(lihavointi minun)Huono kunto, hengitystiesairaudet, sydän- ja verisuonitaudit tai korkea ikä voivat aiheuttaa sen, että hengityksensuojaimia ei välttämättä jaksa käyttää tai terveysongelmat voivat pahentua. Älä siis tuputa maskin käyttöä kenellekään, koska niiden käytön turvallisuutta käyttäjälle ei voi tietää.
Älä myöskään pue mitään maskia pikkulapselle. Se saattaa aiheuttaa hänelle tukehtumisvaaran.

Mirri kirjoitti:... Älä siis tuputa maskin käyttöä kenellekään, koska niiden käytön turvallisuutta käyttäjälle ei voi tietää.
.... (lihavointi minun)
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Älä siis tuputa maskin käyttöä kenellekään, koska niiden käytön turvallisuutta käyttäjälle ei voi tietää.
.... (lihavointi minun)
Sanotko tuon myös työnantajille?

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Älä siis tuputa maskin käyttöä kenellekään, koska niiden käytön turvallisuutta käyttäjälle ei voi tietää.
.... (lihavointi minun)
Sanotko tuon myös työnantajille?
Äläpäs irrottele asiayhteydestä; siteerauksen edellisessä viestissä sanottiin näin: "Huono kunto, hengitystiesairaudet, sydän- ja verisuonitaudit tai korkea ikä voivat aiheuttaa sen, että hengityksensuojaimia ei välttämättä jaksa käyttää tai terveysongelmat voivat pahentua."
Mielestäni on sanomattakin selvää, että Ylen artikkelissa tarkoitetaan tavallisia pulliaisia, jotka saattavat innostua huomauttelemaan maskittomuudesta busseissa, ruokakaupoissa, ja muissa julkisissa tiloissa. Jos tai kun maskin käytöstä annetaan vahva suositus, maskia käyttämättömillä on vaara joutua silmätikuiksi liikkuessaan 'ihmisten ilmoilla'.
Toinen asia: minä en sanonut yhtään mitään vaan siteerasin tekstipätkän Ylen sivustolta. Lihavoidessani yhden kohdan mielessäni pyörivät ne ihmiset, jotka eivät syystä tai toisesta pysty käyttämään maskia, mutta joiden kuitenkin pitäisi päästä liikkumaan kotinsa ulkopuolella.

Mirri kirjoitti:Hilppa, ihanko sinä tivaat nyt tosissasi?
Psykopatologia kirjoitti:Ensi viikolla (32) on tulossa (osittainen) maski-suositus, jolloin suhteellisen normaalit ryntäävät ostamaan elintarvikeliikkeistä (K & S ym.) P1-kansanmaskeja
ip-banni kirjoitti:https://millpoint.fi/fi/p/876/korona-tuotteet/take-care-puffihuivi
Noita mulla olisi kymmeniä, ajaisiko saman asian kuin hengityssuojain?
Kyllä minä veinaan tukehtua hengitysmaskiin ja jos kauan pitää olla, saisin joko sydän-tai epilepsiakohtauksen.
Hilppa kirjoitti:Nyt e-Villestä saa myös kärsällisiä FFP-kolmosia. Satasella kymmenen kappaleen paketti. Aiemmin, kun katsoin, oli punaisella merkitty ”ei saatavilla”.
Kärsällisen suojaimen kanssa on helppo hengittää. Mutta sanotaan myös, että silloin, kun on kärsä FFP3:ssa, joka on tehty pöly- ja aerosolisuojausta varten remonttitarkoituksiin, suojaa vain kantajaansa, mutta päästää läpi kantajan aerosolit. En täysin ymmärrä, miten mekanismi voi toimia vain toiseen suuntaan. Itse asiassa on hyvä, että FFP3:n hinta on niin kova, niin kaikki eivät pysty niitä hankkimaan ja maskittomatkin ovat sitten enempi turvassa näiltä FFP3:n kantajilta.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa