Donald Trump voittaa Yhdysvaltain presidentinvaalit kevyesti

Donald Trump voittaa Yhdysvaltain presidentinvaalit kevyesti

ViestiKirjoittaja Palle » 18.10.2019 18:05

Luottoluokituksistaan tuttu finanssiyhtiö Moody’s ennustaa Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpille selvää voittoa ensi vuoden presidentinvaaleissa. Moody’sin ennustemalli perustuu ennakoituun talouskehitykseen.

Trumpin suosio on ollut alempana kuin edellisillä presidenteillä samassa vaiheessa presidenttikautta, ja useimmissa kansallisissa mielipidekyselyissä istuva presidentti on jäljessä demokraattihaastajiaan.

Moody’s on kuitenkin rakentanut mallinsa osavaltiokohtaisesti ennakoiden, miten esimerkiksi työttömyys, bensan hinta ja kotitalouksien käytettävissä olevat tulot kehittyvät milläkin alueella ja miten se vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseen. Tämän mallin mukaan Trump olisi voittamassa monia tärkeitä osavaltioita, joissa talouden näkymät ovat hyvät.

Taloudelliset seikat ennustavat perinteisesti melko hyvin vaalituloksia Yhdysvalloissa.

Moody’sin mukaan malli toimii siitäkin huolimatta, että Trump henkilönä jakaa mielipiteitä ehkä enemmän kuin kukaan toinen presidentti ennen häntä. Vaikka Trumpiin tyytyväisten osuus on pysytellyt tiukasti 40 prosentin tienoilla, on Trumpin kannattajakunta harvinaisen uskollista. Kun tähän 40 prosenttiin lisää noin 10 prosentin osuuden liikkuvia äänestäjiä joille taloudellisella tilanteella on suuri merkitys, on Trumpilla jo kasassa riittävä määrä äänestäjiä.

https://demokraatti.fi/nyt-tuli-tyly-en ... t-kevyesti
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Donald Trump voittaa Yhdysvaltain presidentinvaalit kevy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 18.10.2019 23:27

En usko.
Trumpin pitäisi ensin tulla valituksi ehdokkaaksi, eivätkä edes republikaanit ole niin tyhmiä, että valitsisivat ehdokkaakseen henkilön jonka syytteeseen asettamista ja viraltapanoa kannattaa useiden eri kyselyiden mukaan tällä hetkellä 52 % äänestäjistä.

Palle,
Sinun idolisi päivät presidenttinä ovat vähissä.
Onneksi.

Moody's spekuloi ja tekee sen pelkkien talouslukujen varassa, muttei näytä ottavan huomioon, että Trump voidaan panna viralta ja asettaa syytteeseen täysin talousmarkkinoista riippumatta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 21.10.2019 18:38

Viimeksi muokannut Palle päivämäärä 22.10.2019 06:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Palle

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.10.2019 23:11

Kuvan sanotaan kertovan enemmän kuin tuhat sanaa. Minun on vaikea ymmärtää kuvia joten kysyn: kertooko Pallen laittama kuvaviesti jonkun sekopäisyydestä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 22.10.2019 06:43

Kyllästyneen jutut vain ovat humoristisia.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 24.10.2019 09:36

Minun mielestäni sinun juttusi ovat kuin suoraan satukirjasta.

Muutama päivä sitten Munchenin lentokentän lehtitelineessä kirkui ”The Economist”:in otsikko ”Who can trust Trump’s America?”.
En valitettavasti ole artikkelia lukenut, mutta jospa Palle itse vaivautuisi seuraamaan muitakin uutiskanavia MV-lehteä tai muita ”oikeita uutisia”, hän voisi saada kattavamman kuvan Trumpin tilanteesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 24.10.2019 11:13

Olen selvillä, että toimittajat yli rajojen ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneet Trumppiin. Siksi on mahdoton saada objektiivista tietoa mistään mediasta.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.10.2019 16:29

Palle kirjoitti:Olen selvillä, että toimittajat yli rajojen ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneet Trumppiin. Siksi on mahdoton saada objektiivista tietoa mistään mediasta.

Kuinka monen amerikkalaisen kanssa olet asiasta keskustellut?
Meillä on jokunen jenkkiystävä ja lisäksi jenkeissä työskentelevien ystävien ystäviä ja he kaikki ovat pyydelleet anteeksi, että USA:n presidentti on ”a moron, POS (=piece of shit), orange baboon, national disgrace jne”.

Jopa Fox-kanavan (Trumpin äänenkannattaja) tekemän mielipidekyselyn mukaan Trumpin virkasyytettä kannattaa 53 % äänestäjistä ja välitöntä viraltapanoa 40 %.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 25.10.2019 17:33

Kyllästynyt kirjoitti:Kuinka monen amerikkalaisen kanssa olet asiasta keskustellut?
Meillä on jokunen jenkkiystävä ja lisäksi jenkeissä työskentelevien ystävien ystäviä ja he kaikki ovat pyydelleet anteeksi, että USA:n presidentti on ”a moron, POS (=piece of shit), orange baboon, national disgrace jne”.
.

:D
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.10.2019 18:36

Palle kirjoitti:Olen selvillä, että toimittajat yli rajojen ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneet Trumppiin. Siksi on mahdoton saada objektiivista tietoa mistään mediasta.
(lihavointi minun)

Mistä sinä hankit 'objektiivisen' tiedon, jonka perusteella puolustat Trumpia?
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 25.10.2019 19:07

Ehkä jokuselta jenkkiystävältä tai jenkeissä työskentelevien ystävien ystäviltä.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.10.2019 19:25

Toisin sanoen USA:n nykyisestä presidentistä on mahdotonta saada objektiivista tietoa yhtään mistään, koska kaikki tieto on hirveän värittynyttä.
Jotakin on pahasti vialla, jos ja kun suuren maan johtaja jakaa mielipiteitä ja käsityksiä itsestään suuntaan ja toiseen niin dramaattisesti, että kukaan ei tiedä mitä ajatella hänestä.

USA:n presidentti paistattelee maailmanlaajuisesti kaiken huomion keskipisteenä; hän imee itseensä niin vastustajiensa kuin kannattajiensa huomion - ja kaikkien siltä väliltä. Aivan sama, onko hänen saamansa huomio myönteistä vai kielteistä; hänelle taitaa huomio itsessään olla elinehto.
Mirri

ViestiKirjoittaja Palle » 25.10.2019 23:02

Mirri kirjoitti:
(lihavointi minun)

Suoraan Trumpilta ilman "journalistista muokkausta".

https://twitter.com/realDonaldTrump
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.10.2019 23:59

ip-banni kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kuinka monen amerikkalaisen kanssa olet asiasta keskustellut?
.

:D

Tunti sitten kävin mielenkiintoisen parin tunnin päivälliskeskustelun jenkkiperheen kanssa.
Sattuneesta syystä puheeksi tuli myös Trump ja hänen presidenttiytensä.
Ilman minkäänlaista kannanottoa minun puoleltani, he kertoivat syvästi häpeävänsä Trumpia.

Ei äskeinen keskustelu tietenkään todisteesta käy, mutta ip-banni voi varmaan kertoa omat tietonsa ja kokemuksensa omien jenkkiystäviensä mielipiteistä.
Minun mielestäni on syytä uskoa niitä ihmisiä jotka ovat syntyperäisiä USA:n kansalaisia ja jotka oma-aloitteisesti mielipiteensä esiin tuovat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 26.10.2019 08:27

Tietenkin voisin keksiä jonkun tarinan ns. jenkkiystävistäni mutta en viitsi. Mulla on lähinnä venäläisystäviä.
USA;n väkiluku 330 000 000, montako ystäväperhettä ja ystävän ystävää sulla siellä olikaan? Mulla ei siis yhtään, mistä olen onnellinen.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.10.2019 11:10

ip-banni kirjoitti:Tietenkin voisin keksiä jonkun tarinan ns. jenkkiystävistäni mutta en viitsi. Mulla on lähinnä venäläisystäviä...

Lapsilla on toisinaan mielikuvitusystäviä, mutta minun ystäväni ja tuttavani ovat kyllä täyttä lihaa ja verta.
Se, että sinä vihjaat minun kertovan jonkinlaisen "tarinan ns. jenkkiystävistäni" vaikuttaa lähinnä vain kateudelta, mutta toivottavasti "venäläisystäväsi" paikkaavat tilannetta, minulla kun sellaisia ei juurikaan ole.
ip-banni kirjoitti:... USA;n väkiluku 330 000 000, montako ystäväperhettä ja ystävän ystävää sulla siellä olikaan? Mulla ei siis yhtään, mistä olen onnellinen.

USA:n väkilukuun suhteutettuna minun ystävä- ja tuttavapiirini koko ja mielipiteet eivät ole tilastollisesti merkittäviä, mutta eivätpä ole sinunkaan.
Luulen myös, ettet sinä ip-banni seuraa USA:n eri uutiskanavia yhtä tiiviisti kuin minä ja muutamat ystäväni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 27.10.2019 13:58

Yhtä vitsikästä kuin, että sanoisit minun olevan kateellinen kun sinä syöt McDonalsin kerroshampurilaisen ja minä syön venäläistä kaviaaria.
Todennäköisesti minä seuraankin eri USA;n uutiskanavia kuin sie ja ystäväsi ja ystävän ystävät, koska minä kuuntelen uutiset Norjan kanavien kautta.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.10.2019 23:30

ip-banni kirjoitti:Yhtä vitsikästä kuin, että sanoisit minun olevan kateellinen kun sinä syöt McDonalsin kerroshampurilaisen ja minä syön venäläistä kaviaaria...

En erityisemmin välitä kaviaarista, enkä kerroshampurilaisia syö koskaan.
ip-banni kirjoitti:... Todennäköisesti minä seuraankin eri USA;n uutiskanavia kuin sie ja ystäväsi ja ystävän ystävät, koska minä kuuntelen uutiset Norjan kanavien kautta.

Koska en itse seuraa Norjan uutiskanavia, en aivan tarkkaan tiedä kuinka objektiivista niiden anti on, mutta todella hyvä jos seuraat maailman menoa edes niiden kautta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.10.2019 21:26

Palle kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
(lihavointi minun)

Suoraan Trumpilta ilman "journalistista muokkausta".

https://twitter.com/realDonaldTrump

Trump's Syria Pullout Nearly Disrupted Mission: NYT
Morning Joe MSNBC 28.10.2019
https://www.youtube.com/watch?v=BIWsskBTMf4
Kesto 12:11
BTW, vaikuttaa siltä, että Trumpin twiittaama kuva "strategiahuoneesta" on lavastettu. Tapahtuman alkaessa Trump on tiettävästi ollut golfaamassa.
Kyllästynyt

Paluu Yleistä ja ajankohtaista