Kolmannes käyttää maskia suositusten mukaisesti.

Kolmannes käyttää maskia suositusten mukaisesti.

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.08.2020 15:46

Yle kysyi: Melkein puolet suomalaisista käyttää kasvomaskia suositusten mukaisesti - Moni perustelee käyttämättömyyttään sillä, että Suomessa on väljää. Kasvomaskit 27.8.2020 klo 13.23 - https://yle.fi/uutiset/3-11508052
(- -)
Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Kolmannes käyttää maskia suositusten mukaisesti.

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.08.2020 18:51

Suomessa tosiaan on väljää, joten ihan hyvä perustelu.
Missään vaiheessa sitä asiaa ei ole nostettu esiin, kun Suomea on verrattu maihin, joissa on peräti maskipakko. On vain ihmetelty, miksei Suomessa toimita samoin ja määrätä ihmisiä käyttämään maskia. Täällä kuitenkin ollaan hyvin harvoin kuin sillit suolassa toisin kuin monessa muussa maassa.
Mirri

Re: Kolmannes käyttää maskia suositusten mukaisesti.

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 28.08.2020 16:49

Itse käytän bussissa aina maskia. Käytän usein yhtä Turun kannattavimmista bussilinjoista ja se on aina täpötäynnä. Joukkoliikennejohtaja aikoinaan kertoi, että k.o linja tuottaa eniten voittoa (olin seminaarissa, jossa hän puhui, ja tuolloin olin vielä politiikassa mukana).Ei edes turvavälit ole tolla linjalla mahdollisia. Toinen bussilinja, jota myös käytän kulkee harvemmin ja matkustajia on vähemmän, mutta kyllä siinäkin maskia käytän. Vanhempani ostivat onneksi paljon maskeja.
Mutta kyllä silleen asun oivallisella paikalla, että nuo kaksi linjaa kattavat ison osan Turusta eli pääsen moneen mestaan vaihtamatta bussia.
Born in Heideken
Rakkaussoturi

Paluu Yleistä ja ajankohtaista