Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri, toimit epäasiallisesti ja ilmoitin aloitusviestisi ylläpitoon. Jos/kun päiväkirjaasi on kirjoitettu epäasiallinen sinua loukkaava viesti, voit vaatia sen poistoa sieltä, mutta mielestäni asian käsittely julkisella puolella ei ole oikein.
Pidätkö tämän ketjun otsikon aihetta epäasiallisena keskustelun avauksena?
Siirsin asian tarkoituksella yleiselle puolelle, koska mielestäni se on pohdinnan arvoinen. Ihmisiä syyllistetään siitä, että he luopuvat lemmikeistään 'perusteettomasti', ja jopa tappavat (esimerkiksi vievät piikille) 'aiheettomasti'.
Mikä on aiheetonta tappamista ja turhaa luopumista, ja millä perusteilla? Siinä pulma, jota kannattaisi miettiä. Näin minun mielestäni.
Aloitusviestissä on - minun tulkintani mukaan - hyvä esimerkki syyllistämisyrityksestä:
"Jopa eläimen aiheettoman tapon käännät niin että se oli suuri hyvätyö."
Vitut sinua itse asia kiinnosta yhtään. Vastasin siihen kello 5 aamulla, etkä mitenkään kommentoinnut. Toit vain lainauksen päiväkirjastasi tänne, koska foorumilla ei ole pitkään aikaan tapeltu ja sinä Mirri halusit saada tappelun aikaiseksi. Painu päiväkirjaosastolle tappeleen.