Hilppa kirjoitti:Lupasivatko sinua auttaa myös? Itse sorruin desinfioimaan rapun valokatkaisijoita, sähkölukon näppäimiä ja ovenkahvoja.Psykopatologia kirjoitti:Laitoin tiistaina talomme hissin oveen vetoomuksen talon asukkaille, että auttaisivat talon klenkkoja, jotka eivät koronan vuoksi pääse asioilleen. Nyt paperissa on neljä nimeä puhelinnumeroineen ym.
Koronaan löytyi tehokas lääke - auttaa, jos hoito päästään aloittamaan nopeasti
Lääke on turvallinen ja vanhastaan testattu.
Koulujen johtohenkilöille keskiviikkona toimitetuissa toimintaohjeissa kerrotaan, että tilanne pakottaa valmistelemaan toimintojen järjestämistä uudelleen.
– Itse asiassa uudelleen järjestelyissä on kyse palkanmaksun keskeyttämisestä sellaisten henkilöiden osalta, joille ei ole töitä muualta kaupungista, Turun sivistystoimen toimialajohtaja Timo Jalonen kertoo.
Sivistystoimialalla työskentelee 3 822 henkilöä.
– Pahimmassa tapauksessa tämä koskee noin tuhatta henkilöä. Esimerkiksi päiväkodeissa on tällä hetkellä vain noin kolmannes tavallisesta lapsimäärästä, ja aikuisia on lähes yhtä paljon kuin lapsia, Jalonen toteaa.
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lisäksi palkanmaksu on vaarassa keskeytyä myös niiltä koulunkäynnin ohjaajilta, joilta koulujen sulkeminen vie työt.
– Kouluissa on noin 10 prosenttia alakoulun 1–3 luokkalaisista. Kaikille koulunkäynnin ohjaajille ei riitä töitä.
Palkanmaksun mahdollista lopettamista käsitellään ensi viikolla.
- Valmiuslaki antaa kunnille mahdollisuuden tällaisiin ratkaisuihin tavallista nopeammalla aikataululla, Jakonen sanoo.

Putin vihjaili Niinistölle koronaläpimurrosta – Yllättääkö Venäjä omalla rokotteellaan?
Psykopatologia kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Lupasivatko sinua auttaa myös? Itse sorruin desinfioimaan rapun valokatkaisijoita, sähkölukon näppäimiä ja ovenkahvoja.Psykopatologia kirjoitti:Laitoin tiistaina talomme hissin oveen vetoomuksen talon asukkaille, että auttaisivat talon klenkkoja, jotka eivät koronan vuoksi pääse asioilleen. Nyt paperissa on neljä nimeä puhelinnumeroineen ym.
Toki auttaisivat, jos pyytäisin. Mutta olen pannut hanskat käsiin ja käynyt asioillani.
Kauppakeskus Hertsin avajaiset Helsingissä [19.3.2020] aiheuttivat tungoksen koronaviruksesta huolimatta – apulaispormestari soitti vakavan puhelun kauppakeskusjohtajalle
”Viranomaisten komentojen sijaan jokaisen pitäisi nyt käyttää omaa järkeään, kun kyse on isoista ihmisjoukoista”, sanoo Helsingin sosiaali- ja terveystoimen apulaispormestari Sanna Vesikansa.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa