Neuroottinen koira

Re: Neuroottinen koira

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 20:48

Katla

ViestiKirjoittaja ip-banni » 13.08.2020 21:05

Mitä väliä sillä on onko papereita vai ei? Yhtä hyvä se koira on ilman papereita.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 21:22

no siis ei sinänsä olekkaan väliä. Mirri jotain sanoi, että olen loukannut kasvattajaa, niin ajattelin että onkin kyse arvokkaasta jalostuskoirasta, jonka arvostelu oisikin kyseenalaaista, kuten sen kertominen että kyseinen kapistus on lisäksi luonnevikainen.
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 21:30

Mirri kirjoitti:
Katla kirjoitti:Ja Viccan ei ole näköjään olekkaan puhdasrotuinen.Tutkin se rakenteen kuvasta

Raju syytös kasvattajaa kohtaan. Syytät häntä huijaamisesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 21:41

[quote="Mirri"]Mikä sanassa luonnehäiriö on niin kauheaa, ettei sitä asiaa sopisi edes pohtia julkisesti. Kennelliitto tuntee käsitteen terveluonteinen koira, jonka vastakohtana tietysti on luonteeltaan sairas tai häiriintynyt. Todisteltiin täällä mitä hyvänsä minun koirani ei kuulu terveluonteisten koirien joukkoon.
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 21:51

Aivan. Muttei koirani kuulu myöskään jalostukseen käytettävien rotukoirien joukkoon. Jalostukseen hyväksytyt koirat ovat rotukoirien joukossa ihan oma valioluokkansa, kuten siitä laittamastasi linkistäkin selviää.
Olen oikein hyvin ollut tietoinen siitä, etten ole ollut hankkimassa tai edes haluamassa jalostuskelpoista koiraa - en mitään valioyksilöä tai parasta priimaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 22:01

no niinh, nyt on jo niinpaljon edistytty, että koira on kolmevuotias paperiton narttu, kenties useasti pennutettu, sopeutumattomana myyty taas uudelle omistajalle ja koiralla tulee esiin mm. hermostumiseen viittaavaa vapinaa, jonka vuoksi uusi omistaja epäilee koiran olevan luonnevikainen.

:) mitäs sit tehhään ?
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 22:28

Katla kirjoitti:no niinh, nyt on jo niinpaljon edistytty, että koira on kolmevuotias paperiton narttu, kenties useasti pennutettu, sopeutumattomana myyty taas uudelle omistajalle ja koiralla tulee esiin mm. hermostumiseen viittaavaa vapinaa, jonka vuoksi uusi omistaja epäilee koiran olevan luonnevikainen.

Minä jätän sinut omien kuvitelmiesi pariin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2020 22:43

Kertoiko kasvattaja koiran olevan arka?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:04

Miksi haluaisit tietää kasvattajan ja minun välisistä keskusteluista, mitä niissä on sanottu ja mitä ei?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.08.2020 23:10

Mirri kirjoitti:Miksi haluaisit tietää kasvattajan ja minun välisistä keskusteluista, mitä niissä on sanottu ja mitä ei?

No sehän on jokseenkin mielenkiintoinen asia tietää, koska itse olet jo tuomiosi antanut julkisesti.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 23:17

Koirraa valitessasi aiemmin keroit, että tuleva koira on ollut muuallakin ja pohdit sitä että monessakohan ja millaisessa perheessä se on ollut. Kerroit koiran joko palautetun tai muuten 'kasvattajalle' ajautuneen, syytä en muista. Päättelit niin, että koira on tottunut kaikkeen muuhun ja on ihmisystävällinen, mutta tällä kasvattajalla se oli pelokas, eikä halunnut osallistua. Myöskin tarhuri oli kylllästynyt koiraan ja sait sen kai halvemmalla ikänsä ja kokemuksiensa takia.

Sinulle jää vaihtoehdoiksi hyväksyä koirasi sellaisena persoonan kuin se on. Mikaäli taas koiran olettamasi luonnevika on sinulle kestämätön tilanne, voit luopua siitä. Kasvattaja ei sitä ota takaisin, etkä saa rahojasikaan takaisin.
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 23:20

Hilppa kirjoitti:Kertoiko kasvattaja koiran olevan arka?

Kyllä kertoi, Mirri niistä aikanaan kirjoitteli. Kun muut rynnivät ruokakupileen, tämä jäi nurkkaan kyhjöttämään. Tämä vetosi Mirriin, niin että päätti(halvalla kun sai) hoitaa koiran kuntoon.
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 23:23

Mirri kirjoitti:
Katla kirjoitti:no niinh, nyt on jo niinpaljon edistytty, että koira on kolmevuotias paperiton narttu, kenties useasti pennutettu, sopeutumattomana myyty taas uudelle omistajalle ja koiralla tulee esiin mm. hermostumiseen viittaavaa vapinaa, jonka vuoksi uusi omistaja epäilee koiran olevan luonnevikainen.

Minä jätän sinut omien kuvitelmiesi pariin.

minkä kuvitelmien, itse olet nää kirjoittanut. Oikaise jos olen ymmärtänyt tai kuvitellut jotain.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.08.2020 23:27

Mirri kirjoitti:Aivan. Muttei koirani kuulu myöskään jalostukseen käytettävien rotukoirien joukkoon. Jalostukseen hyväksytyt koirat ovat rotukoirien joukossa ihan oma valioluokkansa, kuten siitä laittamastasi linkistäkin selviää...

Valitettavasti jalostukseen käytettävät koirat eivät suinkaan aina ole sitä parasta valioluokkaa kuin korkeintaan ulkonäkönsä puolesta. Ja siinäkin asiassa vain niillä kriteereillä jotka joku/jotkut ihmiset ovat määritelleet tavoitelluiksi ulkonäköpiirteiksi, olivatpa ne koiran terveyden kannalta kuinka kyseenalaisia tahansa (vrt. saksanpaimenkoiran luisu takapää).

Kuva
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:28

Katla kirjoitti:Koirraa valitessasi aiemmin keroit, että tuleva koira on ollut muuallakin ja pohdit sitä että monessakohan ja millaisessa perheessä se on ollut. Kerroit koiran joko palautetun tai muuten 'kasvattajalle' ajautuneen, syytä en muista. Päättelit niin, että koira on tottunut kaikkeen muuhun ja on ihmisystävällinen, mutta tällä kasvattajalla se oli pelokas, eikä halunnut osallistua. Myöskin tarhuri oli kylllästynyt koiraan ja sait sen kai halvemmalla ikänsä ja kokemuksiensa takia.

Nyt sinä joko valehtelet ihan tietoisesti tai sitten uskot mielikuvituksesi tuotoksia tosiasioiksi. Joka tapauksessa kertomasi ei ole totta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:33

Katla kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kertoiko kasvattaja koiran olevan arka?

Kyllä kertoi, Mirri niistä aikanaan kirjoitteli. Kun muut rynnivät ruokakupileen, tämä jäi nurkkaan kyhjöttämään. Tämä vetosi Mirriin, niin että päätti(halvalla kun sai) hoitaa koiran kuntoon.

Sinähän valehtelet taas. Valehtelu onnistuu sinulta hämmästyttävän sujuvasti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:35

Kyllästynyt, et ole vielä vastannut esittämääni kysymykseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Katla » 13.08.2020 23:36

No en valehtele, enkä kuvittele. Oli aika kun kirjoittelit näitä ja pohdiskelit. Ne oli sinun päiväkirjassasi, jota ei enää ole.
Katla

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.08.2020 23:43

Katla kirjoitti:No en valehtele, enkä kuvittele. Oli aika kun kirjoittelit näitä ja pohdiskelit. Ne oli sinun päiväkirjassasi, jota ei enää ole.

Valehtele rauhassa ja ihan niin paljon kuin sielusi sietää. Ohjaat samalla ajatukset ihmisten psykopatologiaan.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa