Yön kulkija — Virran paras (?)

Re: Yön kulkija — Virran paras (?)

ViestiKirjoittaja Palle » 12.08.2019 22:04

Kuka tästä porukasta se paranoidinen oli? Ilmeisesti sanoittaja? Sanat vaikuttavat kyllä harhaisilta. Ehkä kyseessä on nimenomaan vainoharha.
Toisaalta sanat ovat varsin moniselitteiset ja mystiset. Ehkä kyse on kuitenkin narsismista? Narsistit kehittelevät mystisiä tarinoita, joihin herkkäuskoiset jää koukkuun.

Hämähäkki seitin kutoo, on kohta valmis verkko sen./
Sadekyynel nyt siihen putoo, mä sitä välttää myöskään voinut en./
Paluutieni seitti sulkee, nyt lukin myötä polku kulkee./
Vankis oon öinen lukki, seittis jo tieni tukki. Yöhön viet mukanasi mun./
Ei varoittaa mua kukaan voinut, kun yöhön jouduin, ei päivän laulu soinut./
Vain nähdä saan pitenevät varjot ja seitit nuo mun sitoo öisen vaeltajan luo.

Lukki seittinsä keskellä illoin, sadekyyneltä tuijottaa silloin./
Kun se päivän heijastuksen heittää, lukki kaipausta ei voi peittää./
Itse vankina verkkonsa takaa, lukki onnettomuutta vain jakaa, mutta koskaan ei vapaaks päästä se voi. Sen sille osan kohtalotar soi. /
Niinkuin lukki seitin suojaan mä päivin hiivin piilohon. Ennen uskoin mä onnen tuojaan, mut kauan sitten usko mennyt on./
Yhä yössä yksin kuljen ja toivon, että viimein suljen silmistä kauniin naisen, seittiini pisaraisen. Se mulle päivän heijastaa.

Itse vankina verkkonsa takaa, lukki onnettomuutta vain jakaa, mutta koskaan ei vapaaks päästä se voi./Sen sille osan kohtalotar soi.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2019 00:44

Hilppa kirjoitti:Lauluntekijä sekoilee. Ei lukki mitään seittejä kudo, koska se ei ole hämähäkki vaan sääski, joka on hyönteinen. Luultavasti tarkoitetaan ristihämähäkkiä, joka ei siis ole lukki.

Erehdyin tuossa lukin hyönteiseksi välittämisessä. Mutta niin erehtyi lauluntekijäkin, koska lukki ei ole hämähäkki eikä kudo verkkoja.

Tajusin tuon, mistä erehdykseni johtui, koska äsken vaaksiainen lensi olohuoneeni valaisimen varjostimen silkkikankaaan sisäpuolella. Sekoitin tuohon erehdysten kenttään vielä tämän pitkäsäärisen hyönteisen. On lukkeja, hämähäkkejä ja vaaksiaisia, mutta kaikki kuuluvat eri eliöryhmiinsä.

Sitten on vielä kalasääski, joka ei ole sääski lainkaan, vaan sääksi.

Ei ihme, että lauluntekijä vähän meni sekaisin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 18.08.2019 08:45

Hilppa kirjoitti:On lukkeja, hämähäkkejä ja vaaksiaisia, mutta kaikki kuuluvat eri eliöryhmiinsä.

Lukit ja hämähäkit kai kuuluvat samaan eliöryhmään eli hämähäkkieläimiin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2019 12:47

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:On lukkeja, hämähäkkejä ja vaaksiaisia, mutta kaikki kuuluvat eri eliöryhmiinsä.

Lukit ja hämähäkit kai kuuluvat samaan eliöryhmään eli hämähäkkieläimiin?

Lukit ja hämähäkit kuuluvat samaan luokkaan (hämähäkkieläimet), mutta eri lahkoon. Lukit eivät ole hämähäkkejä, kuten laulussa rinnastetaan.
Hilppa

Edellinen

Paluu Terapiaa