Palle kirjoitti:Kuten jo aiemmin kerroin, selitys oli epätäydellinen.
Enkä minä rupea Turun murteen jokaista sanaa selittämään, vaikka se olisi helppo nakki. Nyt on sinun vuorosi.
Minä kysyin sinulta. Tiedätkö edes mitä kyseinen sana tarkoittaa?
Palle kirjoitti:Kuten jo aiemmin kerroin, selitys oli epätäydellinen.
Enkä minä rupea Turun murteen jokaista sanaa selittämään, vaikka se olisi helppo nakki. Nyt on sinun vuorosi.
Kyllästynyt kirjoitti:Palle kirjoitti:Kuten jo aiemmin kerroin, selitys oli epätäydellinen.
Minä kysyin sinulta. Tiedätkö edes mitä kyseinen sana tarkoittaa?
ip-banni kirjoitti:Silppaus ei ole Turun murretta vaan sillä on oma harrastusryhmäkin. Just tuota köydessä kiikkumista
ip-banni kirjoitti:http://www.kysy.fi/kysymys/onko-sana-silppaus-murretta-vai-yleiskielinen-sana-loytyyko-sanalle
Silppaus-sanaa ei löydy MOT Kielitoimiston sanakirja 1.0 -tietokannasta, Verkko-Kielikellosta eikä Nykysuomen sanakirjasta. Myöskään Heikki Paunosen kirjasta Tsennaaks stadii, bonjaaks slangii -kirjasta ei ko sanaa löydy. Ainoastaan Googlesta löytyy sanalla Silppaus yksi viite, joka sekin viittaa koulumaailmaan. Myös eräs kollega muistaa 70-luvulla sanaa käytetyn lounais-Suomessa juuri mainitsemassasi yhteydessä. Näin ollen kyseinen sana ei ole yleiskieltä eikä edes murresanana laajemmalle levinnyt.
Turha tuota turkulaisten on itselleen omia.
Palle kirjoitti:Mutta selitäs mikä se "mulkukka" on?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa