Jukka Hankamäki: "Totuus kiihottaa"

Re: Jukka Hankamäki: Totuus kiihoittaa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.07.2020 16:45

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:Hankamäki vain havainnoi ympäröivää maailmaa ja teki siitä filosofisen ananyysin, kylmän loogisesti ilman vihaa tai muitakaan häiritseviä tunteita.
Jotkut miehet eivät näytä tunnistavan naisvihaa Hankamäen tekstistä. Minulle se on hyvin helposti havaittava kirjoittajan eetos.

Niinpä voisit valistaa meitä tyhmempiä.

Vaikutelmani on, ettette te suostu näkemään. Eikä sitä ongelmaa pysty kukaan ulkopuolinen korjaamaan.
Kyllästynyt

Re: Jukka Hankamäki: "Totuus kiihottaa"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.07.2020 17:08

Yksi havannollinen esimerkki (lainaus) voisi auttaa avaamaan eetostasi.
17:55: Mikä-on seksismin-ja-naisvihan ero https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henryl ... vihan-ero/
(- -)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ritalin » 22.07.2020 23:45

^Olennaisimmat ja kiinnostavimmat kohdat Paskalaasasen kirjoituksesta:

Nainen puhui puhelimeensa junan ”hiljaiseksi pyhitetyllä alueella”. Pariskunta hänen vieressään kävi seuraavan keskustelun: ”Menen ja sanon hänelle, että tämä on hiljainen alue”, mies sanoi. ”Etkä mene”, vaimo mutisi. ”Ok, menen siten vetäisemään häntä turpaan”, mies sanoi. Se on naisvihaa.

Nostan tämän kohdan esiin, koska viime aikoina on saatu nähdä, kuinka "miesten naisviha" onkin yleensä ollut naisten naisvihaa. Eli mediassa ja sosiaalisessa mediassa on esitetty juttuja tyyliin "naista tultiin kieltämään", tai "naisen kimppuun hyökättiin". Nämä on sitten tulkittu feministisesti niin, että kieltäjä/hyökkääjä olisi ollut mies ja on saatu aikaan feministinen älämölö, mutta kun uhri on päässyt ääneen, onkin kieltäjä/hyökkääjä paljastunut aina toiseksi naiseksi.
Feministit koittavat siis itse viljellä miesvihaa, esittämällä naisten naisia kohtaan tekemät hyökkäykset miesten tekemiksi. Todellisuudessa miehet eivät tule kieltämään naisia junissa, mutta toiset naiset tulevat.

Feministien mukaan naisia kopeloiva mies vihaa naisia. Eikö asia ole päinvastoin? Kopeloiva mies himoitsee ja rakastaa naisia niin paljon, että hän on valmis menemään himossaan äärimmäisyyksiin. En ymmärrä feministien logiikkaa, jossa seksiä ja rakkautta naisilta himoavaa ATM:stä pidetään naisvihaajana, mutta seksuaaliseen kanssakäymiseen ATM:n kanssa haluamatonta naisten ei pidetä miesvihaajana. Eikö asian pitäisi olla täysin päinvastoin?

Mielestäni tässä lainauksessa Laasasen omasta tekstistä on vahva peruste sille, miksi Laasanen pitäisi laittaa giljotiiniin. Laasanen väittää tässä, että naisiin suuntautunut kopelointi johtuisi aina naisen puutteesta. Kuitenkin juuri vähän aikaa sitten julkisesti naisten suosiossa oleva ja naimisissa oleva kokovartalotatuoitu kotkalainen yrittäjä YTM-jännämies videoitiin Vantaalla masturboimassa moottoripyörän selässä muna kädessä keskellä risteystä kauniin maahanmuuttajanaisen kävellessä ohi. Laasasen psykopaatti on aina syyttänyt valheellisesti naistasaamattomia miehiä(ATM) kaikesta naisiin kohdistuvasta väkivallasta ja naistenahdistelusta. On vissiin perhesurmat ja parisuhdeväkivaltakin Laasasen mielestä sinkkumiesten vika. Sitte meillä on suomi24 ja vauvafoorumi, jotka huutavat naisten suulla tätä Laasasen kylvämää vihaa sinkkumiehiä kohtaan ja nykyään on sinkkumiesten asema tästä syystä hyvin vaikea ja pariutuminen erittäin epätodennäköistä.

Omalla tappolistalla Laasanen on nelosena, tai vitosena.
ritalin

ViestiKirjoittaja Palle » 23.07.2020 09:24

Minun mielestäni henkirikoksista ei pitäisi puhua edes leikillään. Verbaalinen jauhotus riittää.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.07.2020 11:19

Psykopatologia kirjoitti:Yksi havannollinen esimerkki (lainaus) voisi auttaa avaamaan eetostasi.
17:55: Mikä-on seksismin-ja-naisvihan ero https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henryl ... vihan-ero/
https://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia: ostensiivinen
1. logiikassa ilmeinen tai selkeästi todistettava väitelause.
2. erityisesti Wittgensteinin filosofiassa määritelmä, joka annetaan osoittamalla jotakin tai antamalla esimerkki sen sijaan, että määritellään asian tai olion olemus. - Lisätiedot lat. ostendere = osoittaa
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.07.2020 11:46

Minkälaisen paremman esimerkin voisin Hankamäen naisvihasta antaa kuin se jonka olen jo antanut;
Hankamäki:
"... Ymmärrettävää se kyllä on, kun ulkomailta tulvii tänne seksuaalisesti aktiivisia miehiä, jotka tekevät oikeita raiskauksia ja aiheuttavat sosiaalisen vaihdon epätasapainotilan seksuaalisille markkinoille. Näistä asioista kärsivät kaikki suomalaiset ihmiset, kun niiden tuloksena seksuaalinormeja joudutaan kiristämään, seksuaalisuutta sanktioidaan ja pilataan vapaamielistä länsimaista seksuaalikulttuuriamme, joka oli vielä parikymmentä vuotta sitten kunnossa, eikä juuri kukaan kokenut mitään ongelmia..."
Lihavointi minun.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.07.2020 13:20

Psykopatologia kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Yksi havannollinen esimerkki (lainaus) voisi auttaa avaamaan eetostasi.
https://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia: ostensiivinen
1. logiikassa ilmeinen tai selkeästi todistettava väitelause.
2. erityisesti Wittgensteinin filosofiassa määritelmä, joka annetaan osoittamalla jotakin tai antamalla esimerkki sen sijaan, että määritellään asian tai olion olemus. - Lisätiedot lat. ostendere = osoittaa

Psykopatologian viittaamasta Laasasen kirjoituksesta poimittua:
Feministien määritelmät huomioiden minä en näköjään ole naisvihaaja. En vaadi aborttien kieltämistä, en vaadi naisia jäämään kotiin huolehtimaan miehistään ja lapsistaan,

Noilta osin et siis käyttäydy kuten naisvihaaja.
olen harrastanut seksiä myös hyvin epäviehättävien naisten kanssa,

Erikoinen tieto perusteeksi, eikä mitenkään liity naisvihaan. Ei naisvihassa ole kyse naisten rakastamisesta seksuaalisesti vaan kaikkien ihmisten miesten ja naisten oman kehon ja persoonan koskemattomuuden kunnioittamisen puutteesta. Ei rakkauspreferensseillä ole mitään tekemistä naisvihan kanssa. Sillä, että ei pidä joidenkin naisten ulkonäöstä tai heistä, ei itsessään ole mitään tekemistä naisvihan kanssa, vaan sen asian julki tuominen on epäoleellista ja kohteen loukkaamista. Jokaisen aikuisen ihmisen alkeellisimpiin korrekteihin käyttäytymissääntöjen hallintaan kuuluu kyky antaa pakit ja kyky flirttailla nolaamatta vastapuolta. Mikäli henkilöllä on narsistisia oletuksia oikeutuksestaan saada itselleen rakkauden kohde riippumatta vastapuolen haluista, voi henkilön toiminta hyvinkin olla seksististä ja jopa naisvihamielistä.
enkä kopeloi naisia busseissa.

Sataprosenttinen vapautus naisvihaajan maineesta tuli minulle yllätyksenä, mutta menkööt tällä kertaa.

Ei ollut sataprosenttinen, koska et ollut ymmärtänyt yhden kohdan sisältöä lankaan, mistä on kyse.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 25.07.2020 18:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.07.2020 14:47

enkä kopeloi naisia busseissa. (Hilpan viestistä)
Nuo ovat Laasasen arvioita hänestä itsestään (ei YP:stä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.07.2020 16:35

Hilppa, siteerasit Laasasen tekstiä aivan kuin se olisi tämän foorumin ylläpitäjän kirjoittamaa, ja käänsit keskustelun Psykopatologiaan. Miksi teit niin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.07.2020 18:32

Psykopatologia kirjoitti:enkä kopeloi naisia busseissa. (Hilpan viestistä)

Niin ovat ja Laasasta puhuttelin yksikön toisessa persoonassa. Ovat suoria siteerauksia Laasasen tekstistä, johon sinä Psykopatologia viittasit tämän ketjun edellisessä viestissäsi Kyllästyneelle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.07.2020 18:54

Niin, kun kaipasin ostensiivisia määrittelyitä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.07.2020 18:56

No saitko sellaisia?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.07.2020 19:17

Hilppa kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:enkä kopeloi naisia busseissa. (Hilpan viestistä)

Niin ovat ja Laasasta puhuttelin yksikön toisessa persoonassa. Ovat suoria siteerauksia Laasasen tekstistä, johon sinä Psykopatologia viittasit tämän ketjun edellisessä viestissäsi Kyllästyneelle.

Kuulostaa kummalliselta, että puhuttelit Laasasta. Hyvä kuitenkin tietää, että Psykopatologia ei ollut puhuttelusi kohteena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.07.2020 11:39

Hilppa kirjoitti:No saitko sellaisia?

Sain Kyllästyneeltä ostensiivisen määrityksen. - Minulle jäi kuitenkin epäselväksi, kuinka vakavana Kyllästynyt mieltää ko. "naisvihan" verrattuna esimerkiksi seksismiin (ym.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Palle » 26.07.2020 22:42

Kyllästynyt kirjoitti:Minkälaisen paremman esimerkin voisin Hankamäen naisvihasta antaa kuin se jonka olen jo antanut;
Hankamäki:
"... Ymmärrettävää se kyllä on, kun ulkomailta tulvii tänne seksuaalisesti aktiivisia miehiä, jotka tekevät oikeita raiskauksia ja aiheuttavat sosiaalisen vaihdon epätasapainotilan seksuaalisille markkinoille. Näistä asioista kärsivät kaikki suomalaiset ihmiset, kun niiden tuloksena seksuaalinormeja joudutaan kiristämään, seksuaalisuutta sanktioidaan ja pilataan vapaamielistä länsimaista seksuaalikulttuuriamme, joka oli vielä parikymmentä vuotta sitten kunnossa, eikä juuri kukaan kokenut mitään ongelmia..."
Lihavointi minun.

Luuraako se kuviteltu naisviha noissa lihavoiduissa kohdissa?

Minä en tuosta löydä naisvihaa.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2020 00:02

Palle kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Minkälaisen paremman esimerkin voisin Hankamäen naisvihasta antaa kuin se jonka olen jo antanut;
Hankamäki:
Lihavointi minun.

Luuraako se kuviteltu naisviha noissa lihavoiduissa kohdissa?

Minä en tuosta löydä naisvihaa.

Et niin. Enkä ole ilmoituksestasi vähääkään yllättynyt.
Muttei Hankamäen naisviha vain tuossa kommentissa ilmene, vaan koko kirjoituksen eetos tihkuu naisiin kohdistuvaa kaunaa ja katkeruutta. Lihavoitu lause on vain eräs esimerkki, jossa vihan liekin palo paistaa hänen viittansa rei'istä.

Toisinaan ihmettelen, etkö itse todellakaan lainkaan huomaa omaa naisiin kohdistuvaa katkeruuttasi ja kaunaisuuttasi ja oletko vain kokonaisvaltaisessa denial-tilassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 27.07.2020 08:25

Enkä kyse onkin sinun miesvihastasi?
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2020 15:50

Palle kirjoitti:Enkä kyse onkin sinun miesvihastasi?

Miten osasinkin arvata sinun vastaavan juuri noin.

Kyllä, minä todellakin vihaan tietynlaisia miehiä, mutta yhtä lailla inhoan samanlaisia naisiakin. Tuntemani vastenmielisyys ei siis kytkeydy henkilön sukupuoleen vaan kunkin käytökseen - etenkin siihen miten tavalla ja tyylillä ihminen kohtelee muita ja miten toisista ihmisistä puhuu.
Esimerkiksi ämmittely on asia joka saa minut näkemään punaista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 27.07.2020 18:15

Minä en vihaa ketään.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2020 20:49

Palle kirjoitti:Minä en vihaa ketään.

Miksi sitten ämmittelet?
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava