Kyllästynyt kirjoitti:Ja mitähän ne Kennelliittoon kuulumisen edut sitten ovat? Minä en niitä sinun viestistäsi saa kaivettua esille.
Sekö, että saa maksaa lehdestä jossa kaikki maininnat omasta koirasta sisältävät vain katkeraa panettelua, perättömiä väitteitä ja ennakkoluuloja.
Eikä Fix-rekisterikään millään tavalla tue tai hyödytä ns. sekarotuisten koirien kasvattajia.
Kerro ihmeessä jos keksit, mitä hyötyä Kennelliittoon kuulumisesta esimerkiksi minulle olisi?
Minulla on varmaan mennyt koirien rekisteröiminen ja Kennelliittoon kuuluminen sekaisin. Niiden kai pitäisi olla kaksi eri asiaa; koirien rekisteröinti on tärkeää ennen kaikkea koirien itsensä kannalta, mutta Kennelliittoon kuulumisesta ei välttämättä ole hyötyä sen enempää koiralle kuin sen omistajalle.
Onko Kennelliitolla monopoli, vai voiko Suomessa rekisteröidä koiransa ilman Kennelliittoa? Kennelliitto kehitti Fix-rekisterinsä toivottaakseen monirotuiset koirat tervetulleiksi, mutta kilpaileeko se jonkin muun koirarekisteriä pitävän tahon kanssa?
Sen tiedän, että lähiaikoina koirien rekisteröinti tulee Suomessa pakolliseksi, ja viimeistään silloin pitäisi olla vaihtoehto Kennelliiton rekisterille; toivottavasti on. Ruokavirastoa on ehdotettu virallisen rekisterin valvojaksi, ja se miettii, mikä taho hoitaisi rekisterin käytännön toteutuksen. Kenties Kennelliitto kilpailee tässä asiassa ja tavoittelee virallista koirarekisteriä itselleen. Ehkä Fix-rekisterikin on perustettu silmällä pitäen sitä, että Kennelliitossa oltaisiin valmiita ottamaan uusi tehtävä vastaan, kunhan se tulee tarjolle.