Et vielä kertonut missä olen väittänyt sinun aiheuttaneen lastesi sairaudet!
Erittäin ikävää sekä suorastaan ilkeää väittää tuollaista ilman todisteita.
Kyllästynyt, kerro sinä mikä sinut panee vuodesta toiseen iskemään elämäni kipupisteisiin.
Kun viimeksi puhuttiin sikiödiagnostiikasta, kaivoit taas jälleen kerran lapseni elämän viimeiset vaiheet keskusteluun. Silloin kysyin, että miksi teet niin kerta toisensa jälkeen, mutta eipä sinulla ollut mitään järjellistä selitystä.
Ja mikä tarve sinut on saanut vuosien varrella toistuvasti muistuttamaan minua osuudestani lasteni sairastumisiin - selitä sekin. Olen joskus kysynytkin sinulta, että luuletko muistuttelujesi jotenkin auttavan minua, ja luuletko, että tarvitsen toistuvaa muistutteluasi. Et ole osannut antaa järjellistä vastausta siihen, että mikä sinut on pannut muistuttelemaan ja kaivelemaan minun elämäni kipupisteitä ruodittavaksi (lue: vääntämään veistä haavoissani), joten nyt olisi tilaisuus selittää.
Minulla on sellainen käsitys, että halusi kaivella elämäni kipupisteitä on palvellut sinun tarpeitasi. Aivan samoin kuten sinun tarpeitasi palvelee toistenkin kanssakirjoittajien elämään kajoaminen; et sinä muuten kääntelisi veistäsi ihmisten haavoissa ja muissa kipupisteissä.
jos joku esittää yhdenkin sinun omasta käsityksestäsi poikkeavan ajatuksen niin se on toitottamista/kiusaamista/hokemista tai muuten vain väärin?
Tuo sitaatti vielä erikseen, on se sen verran mielenkiintoinen ajatus. Mitähän erinomaisen uutta asiaa sinä olet kuvitellut kertovasi toitottaessasi minun osuudestani lasteni sairastumiseen; sitä suuresti ihmettelen. Ethän sinä toitotuksessasi esittänyt yhtään mitään minun käsityksistäni poikkeavaa - suurissa luuloissasi vain uskoit esittäväsi jotakin mitä minä en
omasta elämästäni muka tietäisi. Tai sitten ei ollut mitään suuria luuloja, vaan nimenomaan halu kääntää veistä haavoissani; sen sitten verhoat niin, että muka esitit eriäviä näkemyksiäsi minun elämästäni...
Niin tai näin, kovasti outota toimintaa sinulla se, että kajoat toisten elämään ja isket heidän haavoihinsa aina, kun satut haluamaan ja tuntemaan tarpeelliseksi. Niinkin voi käydä, että iskujesi kohde iskeekin takaisin; sen verran lujasti sattuu se, että sinä kaivelet ja väännät...