Neuroottinen koira

Re: Neuroottinen koira

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 23:52

EN VALEHTELE! :evil:
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:57

Katla kirjoitti:EN VALEHTELE! :evil:
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.08.2020 00:19

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, et ole vielä vastannut esittämääni kysymykseen.

Mielestäni sinä mahdollisesti ylläpidät ongelmaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.08.2020 00:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, et ole vielä vastannut esittämääni kysymykseen.

Mielestäni sinä mahdollisesti ylläpidät ongelmaa.

Tietääkseni et ole tavannut minua ja koiraani saati päässyt tarkkailemaan meitä, joten mistä päättelet minun tekevän niin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.08.2020 00:50

Mirri kirjoitti:Tietääkseni et ole tavannut minua ja koiraani saati päässyt tarkkailemaan meitä, joten mistä päättelet minun tekevän niin?

Kertomasi perusteella olen saanut sen vaikutelman, että koirasi lukee sinua paremmin kuin sinä koiraasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja eea » 14.08.2020 01:14

Oletko varannut jo eläinlääkäristä koiran lopettamisajan? Kun sillä on luonnehäiriö ja kaikkea...
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.08.2020 01:25

eea kirjoitti:Oletko varannut jo eläinlääkäristä koiran lopettamisajan? Kun sillä on luonnehäiriö ja kaikkea...

Pitääkö luonnehäiriöiset koirat tappaa? Enpä ole hoksannut.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2020 10:03

Valkosiipi toi viestissään hyvin esille sen, että yhdessä ympäristössä sama koira voi olla ylitsepääsemätön ongelma ja toisessa ympäristössä ei ongelma ensinkään.
Kyllä näin on.

Löysin koiralleni hoitajan, joka ihastui tähän häiriöiseen tapaukseeni kertaheitolla, ja koira häneen. Koirapelkokaan ei haitannut yhtään, koska ulkoilureitit olivat riittävän leveitä turvallisiin ohituksiin, ja koira pääsi menemään muista koirista niin etäälle kuin tunsi tarpeelliseksi. Toinen hoitajaehdokas taas ilmoitti heti ensitapaamisessa, ettei hän uskalla ottaa koiraani hoitoon; hän ei voi vaarantaa oman koiransa turvallisuutta.
Luulen, että jos koirani joutuisi ympäristöön, jossa sen ongelmat korostuisivat ja voimistuisivat, ennemmin tai myöhemmin siellä ihmiset alkaisivat miettiä, että sehän pelkopurijana on vaarallinen toisille koirille tai vaikka lapsille.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 15.08.2020 14:25

"Löysin koiralleni hoitajan, joka ihastui tähän häiriöiseen tapaukseeni kertaheitolla, ja koira häneen"
Hyvä että he löysivät toisensa. Toivon heille mukavaa yhdessäoloa.
Katla

ViestiKirjoittaja ip-banni » 15.08.2020 14:31

Kohta tulee otsikko. Luonnevikaisen koirani neuroottinen hoitaja.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.08.2020 14:56

Aikamoisia näykkijöitä ihmistenkin keskuudessa. Onneksi ei sentään ajatella, että lajitovereitaan näykkivät ihmiset pitäisi lopettaa. :twisted:
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 15.08.2020 15:21

ip-banni kirjoitti:Kohta tulee otsikko. Luonnevikaisen koirani neuroottinen hoitaja.

koiratkin nauraa
Kuva
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.08.2020 22:56

Katla kirjoitti:Koirraa valitessasi aiemmin keroit, että tuleva koira on ollut muuallakin ja pohdit sitä että monessakohan ja millaisessa perheessä se on ollut. Kerroit koiran joko palautetun tai muuten 'kasvattajalle' ajautuneen, syytä en muista. Päättelit niin, että koira on tottunut kaikkeen muuhun ja on ihmisystävällinen, mutta tällä kasvattajalla se oli pelokas, eikä halunnut osallistua. Myöskin tarhuri oli kylllästynyt koiraan ja sait sen kai halvemmalla ikänsä ja kokemuksiensa takia.

Sinulle jää vaihtoehdoiksi hyväksyä koirasi sellaisena persoonan kuin se on. Mikaäli taas koiran olettamasi luonnevika on sinulle kestämätön tilanne, voit luopua siitä. Kasvattaja ei sitä ota takaisin, etkä saa rahojasikaan takaisin.

Olen miettinyt, oikaisenko vai en. Tulin lopputulokseen, että oikaisen, koska kysymys on kertomani (kirjoittamani) räikeästä vääristelystä. Valehtelusta oli valehtelu tietoista tai ei. Lisäksi on kysymys koirastani (ja sen kasvattajasta), jota yllä olevan viestin väitteet eivät koske millään lailla.

Koiran hankkiminen oli pitkä prosessi, ja sen loppuvaiheessa tutustuin nettikoiramarkkinoiden synkkään maailmaan. Siitä kirjoitin Psykopatologian päiväkirjaosiossa omassa päiväkirjassani ties miten paljon.
Ainakin yksi netistä löytämäni koiraehdokas oli palautunut takaisin kasvattajalle, niin koiraa myynyt henkilö kertoi. Syystä tai toisesta myyjä ei suostunut tapaamiseen eikä koiran näyttämiseen sen arkisessa ympäristössä, joten ostaminen tyssäsi siihen. Netistä löysin muitakin toinen toistaan ihanampia koiraehdokkaita, mutta joka ikinen kerta ostaminen kaatui johonkin kummalliseen ongelmaan; olin kai nettimyyjien mielestä liian kriittinen ja vaativa ostaja.

Koiran palautuminen takaisin kasvattajalle tai kulkeutuminen muuten pois sen ostaneesta perheestä vaikutti olevan muodossa jos toisessa aika tavallinen tarina. Kohdalleni osui toinenkin koira, joka oli tavalla tai toisella 'palautunut' edellisestä kodistaan, ja jolle oli kiire löytää uusi koti. Pikkuinen chihuahua, jonka tarina vaikutti hyvin uskottavalta, ja jonka melkein ostin. Siinä kävi niin, etten pystynyt ottamaan koiraa luokseni niin pikavauhdilla kuin myyjä vaati, ja kauppa raukesi siihen. Minä huokaisin helpotuksesta, ettei tullut suurempaa vahinkoa kuin se, että jouduin myyjän haukkumaksi hänen aikansa tuhlaamisesta. Hänellä kuulemma oli hirmuinen määrä ostajia, jotka hän menetti jahkailuni vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja eea » 05.09.2020 00:10

Vaikuttivatko ne ihan suomalaisilta ne myyjät vai tuliko tunne että Google kääntäjällä kääntävät tekstit?
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.09.2020 10:16

Molempia.
Mirri

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa