei kuitenkaan todellisuudessa ollut ja siskoni nimi oli tullut tälle keksitylle naisystävälle sen takia, että exäni lempinimi oli ollut sama, kuin tämän miehen siskon nimi. Tämä oli ilmeisesti ollut jonkinlainen Donald Trump -henkinen vastasiirtoprojektiosydeemi, jossa hän projisoi oman valehtelunsa ja feikkityttöystävätouhunsa minuun siihen tyyliin, että hän esitti tällä, että minun entinen tyttöystäväni olisi myös ollut feikki ja, että olisin kiusallani nimennyt sen hänen siskonsa mukaan, niin hän sitten kosti ja nimesi oman feikkityttöystävänsä minun siskoni mukaan. Miehen Donald Trump -henkinen sanoma oli siis se, että "minä voin valehdella, mitä tykkään, koska sinäkin valehtelet", vaikkakaan minä en ollut valehdellut, vaan hän oli vain projisoinut oman valehtelunsa minuun. Jossain vaiheessa mies oli kuitenkin lakannut puhumasta tästä mielikuvitusnaisesta enää mitään.
Kun huoltajuusasiassa oltiin edetty vuoden päivät niin, että lasten äiti oli saanut tavata lapsia vain valvotusti, aloitettiin asiassa kokeilu, joissa nainen sai lapset kotiinsa valvotusti pariksi tunniksi pari kertaa kuukaudessa. Nainen oli asunut tuossa vaiheessa jo yhdeksän kuukauden ajan omassa asunnossa.
Mies toi tässä vaiheessa aina lapset naisen luokse. Tapaamisilla mies oli kertoillut sosiaalityöntekijöille hyvästä suhteestaan siskooni, vaikka siskoni ei ollut miehen kanssa yhtään missään tekemisissä. Lisäksi mies oli vihjaillut olevansa suhteessa sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa tämän miehen ex-vaimon tätä miestä edellinen miesystävä, jonka kanssa tällä ex-vaimolla oli ollut hankala ero, oli tätä naista pettänyt."Vauvanhakkaajakives käytti sosiaalityöntekijöitä samaan tapaan, kuin Putin käyttää länsimaiden alt-rightia ja maahanmuuttovastaisia. Vauvanhakkaajakives sai sossut todistamaan, että hänellä on hyvä suhde siskooni ja Putin sai länsimaiden alt-rightin ja maahanmuuttovastaiset todistamaan, että sananvapausongelma ei suinkaan ole Venäjällä, vaan länsimaissa.
Projektiolla on aina myös kollektiivinen luonne. Jos yksi projektio väitetään todeksi, niin samalla kaikki projektiot väitetään todeksi, koska ne tukevat toinen toisiaan. Jos väitetään, että länsimaissa olisi sananvapausongelma, samalla väitetään myös, että minulla olisi ollut mielikuvitustyttöystävä.
On myös huomattavaa, että kaikki, jotka käyttävät projektioita, käyttävät myös samoja projektioita. Esimerkiksi tämän mainitun naisystäväni raiskannut sarjaraiskaaja levitti sosiaalisessa mediassa väitettä, että nainen olisi ollut mielikuvitustyttöystäväni.
Splitting-projektio -rakenteessa kaikki ovat vähän, kuin yhtä Luciferia, yhtä kaikkivoipaista äitihahmoa siten, kuin oma äiti on vauvana koettu äidin aiheuttaman trauman hetkellä. Putinin propagandakoneistossa tämä tiedetään ja siksi siellä on otettu tarkoituksella projektio käyttöön. Projektion kollektiivinen luonne imee kaikki projektion käyttäjät Venäjän puolelle ja näin rakennetaan eräänlaista pimeyden armeijaa, joka käy totaalista sotaa kaikkia länsimaalaisia ja kaikkia Putinin vastustajia vastaan. Väite siitä, että minulla olisi ollut mielikuvitustyttöystävä, on nyt vain yksi tämän totaalisen sodan rintamista.