Eilen eduskunnassa vahingossa puhuin valmistuslaista kun olen lukihäiriöinen niin tulee virheitä vaikka paperissa luki valmiuslaki. Sehän meidän opetusministeri Anderssonia nauratti. Vähän häpesin kun minulle naurettiin ja pääministeri vielä korjasi puhettani.

Mirri kirjoitti:Harkimo puhui vahingossa valmistuslaista vaikka tarkoitti valmiuslakia. Kuuluvatko tuollaiset virheet luki- (luku- ja kirjoitustaidon) häiriöön?
!
ip-banni kirjoitti:Mirri kirjoitti:Harkimo puhui vahingossa valmistuslaista vaikka tarkoitti valmiuslakia. Kuuluvatko tuollaiset virheet luki- (luku- ja kirjoitustaidon) häiriöön?
Itseasiassa kuuluvat. Vaikka itse on asian kirjoittanut paperille sen voi lukea aivan väärin.

Hilppa kirjoitti:Voi hyvin olla lukihäiriö.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Voi hyvin olla lukihäiriö.
Tarkoitatko, että lukihäiriönsä vuoksi kansanedustaja Harkimo ei ole pystynyt oppimaan sanaa valmiuslaki?
Valkosiipi kirjoitti:Minulla on lievä lukihäiriö ja ihan samanlaista soopaa suustani lähtee välillä kuin mitä lähti Harkimonkin suusta. Kuulen omituisista
sanomisistani vinoilua säännöllisin välein etenkin perhekunnalta. Väärä sana vaan pulpahtaa suusta, vaikka tiedän oikean sanan kuinka hyvin. Jos on huono päivä, toisten huomauttelu ketuttaa, hyvänä päivänä huomauttelu lähinnä huvittaa. Luultavasti niin Harkimollakin.

Mirri kirjoitti:Kansanedustaja Valkosiipi kenties ymmärtäisi, että hänen suustaan lähtevään soopaan puututtaisiin ja oikaistaisiin (ehkä 'naureskelujen' kera), eikä loukkaantuisi asiasta. Vai miten?
Mirri kirjoitti:
Edelleen olen sitä mieltä, että kansanedustaja Harkimo toimii idioottimaisesti loukkaantuessaan palautteesta, joka kohdistuu hänen käyttämäänsä oleellisesti virheelliseen termiin. Kansanedustaja teki älyttömän mokan, joka ministerien on ollut pakko oikaista. Jos kansanedustaja on huomiohakuinen, hän tietysti on huomannut tilaisuutensa, eikä häntä yhtään haittaa vaikka saattaakin lukihäiriöiset ihmiset outoon valoon.
(00:13)
Lisäys.
Aivot eivät väännä sanoja mihinkään suuntaan. Ihmisen mieli voi tehdä niin. Mieli muokkailee sanoja mielensä mukaan.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa