Feministi minun makuuni [Siiri Rantanen -dokumentti]

Feministi minun makuuni [Siiri Rantanen -dokumentti]

ViestiKirjoittaja Palle » 27.02.2021 16:25

Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Feministi minun makuuni [Siiri Rantanen -dokumentti]

ViestiKirjoittaja Palle » 27.02.2021 18:19

Minua miellytti erityisesti kohta, jossa Siiri halusi mennä kilpailun jälkeen saunaan. Olikohan se Holmenkollenilla? Naisille ei tietysti ollut siihen aikaan omaa saunaa. Niinpä Siiri meni miesten saunaan ja sanoi ovella ”TEHKÄÄS POJAT VÄHÄN TILAA”.
Pojat teki kiltisti tilaa ja sanominen saatiin hoidettua.

Ei tarvittu feminististä itkua ja hammasten kiristystä patriarkaatin sorrosta, vaan ongelma ratkaistiin suoraviivaisesti.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.03.2021 03:30

Palle kirjoitti:Minua miellytti erityisesti kohta, jossa Siiri halusi mennä kilpailun jälkeen saunaan. Olikohan se Holmenkollenilla? Naisille ei tietysti ollut siihen aikaan omaa saunaa. Niinpä Siiri meni miesten saunaan ja sanoi ovella ”TEHKÄÄS POJAT VÄHÄN TILAA”.
Pojat teki kiltisti tilaa ja sanominen saatiin hoidettua.

Ei tarvittu feminististä itkua ja hammasten kiristystä patriarkaatin sorrosta, vaan ongelma ratkaistiin suoraviivaisesti.

Ihan itsestään selvänä sinä Palle näytät pitävän sitä, ettei naisillle ollut omaa saunaa/saunavuoroa. Miksi niin teet? Eivätkö naiset sinun mielestäsi ansaitse (edes) omaa saunavuoroa?

Tuollainen ajattelu edustaa juuri sitä patriarkaalista sortoa johon viestissäsi viittaat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 01.03.2021 12:34

Katso dokumentti. Vastaus piilee siellä.

Siiri ei alistunut itkemään patriarkaatin pahuutta, vaan ratkaisi ongelmat sillä hetkellä käytettävissä olevilla keinoilla.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.03.2021 00:58

Palle kirjoitti:Katso dokumentti. Vastaus piilee siellä.

Siiri ei alistunut itkemään patriarkaatin pahuutta, vaan ratkaisi ongelmat sillä hetkellä käytettävissä olevilla keinoilla.

Ihailet Siiriä, mutta paheksut niitä naisia jotka nykyisin toimivat samoin kuin Siirikin tuolloin (ratkaisevat ongelmat tällä hetkellä käytettävissä olevilla keinoilla).
Ristiriitaista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 07.03.2021 12:10

Olet taas, tapasi mukaan ymmärtänyt kaiken väärin.

En minä Siiriä kummemmin ihaile, vaan pidän normaali ihmisenä, joka ei turhista hötkyile.

En minä järkevästi toimivia naisia paheksu.
Palle

Paluu Terapiaa