Ministerit naureskelivat lukihäiriöiselle

Re: Ministerit naureskelivat lukihäiriöiselle

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 08:40

Ok. Uskonhan minä, ettei kansanedustaja Harkimo ole kevään kuluessa oppinut käyttämään sanaa valmiuslaki. Eikä siinä asiassa varmaan ole mitään naurettavaa, päinvastoin vakavalta kuulostaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 13.06.2020 08:53

Luuletko, että sun uskomisella on jotain suurempaa vaikutusta mihinkään. Tämä ei siis ole kysymys, siksi piste.
Muakin usein tirskututtaa kaikki vakavasti masentuneet, kun osaavat just masennusoireensa ajoittaa siihen, kun pitäisi vaikka lähtiä töihin.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 09:25

Myös Iltalehti on uutisoinut aiheesta. Verkkolähetyksen perusteella on vaikea päätellä, mikä Anderssonia hymyilytti ja mitä hän sanoi kollegalleen.
Kansanedustaja Hjallis Harkimolle (liik) tapahtui eilen lipsahdus, kun hän esitti suullisen kysymyksen hallitukselle eduskunnan täysistunnossa.

– Pohjoisen rajan sulkeminen osoittautui ainakin osittain perustuslain vastaiseksi. Samoin valmistuslain ylläpitäminen tilanteessa, jossa uusia tartuntoja on vain kymmeniä päivässä, on perustuslain kannalta ongelmallista. Valmistuslakia ei voida pitää voimassa vain varmuuden vuoksi. Ongelmana on, miten se todetaan päättyneeksi, kun valmistuslaissa ei ole mitään pykälää, miten se päätetään, Harkimo lausui.

Eduskunnan täysistunnon verkkolähetyksestä on nähtävissä, kuinka Harkimon lipsahdus hymyilytti ministeriaitiossa.

– Kyse on siis valmiuslaista, eikä valmistuslaista, pääministeri Sanna Marin (sd) aloitti vastauksensa.

Tänään Harkimo selitti lipsahdustaan Twitterissä ja laittoi asian lukihäiriönsä piikkiin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7 ... eb794c7a8c
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.06.2020 09:28

Uskonhan minä, ettei kansanedustaja Harkimo ole kevään kuluessa oppinut käyttämään sanaa valmiuslaki.
Tuossa on jotain, mikä ei ole täysin oikein ymmärretty. Lukihäiriöön voi liittyä oppimisen työläyttä, mutta oppimisesta huolimatta sana voi uudelleen tulla toisinaan väärin. Usko mieluummin se, että lukihäiriö on kantajalleen piinallinen, ja koeta sitä kautta asennoitua tilanteeseen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 09:35

Myös kansanedustajan herkkähipiäisyys voi olla piinallista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psywo » 13.06.2020 10:03

Vai että pitäisi sitä ihmisen kestää kaiken maailman julkiset naureskelut. Muuten on vain "herkkähipiältään".
Psywo

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 10:21

Täältä päästään ihan itse tutkimaan, naureskeltiinko ministeriaitiossa Harkimolle hänen puheensa aikana:
https://verkkolahetys.eduskunta.fi/fi/t ... eaker=1328
Mirri

ViestiKirjoittaja Psywo » 13.06.2020 10:24

No katsoitko Mirri tuon? Oliko naurua?
Psywo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.06.2020 10:28

Videon kesto? Ja olisi korrektia mainita kohta, jossa kyseinen insidenssi esiintyy.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 13.06.2020 10:50

Psywo kirjoitti:Vai että pitäisi sitä ihmisen kestää kaiken maailman julkiset naureskelut. Muuten on vain "herkkähipiältään".

Eiköhän julkinen naureskelu ole rinnastettavissa negatiivissävyiseen kommentointiin, joka kohdistuu irallisina ja usein omituisina heittoina toisten kirjoitteluun, jota sinä Psywo minusta täällä toistuvasti harrastat. Pitäisikö sitä kestää?

Viestini kumpusi siitä, että sinunkin viestisi tulevat toisinaan aivan puskista...
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psywo » 13.06.2020 11:04

Aina täällä kääntyy asiat niin,että sinäkin olet puhdas pulmunen ja kaikki on minun syytäni. Kyllä minulla on oikeus puolustaa itseäni. Ehkä on parempi pysyä täältä poissa. Ja antaa hiekkalaatikon elää omaa elämäänsä. Toivon kuitenkin Valkosiipi, ettet tee tästäkin ketjusta minuun liittyvää, vaan keskityt esim. Harkimoon. Ei ole mitään syytä miksi minunkaan pitäisi jaksaa näitä irrallisia heittoja. Ei sun tarvitse mua sietää mutta tee se hellävaraisemmin. Lisään vielä, että nyt ei taaskaan pitänyt puhua minusta, vaan mm. Harkimosta. Joten ainoa toiveeni onkin,ettei mikään liittyisi minuun mitenkään missään. Lisäksi kysyn onko psykoosisairaan kirjoittelu todella nyt sama asia,kuin mahdollinen ivallinen nauru. Minä kuitenkin kärsin harhaluuloistakin ja niitä ei pitäisi kohdella "vettä myllyyn" periaatteella. Ja eipä sun tarvitse sietää mitään,enkä ole silti sua herkkähipiäiseksi haukkumassa tai etsimässä vanhoista viesteistäsi epäkohtia.
Psywo

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 13.06.2020 11:18

Psywo kirjoitti:Aina täällä kääntyy asiat niin,että sinäkin olet puhdas pulmunen ja kaikki on minun syytäni. Kyllä minulla on oikeus puolustaa itseäni. Ehkä on parempi pysyä täältä poissa. Ja antaa hiekkalaatikon elää omaa elämäänsä. Toivon kuitenkin Valkosiipi, ettet tee tästäkin ketjusta minuun liittyvää, vaan keskityt esim. Harkimoon. Ei ole mitään syytä miksi minunkaan pitäisi jaksaa näitä irrallisia heittoja. Ei sun tarvitse mua sietää mutta tee se hellävaraisemmin.

En kirjoita tästä asiasta tämän enempää, ulkona on upea ilma ja lähden sinne. Viestini on vastaava mitä sinunkin viestisi usein ovat, ehkä astetta pirullisempi toki. Irrallinen, puskista tuleva heitto.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psywo » 13.06.2020 11:22

Valkosiipi kirjoitti:
Psywo kirjoitti:Aina täällä kääntyy asiat niin,että sinäkin olet puhdas pulmunen ja kaikki on minun syytäni. Kyllä minulla on oikeus puolustaa itseäni. Ehkä on parempi pysyä täältä poissa. Ja antaa hiekkalaatikon elää omaa elämäänsä. Toivon kuitenkin Valkosiipi, ettet tee tästäkin ketjusta minuun liittyvää, vaan keskityt esim. Harkimoon. Ei ole mitään syytä miksi minunkaan pitäisi jaksaa näitä irrallisia heittoja. Ei sun tarvitse mua sietää mutta tee se hellävaraisemmin.

En kirjoita tästä asiasta tämän enempää, ulkona on upea ilma ja lähden sinne. Viestini on vastaava mitä sinunkin viestisi usein ovat, ehkä astetta pirullisempi toki. Irrallinen, puskista tuleva heitto.

Hyvä, koska olisin pyytänyt jatkamaan yksityisviestillä. Mukavaa ulkoilua.
Psywo

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 13:11

Hilppa kirjoitti:Videon kesto? Ja olisi korrektia mainita kohta, jossa kyseinen insidenssi esiintyy.

Laittamani linkki vie suoraan siihen kohtaan, josta Harkimon puheenvuoro alkaa. Jos joku ei syystä tai toisesta pääse suoraan Harkimon puheenvuoroon, voi klikata sivun oikeassa reunassa olevaa puhujalistaa; siitä Harkimon nimeä. Ei tarvitse katsoa koko liki kolmetuntista täysistuntoa alusta loppuun. Tässä vielä tarkka kohta, josta Harkimon puheenvuoro alkaa; siltä varalta, ettei listastakaan löydy hänen nimeään: 00:32:30.

https://verkkolahetys.eduskunta.fi/fi/t ... eaker=1328
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 13:26

Psywo kirjoitti:Vai että pitäisi sitä ihmisen kestää kaiken maailman julkiset naureskelut. Muuten on vain "herkkähipiältään".

Kansanedustaja Harkimo ei joutunut eduskunnassa ministereiden naureskelun kohteeksi, väittää vain joutuneensa. Ehkä hän oikeasti kuvittelee niin, tai sitten hän haluaa siirtää huomion muualle tehtyään itse nolon mokan. Lyhyessä puheenvuorossaan hän ehti käyttää sanaa valmistuslaki peräti kolme kertaa, ja loukkaantui sitten siitä, että pääministerin oli suoranainen pakko mainita, että kyseessä on valmiuslaki eikä valmistuslaki.
Mirri

ViestiKirjoittaja vibeke » 13.06.2020 13:39

Mirri kirjoitti:Kansanedustaja Harkimo ei joutunut eduskunnassa ministereiden naureskelun kohteeksi, väittää vain joutuneensa.
Miten niin ei joutunut Anderssonin naureskelun kohteeksi?
vibeke

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 13:48

Minun silminnäkijähavaintojeni mukaan ei joutunut; eihän Andersson edes nauranut. Hän hymyili jollekin (asialle?) ja saman tien kääntyi sanomaan kollegalle jotakin; mitä, se ei verkkotallenteesta selviä. Ei ole mitään tietoa, että hänen hymynsä tai asiansa liittyisi jotenkin Harkimon tekemään virheeseen, eikä käsittääkseni Harkimokaan voinut puheenvuoronsa aikana saada tietoa, mille Andersson hymyili ja mitä tämä sanoi toiselle ministerille.

Näitkö sinä jotakin muuta?
Mirri

ViestiKirjoittaja vibeke » 13.06.2020 15:10

Mirri, tuo on minusta älyllisesti epärehellistä venkoilua.
vibeke

ViestiKirjoittaja Hilppa » 13.06.2020 15:23

Mirri kirjoitti:Minun silminnäkijähavaintojeni mukaan ei joutunut; eihän Andersson edes nauranut. Hän hymyili jollekin (asialle?) ja saman tien kääntyi sanomaan kollegalle jotakin; mitä, se ei verkkotallenteesta selviä. Ei ole mitään tietoa, että hänen hymynsä tai asiansa liittyisi jotenkin Harkimon tekemään virheeseen, ...?

No sitten herää kysymys, miksi hän sitten pahoitteli tms. pyysi anteeksi?

En ensinnäkään ymmärrä miten me nettikirjoittajat, jotka olemme kuvatallenteiden varassa, voisimme tietää tarkasti, mitä istunnossa on tapahtunut. Ikään kuin olisimme jotain yksityisetsiviä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.06.2020 15:25

Minä taas pidän Harkimon väitettä aikamoisena venkoiluna. Hän venkoilee (enemmän tai vähemmän älyllisesti) epärehellisesti jouduttuaan eduskunnassa pääministerin oikaisemaksi kiusallisella tavalla.
Hyvin on onnistunut venkoilussaan, koska tämän ketjun otsikossa väitetään jopa että ministerit naureskelivat lukihäiriöiselle. Missä ihmeessä kyseinen asia on todellisuudessa tapahtunut? Siihen asiaan Harkimollakaan ei taida olla vastausta.

Hilppa, tarkemmin sanottuna olemme eduskunnan sivustolla julkaistun videotallenteen varassa. Vanhan sanonnan mukaan ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan. Ei näin kuin otsikossa ja aloitusviestissä tehdään:
Hjallis Harkimo syytti Li Anderssonia ja Sanna Marinia epäasiallisesta käytöksestä eduskunnassa – ministerit pyysivät anteeksi.
Siinäpä meillä kaksi kanaa ministerinä. Mitä noilta mitään muuta voi odottaakaan.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista